Am lipsit cinci saptamini si nimeni nu mi-a simtit absenta, nimeni nu a intrebat daca mai sunt pe aceasta lume.
A aparut cea mai grozava carte a anului, o aventura savuroasa in lumea aviatiei anilor 70-80. Comenzi direct la avioane@gmx.de Cartea "Si noi am construit avioane" se poata procura si de la magazinul Pilotshop din Baneasa: PilotShop Baneasa Adresa: Sos. Bucuresti-Ploiesti nr. 24-28, sector 1, Bucuresti, 014052 Mobil (Vodafone): +40 770 951 700 Telefon: +4 031 425 3387 Fax: +4 031 425 3388 E-mail: office@pilotshop.ro Program de lucru: Luni-Vineri 09:00-17:00
marți, 25 iunie 2024
Lucian
luni, 13 mai 2024
Despre chiftele
Voua va plac
chiftelele? Chiftelele facute de nefasta-mea? Habar nu aveti cit de bune sunt.
Imi curge apa-n gura de cind le aud sfiriind in tigaie si le vad umflindu-se ca
niste ingimfate ce sunt. Dar au dreptate sa se infoiasca, sunt bune, tare bune
si cu un picut de usturoi si cu ceva verdeata si cu mai stiu eu ce se baga-n
ele. De-as fi poet sau compozitor as scrie un imn al chiftelei.
Numa ca are si parti
ascunse extrem de rele. De exemplu intr-o zi m-am sculat dis de dimineata cu
dor de munca si cind sa ma-mbrac am observat ca mi-a crescut burta. Am fost socat, eu am fost o viata intreaga slabanog, chiar mi se spunea
ca e bine ca am piele ca altfel mi s-ar imprastia oasele si deodata...
M-am apucat sa studiez burtile. Exista burta rotunda si tare, cam asa e a mea,
cum se spunea la gravide, va fi un baietas. Burta mea e atit de tare ca ai zice
ca e muschi, poti sa spargi chiar un purice pe ea. Dezavantajul burtii tari e
ca nu stau pantalonii pe ea oricit i-ai stringe de tare, tot aluneca. Burta
moale e mai comoda pt ca poti baga cureaua intre pliurile de grasime si e
fixata perfect.
Dar m-am hotarit sa
slabesc, lucru extrem de greu mai ales ca voi merge in curind in Romania. Unii
chiar si-au manifestat bucuria de a ne vedea si desigur vor gati ceva bun. Le-am
spus insa ca eu nu vreau sa mai maninc niciodata, asa ca-i rog sa ma astepte
doar cu piine cu sare, dar si piinea ingrase asa ca mai bine numai sare, da nu
de Himalaia, ci de Ocnele Mari.
sâmbătă, 20 aprilie 2024
Tu 22
Pe mine ma intristeaza cind vad un avion cazind, chiar daca e rusesc. Ce e insa f ciudat e modul in care cade... Este evident o vrie plata, dar extrem de plata, cade ca un bolovan. Cum oare a ajuns in aceasta situatie? Este clar ca nu a fost lovit de vreo racheta in zbor, pt ca in acest caz ar fi fost facut farimite si ar fi cazut cumva altfel.
vineri, 19 aprilie 2024
Copil fiind paduri cutreieram... vrajeala
Copil fiind paduri cutreieram... vrajeala, cind eram copil locuiam la mahala si nu prea ajungeam la padure, cel mult la Baneasa, unde-au furat hotii mireasa.
sâmbătă, 13 aprilie 2024
Vrem o tara ca afara.
Cancelarul nostru
viziteaza China, trei zile. A luat cu el si trei ministri.
L-a luat pe Özdemir,
asta e un turc vegetarian, care e min agriculturii. De ce ia cancelaru un min al
agriculturii cu el, in China? S-or face schimburi de orez, sau soia. Nu frate,
e f interesata sa exporte carne de porc in China. China a interzis importul din
Ge cu citiva ani in urma cind se imbolnaveau porcii de gripa, nu oamenii de
Covid. Da, ati auzit bine, se intentioneaza sa se exporte carne de porc, nu
automobile, nu avioane, nu trenuri, astea se importa si se vor importa din China.
De fapt ar fi o afacere colosala, Özdemir, fiind musulman, oricum nu maninca
carne de porc, de altfel nu se mai serveste asa ceva niniin cantinele din
scoli, si mai e si vegetarian.
A mai luat si o
gospodina, Lemke, ministra mediului, o duamna care seamana cu blonda aia
romanca, Dancila, fost prim. Duamna Lemke a avut un clenci cu Bostwana, ceva cu
elefanti, cica Bostwana nu are grije de elefanti, nu, nu e vorba de moneda aia.
Presedintele Bostwanei s-a oferit sa faca cadou Germaniei 20000 de elefanti. Probabil
ca duoamna Lemke nu stie ce sa faca cu atitia elefanti si vrea sa-i dea Chinei.
Apropos, daca cineva e amator de un elefant se da gratis, trebuie asigurat
numai transportul. Cica duamna va primi totusi de la Bostwana un leu de al lor.
Lumea zice ca Germania
n-are bani si vrea prin vinzarea porcilor, cu exceptia celor din parlament,
sa-si asigure planurile green deal. Eu cred ca au invatat de la Ceausescu, iata
cum a platit acesta datoriile Romaniei. Citez “Principalele
cantităţi de produse alimentare vândute de România în străinătate în anul 1988
au fost următoarele: 98.220 tone de carne şi specialităţi de porc (evaluate la
74,4 milioane de dolari şi 58,3 milioane de ruble convertibile),”
Lumea nu se schimba,
doar se roteste. Vreti o tara ca afara?
luni, 8 aprilie 2024
Despre reparatii...
Despre reparatii...
vineri, 5 aprilie 2024
Despre masini...
Despre masini...
miercuri, 3 aprilie 2024
Reparatii masina
Am mai povestit ca intentionez, ca in fiecare an, sa fac o expeditie in Romania. In acest an insa, cum spuneam maretele excursii prin tara nu vor putea fi efectuate, din anumite motive, deci m-am hotarit sa imbin placutul si utilul si sa repar anumite chestii la masina, reparatii care oricum trebuiesc facute, in Romania, sperind la costuri mai umane.
Sa comparam deci
schimbarea frinelor pe fata, a placutelor si a discurilor. Operatia e f simpla,
pe vremuri, cind mergeam cu masina socrului faceam aceasta operatie la marginea
drumului. Dacia 1300 avea o hiba din fabricatie, se bloca pistonul care actiona
placutele, asta ducea la incalzirea masiva a rotilor, uneori chiar mirosea a
ars, deci era necesar nu numai sa opresti pt a stepta sa se raceasca ci
demontam totul si impingeam pistonul inapoi, incercind si cu ceva smirghel sa-l
eliberez. Uneori mergeam multi km evitind sa apas frina, ma ajutam de frina de mina.
Am luat oferte de la mai multe firme, germane
si romanesti.
Sa incepem cu
manopera: nemtii spun ca operatia dureaza 75 de minute. Pretul
manoperei pe ora e la unul, 130 Euroi, iar la altul 100 deci ajungem la 164,
sau la 100 Euroi. Un service din Bucuresti, Audi, mi-a spus ca la ei operatia
dureaza doar 50 de minute si la un pret de 60 pe ora ajunge la cca. 52 de Euroi.
Niciunul din aceste servisuri nu
executa operatia cu piese aduse. Nu prea inteleg de ce!?
La piese insa, diferenta e enorma. Pretul pieselor firmelor germane e aproape
dublu sau chiar triplu fata de cele oferite de firma romaneasca. Nu stiu daca
se justifica prin calitate? Asa ca totalul operatiei ar costa la una din
firmele germane 600, la alta 469, in timp ce la cea romaneasca doar ca. 200.
Exista si varanta sa
cumpar piesele de aici si sa le montez la un atelier la colt de strada in
Bucuresti. Probabil ca ar fi si mai ieftin si as avea garantia unor piese “originale”,
desi astazi “original” inseamna oricum made in China, ca nu se mai fabrica piese
in Germania.
Ce sa fac?