Aseara am avut intilnire cu Giselle. Desigur prietenii mei, unii au fost chiar prezenti la premierea din 1841, isi amintesc povestea cu nimfe, cu dragoste, el cu ea, pe ea o iubeau cel putin doi, unu bogat si altu mai sarac. Si ambienta era specifica nevoilor noastre, parintii Gisellei erau viticultori.
A aparut cea mai grozava carte a anului, o aventura savuroasa in lumea aviatiei anilor 70-80. Comenzi direct la avioane@gmx.de Cartea "Si noi am construit avioane" se poata procura si de la magazinul Pilotshop din Baneasa: PilotShop Baneasa Adresa: Sos. Bucuresti-Ploiesti nr. 24-28, sector 1, Bucuresti, 014052 Mobil (Vodafone): +40 770 951 700 Telefon: +4 031 425 3387 Fax: +4 031 425 3388 E-mail: office@pilotshop.ro Program de lucru: Luni-Vineri 09:00-17:00
vineri, 23 iunie 2023
Giselle
miercuri, 21 iunie 2023
Bernd
Din ciclul, amintiri care-ti umbla in cap, ceva din urma cu peste 25 de ani.
marți, 6 iunie 2023
Romania pitoreasca
Motto „Bun e vinul si gustos, cind il bei cu-n om frumos!“
luni, 5 iunie 2023
Cimpina
La Cimpina suntem invitati de niste prieteni.
Bha, da multi prieteni ai tu, ar zice cineva,
si nici macar nu esti parlamentar si nici prea bogat.
Da, am multi, f buni prieteni. Si ca vinul,
cei mai buni sunt prietenii vechi. Prietenii
mei sunt exceptii, sunt gata sa suporte sinceritatea, de multe ori nu e usor. Se spune ca numai adevaratii prieteni iti spun cand fata iti este
murdara. Ahaha cite nu mi-au spus, dar nici eu nu m-am lasat! Sunt mindru de ei,
si de mine, ca am asa ceva.
De exemplu, unu imi spune, bha ce urit esti,
bosorog, mie imi sare tandara, tu vorbesti bha, ca si pt jobul de clopotar la
Notre Dame ai fi fost considerat supracalificat, bha s-au dus vremurile cind
purtai masca, copiii se sperie cind te vad. Puneti bha sapca si burca. Ca, cum spuneam, mie-mi place sinceritatea. S-a
convins, la interventia nevestii, ca vorbeste prostii.
Sunt mindru si de
dusmanii pe care-i am, la fel de buni, ii merit cu prisosinta. Ca numai prostii
si excrocii nu au dusmani.
Aflu ca orasul Cimpina
a avut cindva o mare aliura industriala, a fost locuit de specialisti din
intreaga lume, atrasi de petrol. Acum e mai linistit, desi arata bine, peste
tot case noi, frumoase, multe facute de “capsunari”. Prietenii sunt un pic tristi. Au un ciine f
batrin, care de abia se misca. Of, batrinetea!
Se pare ca virusul
Covid a avut si o parte buna, a incurajat lucrul de acasa, fapt care-i face pe
multi sa-si ia case pe linga Bucuresti.
Am vizitat muzeul
Grigorescu, mic, dar impresionant. Nu stiam ca au fost pictate peste 300 de
tablouri cu car cu boi. Muzeografa, f draguta si amabila, ne-a povestit multe
lucruri interesante.
Am mai fost si la
muzeul Iulia Hajdeu. Impresionata prietenia dintre marii oameni ai acelor
timpuri. Impresionanta si apetenta pt transcedentalism, spiritism.
Am vizitat si
Manastirea Cornu, ctitorita de prima sotie a lui Marin Preda. Minastirea a
fost, in parte, construita de mesterul Manole, pe un versant care se
prabuseste. Din fericire s-au gasit mijloace sa se intareasca flancul.
Trebuie neaparat sa
vizitati Cornu, cu multimea de vile, care mai de care, ca Hollywood va ajunge
mic copil.
Ati putea spune, aici
sunt banii dumneavoastra!
Povestea e aproape
gata, miine ultimul episod! Tineti computerele intredeschise.
duminică, 4 iunie 2023
Spre Bucuresti
O luam spre Bucuresti. Multe multumiri. Am fost gazduiti cu caldura, de la soba :), chiar am fost rasfatati.
Am din nou o idee creata, sa vizitam piata din
Buzau. Da, eu iubesc pietele. Daca
as fi poet as zice ca pietele sunt sufletul unui oras, al unei localitati. Nu
pot suferi molurile, in schimb am vizitat, pe unde am umblat, neaparat piata. Am
fost in Piata Rosie, am fost in 天安門廣場,in Obor, in Piata Natiunilor Unite, in Piata de
flori, Naschmarkt (Viena), Markthal (Rotterdam), Piata Spania (Roma), dar unde
nu am fost! Din pacate incep sa dispara, prin Ge aproape ca nu mai exista. Mult
mi-a placut o piata de duminica, intr-un satuc uitat de lume in Franta, pe
linga Loara. Nu era numai piata, ci era si locul de intilnire al satenilor,
taranii erau veritabili, se vedea pe miinile lor batatorite, in ciuda
mecanizarii. Produsele erau pline de pamint, proaspat scoase, nu luceau, le
miroseai insa, cele mai multe chiar miroseau a ceea ce erau. Mai mi-a placut
mult piata din Salonik. Piata Amzei, in schimb a devenit un fel de aiureala.
La Buzau e o piata
sincera, cum spun eu. Sotia mi-a gasit chiar o pereche de trening, originali,
veritabili, cu eticheta de marca. Am luat si rosii, numai
8 lei kg., bunicele, in Obor erau 35, ca sa nu mai vorbesc de piata din
Aviatiei, unde cumpara numai pilotii. Am mai luat brinza, f buna si ceapa
verde, peste 10 legaturi, costa numai un leu. Eu sunt mare consumator de ceapa verde, as minca si la prajituri.
Deci ajungem acasa la prieteni.
Mare e bucuria, lumea se destinde, de parca am
fi fost in Ucraina. Eu sunt un pic trist, mie nu-mi plac sfirsiturile.
A fost frumos, chiar daca incalzirea globala
ne-a adus zile cu ploaie, zapada si frig. Si mici probleme medicale au stricat un pic voiosia noastra
caracteristica. In definitiv am umblat prin lume, ca-i lung pamintul, ba e lat,
maninci rahat, ca e patrat, spunea Cosbuc cind era beat. Am tot vazut obiective
turistice de la cele mai celebre, pina la cele ascunse. Dar am invatat ca nu
obiectivele turistice sunt importante intr-o expeditie, ci oamenii cu care ai
ocazia sa-ti petreci citeva zile, prieteni buni, de o viata.
Le multumesc din
suflet ca m-au suportat atita timp, ca stiu, nu e usor cu mine.
Deja planific
expeditia de la anul, un gest curajos pt cineva peste 70 de ani. Poate facem o
Dunare, sau Delta. Poate ar trebui sa schimbam citeva principii, desi si acum
am avut etape scurte, totusi schimbarea zilnica a locatie, impachetat, imbarcat,
despachetat a dus la un oarecare stress.
Atentie, va urma,
mergem si la Cimpina.
sâmbătă, 3 iunie 2023
Spre casa!
Dupa cum ati observat, ma feresc sa vorbesc de politica. Asa de tare ma enerveaza politica germana, ca nu vreau sa ma mai agit si cu cea romaneasca.
Dar de data asta
trebuie s-o spun p-a dreapta. As face un partid care sa instituie pedeapsa cu moartea.
Dar nu moarte din aia usoara, ci tras in teapa si apoi pe roata, ca Horia,
Closca si Crisan. In plus as propune ca toate rudele care au gene asemanatoare
respectivului, sa fie sterilizate cu caramida.
Mergeam linistit pe
malul Bicazului, vreme frumoasa, trafic redus. Si deodata dau ochii cu moartea.
La o curba strinsa, linie continua, vine din fata, pe culoarul meu, un idiot,
care depaseste o coloana, in frunte cu un camion. Cel de sus are grije de noi
si ma face sa frinez pina la oprire totala, trag in dreapta, cit se poate,
fiind si pe buza unui canal care se continua cu o vale mareata, pin-la lac.
As mai propune ca
toate masinile sa aiba obligatoriu camere de filmat si cutii negre in care sa
se inregistreze acest acte criminale.
Interesant e ca toti
am ramas incremeniti, nimeni nu a reusit sa vada marca, culoarea, sau numarul
masinii. Mi-as fi dorit sa am un Leopard, un tanc Leopard.
Si asta tocmai cind
ziceam ca traficul in Romania e mult mai bun ca inainte, dar asemenea cretini,
care sunt destul de multi, vezi statistica mortalitatii pe sosele, te pot
trimite nevinovat spre ceruri.
Am carnet de conducere
de 45 de ani, am circulat f mult, in f multe locuri, America, Paris, coasta
Amalfitana, Pirineii, chiar si pe stg in Anglia, pe munti, iarna pe ghetus, pe
canicula, noaptea, pe vremea cind nu era climatizare si nici navigatie. Am
condus masini rable, fara stergatoare de parbriz, cu frine care se blocau, microbuze
cu remorca de 6 metri si doua tone, am mers aproape 24 de ore dintr-o bucata,
din sudul Italiei, la Bucuresti.
De regula merg
sportiv, in Ge, unde se poate, cu 160 ajungind, cind ma grabesc, si la 180-200.
Am facut mii de km cu colegi nemti, englezi, chiar francezi in indepartate
delegatii, prin locuri necunoscute. Niciodata nu mi s-au dat indicatii de
conducere, fiecare isi vedea de treaba lui. Nu am facut niciodata un accident,
ultima amenda primita a fost acum vreo patru ani pt viteza de 37, in zona de
30.
In schimb, in Romania,
pasagerii se simt obligati sa participe cit se poate de activ la condus. Pasagerii
nu-si dau seama ca-l irita pe sofer si-n loc sa-l ajute mai degraba il
zapacesc. E f greu sa ramii concentrat atunci cind unu zice stg. altu dr. E
greu cind ti se distrage atentia, cu, vezi ca vine din dr., vezi viteza. Mai
mult, fiecare roman are interpretari personale, ca asa au ei personalitate, a
regulilor de circulatie si desigur, fiecare din ei e cel mai bun sofer, care nu
greseste niciodata.
Eu nu sunt soferul
perfect, de aceea mi-as dori, din suflet, ca atunci cind mi se incredinteaza o
masina sa fiu lasat s-o conduc.
In Ro masinile
autonome nu vor functiona niciodata, cum ar fi sa le dai sfaturi. Ca d-aia nu
poti viola o femeie in Piata Rosie, din cauza sfaturilor. Cea mai buna inventie
ar fi o masina cu patru volane si mai multe pedale, cel putin cite o frina la
fiecare.
Dar, din vorba-n
vorba, de fapt incidentul a instituit o perioada o liniste mormintala, fiecare
gindindu-se la testament, ajungem la tinta, unde ma astepta cu nerabdare fiara.
vineri, 2 iunie 2023
Bistrita
Si plecam din nou. Noua
tinta? Acel sat pe care-l vizitasem si la plecare, de fapt plecam spre casa,
dar nu direct, va amintiti, ne astepta Covid.
O luam pe malul Bistritei. Tare frumos, mai
fusesem, nu de mult, in urma cu vreo patru ani. O zona care ar merita mult mai multa atentie decit suntem noi dispusi
a-i acorda, deja s-a asternut o anumita tristete, oboseala. Multi vor acasa.
Ciudat, mare-i bucuria la plecare, dar si la intoarcere!
Bistriţa - George
Coşbuc
Pe Bistriţa, cântând
O tânără fecioară,
În vânt având vestmântul
Şi-n păr vuindu-i vântul,
Cu pluta ei uşoară
Trecea-n amurgul zilei —
Pe Bistriţa cântând.
Ne amintim de Plutasul de pe Bistrita, de Filaret Barbu. O opera
comunista, naiva, cu el si ea, cu cel bun si cu cel rau, dar tocmai aceasta naivitate
o face dulce.
E vorba de Tudor
Avasiloaiei, plutas tapinar, steaua Vaii Bistritei, pe care il asteapta Ileana
lui Tarus, nepoata batrinului staroste al plutaritului, Mihai Gingu:
Doi ochi frumosi
i-astept cu dor,
Prin munti, la gura de
izvor.
Dar Boacasu, care si
el vroia sa i-o traga Ilenei, ii face o nasoala lui Tudor, la cotul de la Moara
Dracului si cine intra in viltoare e la trinta cu moartea. Mai vine si
Crizantema, cabaniera plutasilor, care e sagetata de mustacioara padurarului
Lipau.
Eu sunt plutas crescut
pe apa,
Pluta mea prin ploi si
vint
Sparge valul si-si
croieste,
Drum pe Bistrita
oricind.
Pe cit e Bistrita de
multa,
De la Dorna pin-la Neamt
Tot cu lacrimile mele
Si-a marit vicleanu-i
sant!
********************
Din net:
“Plutăritul e atestat
documentar încă de la 1466, aşa cum reiese dintr-un act al voievodului Ştefan
cel Mare, prin care scutea pe locuitorii din satul Negreşti, Neamţ, de vama
pentru peşte, fier şi plute. După unii istorici, plutăritul pare să se fi
practicat chiar înainte de formarea statului feudal Moldova. Dimitrie
Cantemir spunea că Bistriţa curge atât de repede că „cele mai mari pietre le
surpă şi le duce cu sine“. Într-adevăr, este râul cel mai torenţial şi mai
puternic din masivul oriental al Carpaţilor. Însă puterea apei a fost folosită,
încă din timpuri străvechi, de localnici pentru a transporta lemn cu ajutorul
plutelor. Vreme de secole, plutăritul a fost una dintre ocupaţiile de bază
ale localnicilor din zona de munte a judeţelor Suceava şi Neamţ, care au
beneficiat de două comori oferite de natură: râul Bistriţa şi codrii nesfârşiţi
ai Moldovei. În perioada interbelică, plutăritul a atins apogeul:
istoricii arată că 25.000 de familii se întreţineau din această meserie - fie
că era vorba de cei care tăiau lemnul, fie de cei care îl transportau.”
In definitiv era cel
mai ecologic mijloc de transport. Odata cu ridicarea Barajului s-a terminat cu
plutaritul.
Mi-ar place sa
particip la un Rafting. S-ar putea chiar sa existe ceva organizat pe Bistrita. Wow,
surpriza, chiar am gasit, River rafting - Explore
Bucovina. O pun si pe asta in planul pt o alta viata, ca si
TransRarau si Telefericul si Casa cu Cerdac.
Bifam si Piatra Neamt
din fuga, frumos oras. Imi fac un cadou, cartea Cruciada Impotriva Lui
Stefan Cel Mare, de Liviu Cimpeanu, ca
mai citim si noi tovarasi!
Pe malul Lacului Bicaz
avem o intilnire, intr-un refugiu de facut poze, cu niste ciini maidanezi de
munte, f pretentiosi. Aveau gramezi de hrana din aia de la cutie, de care nu se
atingeau, in schimb au hamait cu placere cirnatii nostri, pe care-i purtam cu
noi de multe zile, de frica foametei, extrem de condimentati. Chiar ne temeam
ca vor face ulcer.
Dar, mai avem si un
eveniment care ar fi putut ca aceste rinduri sa nu fie scrise niciodata.
Il las pe miine, sa va
fac curiosi.
joi, 1 iunie 2023
Vatra Dornei
Vatra Dornei ne asteapta cu bucurie. Timpul e frumos. In centru gasim un mare santier pe care l-am vizitat de vreo trei ori.
miercuri, 31 mai 2023
Cimpulung 2
Seara la Cimpulung
avem program de cabana. Noi nu mincam seara! O tuica merge insa, si un vin.
Discutam vestile
sosite din Capitala, prietenii la care suntem cazati si care ar fi trebuit sa
fie cu noi in excursie, au probleme de sanatate, Covid. Ma podideste un potop
de injuraturi. Trebuie din nou sa modificam planurile cincinale. Ma joc cu Ote,
un catelus de exceptie, vine chiar si la mine si nici nu ma musca.
Dimineata, noi, barbatii,
ne sculam devreme. Imi place mult sa iau temperatura localitatii la micul
dejun, la circiuma din sat, sa stau la taclale cu bastinasii. Atmosfera nu e
prea insufletita, unii beau bere, altii cafea. Vorbim despre ursi, despre
turistii care-si fac poze cu ursii. Pt multi e ultima poza.
In secret visam la
brutaria din copilarie, aveam un unchi la Ocnele Mari, care avea asa ceva. Mi-au ramas aromele in nari, sper sa le reintilnesc. Mi-ar fi placut sa rasfat doamnele cu asemenea
trufandale Ti-ai gasit, cred ca toate bunatatile sunt facute din coca
chinezeasca congelata.
Plecam la drum. O zi
frumoasa, insorita, desi cam rece. Incerc o propunere timida, sa facem, totusi,
TransRaraul. Se pare ca efectele topirii ghetarilor, a avalanselor, a trecut.
Da de unde, Casa de ajutor reciproc a Pensionarilor, Sindicatele unite,
Asociatia de femei, precum si organizatia (diez)Rezist protesteaza cu
vehementa. Si cind te gindesti ca nu sunt decit vreo 20 de
km. Si cind te gindesti ca nu e nici un ocol. Si cind te gindesti ca nu cu mult timp in urma am facut, in aceeasi
componenta, si cu aceleasi mijloace tehnice, Transalpina si Transfagarasanul.
Cineva incearca sa-mi
explice ca asemenea trasee sunt numai pt SUVuri. Nu e total adevarat. Chiar am
cautat sa-mi cumpar. Exista o multime de SUVuri, din segmentul de preturi mai
mici, la care raportul putere/greutate e mult mai mic decit la limuzine si deci
sunt mai putin fisnete la urcatul pe munte. In plus, ecartamentul mare si
centrul sus de greutate duc la o comportare dificila pe serpentine cu viraje
scurte. Am condus la munte chiar si microbuze si stiu ce-nseamna. In plus cei
care conduc SUVuri o au mica.
Da, las ca merg
englejii TransRarau
is a beautiful Alpine road in Romania (dangerousroads.org)
Hotarit lucru, aura
mea de leader e muci. Chiar si propunerile pe care nu le pronunt sunt respinse,
stim noi tovarasi.
Asa ca lasam Pietrele
Doamnei, ce rost are sa haladuim pe acolo, le putem vedea in net, nu asa? 76
Transrarau Images, Stock Photos & Vectors | Shutterstock
Poate intr-o alta
viata!
Asa ca o luam pe la Poalele
Mindrii unde mergi cu biciclii.
De fapt mie imi place
vinul pelin si Fernet Branca!
Asteptarile sunt mari,
ne apropiem de Vatra Dornei, Perla Moldovei, nu asa?