vineri, 19 aprilie 2024

Copil fiind paduri cutreieram... vrajeala

 Copil fiind paduri cutreieram... vrajeala, cind eram copil locuiam la mahala si nu prea ajungeam la padure, cel mult la Baneasa, unde-au furat hotii mireasa.

Dar oricum imi placea sa umblu hai, hiu. Era si f simplu, nu de putine ori ma hotaram spontan si-mi era suficient sa iau periuta de dinti in buzunar si sa ma duc citeva zile.
Acum, la batrinete, pregatirea unei excursii are ceva din executarea planurilor cincinale in patru ani si jumatate.
Am mai zis placerea unei excursii e si pregatirea. Anul asta voi merge in Ro, am mai spus, va fi ceva mai subtire decit in alti ani, din pacate adevaratele expeditii in inima Romaniei nu prea mai merg, lucru pe care-l regret profund.
Deci ne pregatim. In primul rind masina. Am facut toate verificariile de riguare, cauciucuri noi, exctinctoare, in Ge nu sunt obligatorii, chiar si scule, desi nu stiu la ce ar fi necesare. Am inregistrat statiile unde pot procura vignette, in Ungaria, Austria, Romania.
Si am ajuns la organism, da, daca masina merge la revizie si control tehnic, ar trebui sa mearga si bietul meu corp imbatrinit si ramolit.
Doctorul mi-a facut un control total, ulei la articulatii, vai salele mele, cu ciocanele, a luat organele pe rind, nici nu stiam ca am atit de multe.
O atentie deosebita a acordat pompei si m-a suit pe o bicicleta. O fata draguta mi-a lipit niste ventuze si mi-a explicat ca trebuie sa dau din pedale si ca voi ajunge sa urc si un deal pieptis. Cea mai inalta treapta era de 200w, asta e o unitate de putere si un watt inseamna ridicarea unui Newton la un metru in timp de o secunda, adica, mai pe romaneste 10 wati inseamna ridicarea unui kg la inaltimea de un metru.
Deci 200 watti inseamna ca ridic 20 kg, la un metru in timp de o secunda. Un Cal Putere ridica 75 de kg, stiu, da cu virgula, dar orsicit trebuia sa muncesc cam cit un sfert de cal, sa zicem un magarus. Exact e 1 CP ≈ 735,5 W ≈ 736 W.
Spre surprinderea fetei si a medicului, am reusit tot ciclul, zicea ca multi mult mai tineri nu reusesc si chiar si datele, tensiune, puls, scintei erau OK. Deci am mari sanse sa mor sanatos. Mi-a explicat ceva cum ca un indiciu al elasticitatii venelor e ca la efort sa existe o corelatie intre puls si tensiune, ar trebui ca ambele sa creasca, sau sa scada cumva sincron. Nu am inteles prea exact, dar mi se pare logic.
Dar mai urmeaza, control ficat, ochi, urechi, dentist.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

comentati