miercuri, 31 mai 2023

Cimpulung 2

Seara la Cimpulung avem program de cabana. Noi nu mincam seara! O tuica merge insa, si un vin.

Discutam vestile sosite din Capitala, prietenii la care suntem cazati si care ar fi trebuit sa fie cu noi in excursie, au probleme de sanatate, Covid. Ma podideste un potop de injuraturi. Trebuie din nou sa modificam planurile cincinale. Ma joc cu Ote, un catelus de exceptie, vine chiar si la mine si nici nu ma musca.

Dimineata, noi, barbatii, ne sculam devreme. Imi place mult sa iau temperatura localitatii la micul dejun, la circiuma din sat, sa stau la taclale cu bastinasii. Atmosfera nu e prea insufletita, unii beau bere, altii cafea. Vorbim despre ursi, despre turistii care-si fac poze cu ursii. Pt multi e ultima poza.

In secret visam la brutaria din copilarie, aveam un unchi la Ocnele Mari, care avea asa ceva. Mi-au ramas aromele in nari, sper sa le reintilnesc. Mi-ar fi placut sa rasfat doamnele cu asemenea trufandale Ti-ai gasit, cred ca toate bunatatile sunt facute din coca chinezeasca congelata.

Plecam la drum. O zi frumoasa, insorita, desi cam rece. Incerc o propunere timida, sa facem, totusi, TransRaraul. Se pare ca efectele topirii ghetarilor, a avalanselor, a trecut. Da de unde, Casa de ajutor reciproc a Pensionarilor, Sindicatele unite, Asociatia de femei, precum si organizatia (diez)Rezist protesteaza cu vehementa. Si cind te gindesti ca nu sunt decit vreo 20 de km. Si cind te gindesti ca nu e nici un ocol. Si cind te gindesti ca nu cu mult timp in urma am facut, in aceeasi componenta, si cu aceleasi mijloace tehnice, Transalpina si Transfagarasanul.

Cineva incearca sa-mi explice ca asemenea trasee sunt numai pt SUVuri. Nu e total adevarat. Chiar am cautat sa-mi cumpar. Exista o multime de SUVuri, din segmentul de preturi mai mici, la care raportul putere/greutate e mult mai mic decit la limuzine si deci sunt mai putin fisnete la urcatul pe munte. In plus, ecartamentul mare si centrul sus de greutate duc la o comportare dificila pe serpentine cu viraje scurte. Am condus la munte chiar si microbuze si stiu ce-nseamna. In plus cei care conduc SUVuri o au mica.

Da, las ca merg englejii TransRarau is a beautiful Alpine road in Romania (dangerousroads.org)

Hotarit lucru, aura mea de leader e muci. Chiar si propunerile pe care nu le pronunt sunt respinse, stim noi tovarasi.

Asa ca lasam Pietrele Doamnei, ce rost are sa haladuim pe acolo, le putem vedea in net, nu asa? 76 Transrarau Images, Stock Photos & Vectors | Shutterstock

Poate intr-o alta viata!

Asa ca o luam pe la Poalele Mindrii unde mergi cu biciclii.

De fapt mie imi place vinul pelin si Fernet Branca!

Asteptarile sunt mari, ne apropiem de Vatra Dornei, Perla Moldovei, nu asa?

 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

comentati