sâmbătă, 20 aprilie 2024

Tu 22

 Pe mine ma intristeaza cind vad un avion cazind, chiar daca e rusesc. Ce e insa f ciudat e modul in care cade... Este evident o vrie plata, dar extrem de plata, cade ca un bolovan. Cum oare a ajuns in aceasta situatie? Este clar ca nu a fost lovit de vreo racheta in zbor, pt ca in acest caz ar fi fost facut farimite si ar fi cazut cumva altfel.

Deci a intrat in stall, f probabil sistemul de comenzi a jucat aiurea, probabil ca tocmai in acel moment s-a pierdut si tractiunea, se explica prin incendiul produs, ca altfel motoarele ar fi reusit sa-l scoata din vrie.
Totul e cumva, totusi, nenatural, chiar si filmarea e prea clara, prea sigura, de parca ar fi fost facuta cu un aparat de filmat destul de performant. Nu cumva e produsul inteligentei artificiale?
P.S Unii spun ca ar fi fost o aterizare verticala 🙂 mai putin reusita.

UPDATE Vad ca multi sunt convinsi ca totusi avionul a fost lovit de o racheta. Incerc sa-mi explic cum ar fi putut sa fie. Pilotii au fost avertizati ca ii urmareste o racheta si au incercat o manevra de a scapa. Au luat inaltime, ceva de felul manevrei Cobra, sau Looping. In momentul in care se afla in pozitia verticala a explodat racheta in apropiere, schije lovind motorul drept care a luat foc. Pierzind brusc din tractiune avionul a alunecat in coada si a intrat in vrie plata. De asemenea s-au pierdut comenzile, dar motorul stg a mai functionat un pic, fapt ce a creeat un moment de giratie. In faza urmatoare a avut loc catapultarea care a produs un moment de tangaj, dar se pare ca nu a fost suficient de puternic sa bage botul in jos. Odata indepartata greutatea pilotilor si a scaunelor centrul de greutate s-a mutat catre spate, ceea ce a accentuat tendinta de vrie plata.


5 comentarii:

  1. Buna ziua Mihail. Am vazut mai multe filmulete unde avioanele doborate au o traiectorie perfect verticala in ultima faza a traiectoriei, plus rotatie in jurukl axei verticale. Nu le mai gasesc acum, dar in cautarea rapida pe YouTube tot am gasit 2-3 asemanatoare. Nu stiu daca la asta te refereai si ti se parea nefiresc, dar s-ar putea sa nu fie chiar rara avis printre avioanele care au pierdut tractiunea la altitudini mari. Poate ca pierderea controlului (sau a suprafetelor de control cu totul) face improbabila vria verticala.
    https://www.youtube.com/watch?v=WOKEHkGLBjU
    https://www.youtube.com/watch?v=HXcm5kMN1Co
    https://www.youtube.com/watch?v=n7_NvPsLnFA

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, la asta ma refeream. Nu gasesc nici o explicatie tehnica de ce se-ntimpla asa ceva!

      Ștergere
  2. cele din youtube cad in picaj, asta mi se pare logic, cel de care am vorbit cade in vrie plata!?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Un scenariu posibil este urmatorul:
      E lovit dar ramane in zbor, pilotii incearca sa il tarasca pana la un aeroport sa aterizeze de urgenta dar pe drum pierde complet din viteza/motoarele si intra in vrie. In felul asta se impaca si teoria ca e lovit si de ce arde si de ce pica cum pica.

      Ștergere
    2. Da, scenariul cu "tiritul" ar fi, tehnic vorbind, posibil.

      Ștergere

comentati