marți, 19 mai 2015

большой самолет, Antonov 225

Se spunea ca cei mai mari pitici sunt piticii rusi, existau poante ca si cei mai mari paduchi ar fi cei rusesti, dar iata ca totusi rusii, de fapt ucrainienii, au cel mai mare avion, Antonov 225.
Este pe departe cel mai mare avion, e construit doar un singur exemplar, este mai mare chiar decit Airbus 380, ca sa nu mai vorbim de Jumbo.
Sa lasam pozele sa vorbeasca:

Sursa „Giant planes comparison“ von Clem Tillier
Interesant e ca-n aceasta comparatie intra si Spruce goose, avionul din lemn al lui Hughes, una dintre cele mai fascinante personalitati ale lumii. Viata lui a fost ecranizata in "Aviator", unul dintre putinele filme pe care le-am vazut, eu nefiind cinefil. De altfel filmul mi s-a parut f. slab, imi amintesc de niste scene din hangarul in care se construia avionul de LEMN, in care erau prezentate in exces scintei de sudura, ca tot spun ziaristii, pasarea de otel.

2 comentarii:

  1. Am vazut prima data AN 225 la Farnborough 1990 si "l-am vizitat" . Era ca la Antipa : intai cala cu ale sale macarale , pe urma cabina pilotilor si apoi dormitorul echipajului de rezerva " A venit cu un Mig 29 si un SU 26 in cala la targ . Titlul revistei de expozitie Farnborough a fost "RUSII NE-AU FURAT SHOWUL " MIG -ul 29 facea si "cobra" lui Gorbaciov - figura noua bazata pe tractiunea vectoriala , noua pentru occident la acea vreme.
    Era pe bune. La un moment dat , cand toti participantii la show motaiau plictisiti la cate un pahar de whisky bombanind ca nu prea sunt razboaie suficiente , deci nici piete pentru masinile lor zburatoare, au tresarit toti cand Mrya (AN - ul 225 ) nu putea fi intors pe pista de puternica masina de tractat britanica. Toata lumea a tresarit si s-a trezit ( din discutiile de business - of course ) sperand sa vada un scandal . Dar rusii ( acum ucraineieni) au pornit motoarele si au miscat hardughia . Ce dezamagire pentru jurnalisti !!

    Apropos de Howard Hughes , chiar daca filmul Aviator e prost, el este unul din cei mai de succes barbati din sec XX si in mod cert unul din cei mai de succes ingineri de aviatie. Cititi despre el si uitati de Hollywood Erau vremurile cand meseria de inginer era un eroism . Noroc ca s-au dus de mult acele vremuri.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Rusii, si nu numai ei, mai toate tarile estice, reusesc, tehnic vorbind, sa creeze produse de performanta. Problema lor e insa promovarea acestor produse, de la reclama, la lobby politic si la obtinerea increderii pietii.
      Nu in ultimul rind realizarea in productie de Serie necesita un sistem de calitate f. amanuntit, sistem pe care nu-l au nici rusii nici romanii.
      De altfel increderea pietii se obtine extrem de greu, sunt Multi ani necesari si multe producte, si se pierde f. usor, un singur aparat nereusit si marca respectiva e moarta.

      Ștergere

comentati