Am mai povestit ca intentionez, ca in fiecare an, sa fac o expeditie in Romania. In acest an insa, cum spuneam maretele excursii prin tara nu vor putea fi efectuate, din anumite motive, deci m-am hotarit sa imbin placutul si utilul si sa repar anumite chestii la masina, reparatii care oricum trebuiesc facute, in Romania, sperind la costuri mai umane.
Sa comparam deci
schimbarea frinelor pe fata, a placutelor si a discurilor. Operatia e f simpla,
pe vremuri, cind mergeam cu masina socrului faceam aceasta operatie la marginea
drumului. Dacia 1300 avea o hiba din fabricatie, se bloca pistonul care actiona
placutele, asta ducea la incalzirea masiva a rotilor, uneori chiar mirosea a
ars, deci era necesar nu numai sa opresti pt a stepta sa se raceasca ci
demontam totul si impingeam pistonul inapoi, incercind si cu ceva smirghel sa-l
eliberez. Uneori mergeam multi km evitind sa apas frina, ma ajutam de frina de mina.
Am luat oferte de la mai multe firme, germane
si romanesti.
Sa incepem cu
manopera: nemtii spun ca operatia dureaza 75 de minute. Pretul
manoperei pe ora e la unul, 130 Euroi, iar la altul 100 deci ajungem la 164,
sau la 100 Euroi. Un service din Bucuresti, Audi, mi-a spus ca la ei operatia
dureaza doar 50 de minute si la un pret de 60 pe ora ajunge la cca. 52 de Euroi.
Niciunul din aceste servisuri nu
executa operatia cu piese aduse. Nu prea inteleg de ce!?
La piese insa, diferenta e enorma. Pretul pieselor firmelor germane e aproape
dublu sau chiar triplu fata de cele oferite de firma romaneasca. Nu stiu daca
se justifica prin calitate? Asa ca totalul operatiei ar costa la una din
firmele germane 600, la alta 469, in timp ce la cea romaneasca doar ca. 200.
Exista si varanta sa
cumpar piesele de aici si sa le montez la un atelier la colt de strada in
Bucuresti. Probabil ca ar fi si mai ieftin si as avea garantia unor piese “originale”,
desi astazi “original” inseamna oricum made in China, ca nu se mai fabrica piese
in Germania.
Ce sa fac?
Cumpărați dvs. piesele, fiindcă oricum e loterie și apoi mai trageți încă un loz, adică alegind unde și cine să vi le schimbe.Nu este diferența decât de preț între "reprezentanța" și un atelier oarecare.
RăspundețiȘtergere