Prima data are o semnificatie deosebita in viata oricarui om. Primul dinte, primul cuvint, primul dinte cazut, prima zi de scoala, primul sarut ca pin-la urma tot te f.., prima femeie, primul job, prima leafa, prima catastrofa, primul succes, primul sudat autogen, prima ora de soferie, primul coltar, prima zi de armata, prima de merit, primul proiect, prima casatorie, primul copil, prima betie, si ma rog, tot ce e prima/primul ramine tiparit in memoria fiecaruia si a apropiatiilor, toata viata.
Pentru mine, pe linga aceste prime am un primul extrem de emotionant si anume, primul castravete; in fiecare an pun, (de fapt pune nefasta) cu muuulta dragoste seminte in mici paharele, le asez linga fereastra si le ud zilnic. In fiecare dimineata le urmaresc evolutia si, cindva, imi iau inima-n dinti si le dau drumul in lumea rea si zbuciumata. Incepe lupta cu melcii, cu vintul, cu frigul, caldura si ploaia dar, daca am noroc, apare, apare micut, micut si el. Il mingii usurel, ii pun o funda rosie sa nu se deoache.
A aparut cea mai grozava carte a anului, o aventura savuroasa in lumea aviatiei anilor 70-80. Comenzi direct la avioane@gmx.de Cartea "Si noi am construit avioane" se poata procura si de la magazinul Pilotshop din Baneasa: PilotShop Baneasa Adresa: Sos. Bucuresti-Ploiesti nr. 24-28, sector 1, Bucuresti, 014052 Mobil (Vodafone): +40 770 951 700 Telefon: +4 031 425 3387 Fax: +4 031 425 3388 E-mail: office@pilotshop.ro Program de lucru: Luni-Vineri 09:00-17:00
marți, 9 iunie 2015
vineri, 22 mai 2015
NASA se joaca
De cind s-au taiat fondurile NASA s-a apucat sa
fabrice jucarii.. mi se pare mai mult decit penibil, chiar ca-i Monster.. e monstruos.
**************
Dar lumea nu se limiteaza la NASA, care a devenit un fel de azil de batrini care traieste din amintiri... mai exista si altii, unii chiar teribili oameni racheta
NASA presents GL-10 Drohne: Flug-Monster mit 10 Rotoren |
**************
Dar lumea nu se limiteaza la NASA, care a devenit un fel de azil de batrini care traieste din amintiri... mai exista si altii, unii chiar teribili oameni racheta
marți, 19 mai 2015
большой самолет, Antonov 225
Se spunea ca cei mai mari pitici sunt piticii rusi, existau poante ca si cei mai mari paduchi ar fi cei rusesti, dar iata ca totusi rusii, de fapt ucrainienii, au cel mai mare avion, Antonov 225.
Este pe departe cel mai mare avion, e construit doar un singur exemplar, este mai mare chiar decit Airbus 380, ca sa nu mai vorbim de Jumbo.
Sa lasam pozele sa vorbeasca:
Este pe departe cel mai mare avion, e construit doar un singur exemplar, este mai mare chiar decit Airbus 380, ca sa nu mai vorbim de Jumbo.
Sa lasam pozele sa vorbeasca:
miercuri, 13 mai 2015
Eisheilige, Sfintii Ghetii
Daca vrei sa fii fericit citeva ore, bea,
daca vrei sa fii fericit trei zile, insoara-te,
daca vrei sa fii fericit o saptamina, taie porcul,
daca vrei sa fii fericit o viata, ia-ti o gradina.
(Proverb chinezesc)
daca vrei sa fii fericit trei zile, insoara-te,
daca vrei sa fii fericit o saptamina, taie porcul,
daca vrei sa fii fericit o viata, ia-ti o gradina.
(Proverb chinezesc)
marți, 12 mai 2015
A 400M, sau cronica unei catastrofe programate
Motto "nu ajunge sa ai ghinion, mai te urmareste si nenorocul" sau "cind sunt multe moase ramine copilul cu buricul netaiat"
Prin anii 80 au inceput europenii sa planuiasca realizarea unui nou avion de transport militar pt. a inlocui invechitele Transall sau Hercules.
Prin anii 80 au inceput europenii sa planuiasca realizarea unui nou avion de transport militar pt. a inlocui invechitele Transall sau Hercules.
marți, 5 mai 2015
Fly, chinezule, fly
joi, 23 aprilie 2015
joi, 2 aprilie 2015
De ce cad avioanele? De la IAR 93 la Airbus
Se spune ca avionul ar fi cel mai sigur mijloc de transport,
probabilitatea sa mori intr-un accident de avion e de o mie de ori mai mica
decit aceea de a fi traznit, se si vede citi trazniti sunt pe lume, nu mai vorbim de comparatii cu auto, tren. Si
totusi de ce cad avioanele? Multi dintre specialistii in aviatie pe care-i
cunosc au frica de zbor, or stii ei ceva. Statistic, se pare ca mai mult de
jumatate din accidente este din vina pilotilor. Deci daca s-ar automatiza cit
mai mult si deci pilotii ar avea mai putina raspundere, ar ramine doar niste
manechini frumosi care sa priveasca cerul senin, am fi mai siguri. Nasoala e ca
cu cit pilotii au mai putin de facut cu atit devin mai nepriceputi, mai
neantrenati si in cazul in care teribila automatizare da chics chiar ca nu mai
stiu pe ce lume sunt. E si o problema filozofico-sociala, fiecare dintre noi a
fost confruntat cu un aparat computerizat care cindva a inceput sa joace aiurea,
fie telefon, computer, masina de prajit piine electronizata (mie mi se arde f.
des piinea), auto, tot mie atunci cind semnalizez dreapta masina arata stg., uneori
TVul se aprinde singur, nu pot aprinde aragazul deoarece nu mai stiu cum se
deblocheaza siguranta pt. copii si se pot enumera cinci pagini cu asemenea
intimplari.
miercuri, 18 martie 2015
De la IAR 99 pina la Eurofighter, cercetarea de aviatie.
Atentie, acesta e un articol f. greu, plin de detalii
tehnice.
La cap. IAR 99 aici
povesteam de curajul, un pic inconstient, pe care l-am avut atunci de a folosi
tehnologii noi, chiar daca la nivel mondial erau solutii cunoscute, cum ar fi
structuri honeycomb sau invelisuri frezate electrochimic. Ce a fost atunci,
nebunie, inconstienta, curajul tineretii? Se pune intrebarea cit e procentul de
risc pe care sa ti-l asumi la proiectarea unor produse, risc care sa nu
genereze o catastrofa? De regula tocmai pt. a miscora acest procent de risc se
face cercetare. Care este locul cercetarii in dezvoltarea aviatiei, mai ales a
celei militare? Tehnica militara a fost intotdeauna cea care a dus tehnica mai
departe, inventiile militare fiind mai apoi folosite si-n civilie. Exista enorm
de multe exemple, de la Sabia din Damascus, a nu se confunda cu Sabia lui
Damocles, pina la Bill Gates care si-a pus bazele imperiului din contracte cu
Pentagonul.
Abonați-vă la:
Postări (Atom)