|
Poza numarul 1 |
Exista voci care spun ca-n ultimii 30 de ani nu s-a mai inventat nimic in domeniul aviatiei civile. Desigur, daca ne uitam la configuratia avioanelor nu s-a facut nimic nou, poate doar o mica evolutie la A380 cu etaj, (si tras de cai, cum zicea Phoenix). Ar mai fi citeva maruntisuri de genu imbunatatire motoare, material noi, respective fibra de carbon la A350 si Dreamlinerul American.
Iata insa ca inginerii de la Airbus au pornit o adevarata ofensiva. In poza 1 si 2 vedem o configuratie "numai aripa", idee care nu e f. noua, s-a mai experimentat cu asa ceva, in schimb noua e distributia pasagerilor, in cerc conform cintecului "cavaleri ai mesei rotunde".
|
Poza 2 |
|
Scara rulanta |
|
Lift |
La fel de interesanta e inventia prin care la urcarea in avion se pot folosi scari rulante sau chiar lifturi.
|
Inventie misto |
In poza ´"inventie misto" vedem iar o idee genitala cu niste cerculete.
|
Fuselaj dublu |
Un fuselaj dublu ar putea oferi multe avantaje mai ales la urcarea/evacuarea pasagerilor, dar si distributia fortelor pe aripa ar fi mai bine proportionata.
Si una din cele mai teribile chestii,
scaune de stat in picioare (!?), o posibilitate inteligenta de a baga mai multi pasageri, probabil ca ticketul va fi mai ieftin, mai ales pe curse scurte, dar si pe trasee lungi se va indeparta pericolul de tromboza. Presupun ca nu ar fi prea potrivit pt. gravide si persoane corpolente cu centru de greutate prea in fata.
Alta idee teribila, asezarea pilotilor putin altfel si renuntarea la parbriz, vizibilitatea fiind asigurata numai de ecrane. Unde mai pui ca pilotii ar putea sa stea oriunde, nu neaparat in frunte, in cabina, ci chiar in spate sau chiar separat.
|
Inventie din 1914 |
Ce deosebire intre inventiile actuale, Airbus si vechiile inventii, de ex. o inventie din 1914, unde avionul in cazul in care are probleme se-mparte-n doua, o parte cu pilot, care se transforma in parasuta si cade lin, iar cealalta parte, cu motor cade separate, un fel de stramos al scunelor cu catapultare.
********************
Dar sa lasam gluma la o parte si sa vorbim si de inventii serioase,
avionul electric. Siemens a dezvoltat un motor electric cu o greutate de numai 50kg la o putere de 260kw, are puterea maxima la o rotatie de numai 2500 de rotatii/min., ceea ce permite renuntarea la cutia de viteza. Exista mai multe colaborari intre Siemens, Airbus, Daimler pe aceasta tema.
|
Avion electric Airbus, autonomie pina acum 35 de minute. |
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
comentati