sâmbătă, 3 iunie 2023

Spre casa!

 


Dupa cum ati observat, ma feresc sa vorbesc de politica. Asa de tare ma enerveaza politica germana, ca nu vreau sa ma mai agit si cu cea romaneasca.

Dar de data asta trebuie s-o spun p-a dreapta. As face un partid care sa instituie pedeapsa cu moartea. Dar nu moarte din aia usoara, ci tras in teapa si apoi pe roata, ca Horia, Closca si Crisan. In plus as propune ca toate rudele care au gene asemanatoare respectivului, sa fie sterilizate cu caramida.

Mergeam linistit pe malul Bicazului, vreme frumoasa, trafic redus. Si deodata dau ochii cu moartea. La o curba strinsa, linie continua, vine din fata, pe culoarul meu, un idiot, care depaseste o coloana, in frunte cu un camion. Cel de sus are grije de noi si ma face sa frinez pina la oprire totala, trag in dreapta, cit se poate, fiind si pe buza unui canal care se continua cu o vale mareata, pin-la lac.

As mai propune ca toate masinile sa aiba obligatoriu camere de filmat si cutii negre in care sa se inregistreze acest acte criminale.

Interesant e ca toti am ramas incremeniti, nimeni nu a reusit sa vada marca, culoarea, sau numarul masinii. Mi-as fi dorit sa am un Leopard, un tanc Leopard.

Si asta tocmai cind ziceam ca traficul in Romania e mult mai bun ca inainte, dar asemenea cretini, care sunt destul de multi, vezi statistica mortalitatii pe sosele, te pot trimite nevinovat spre ceruri.

Am carnet de conducere de 45 de ani, am circulat f mult, in f multe locuri, America, Paris, coasta Amalfitana, Pirineii, chiar si pe stg in Anglia, pe munti, iarna pe ghetus, pe canicula, noaptea, pe vremea cind nu era climatizare si nici navigatie. Am condus masini rable, fara stergatoare de parbriz, cu frine care se blocau, microbuze cu remorca de 6 metri si doua tone, am mers aproape 24 de ore dintr-o bucata, din sudul Italiei, la Bucuresti.

De regula merg sportiv, in Ge, unde se poate, cu 160 ajungind, cind ma grabesc, si la 180-200. Am facut mii de km cu colegi nemti, englezi, chiar francezi in indepartate delegatii, prin locuri necunoscute. Niciodata nu mi s-au dat indicatii de conducere, fiecare isi vedea de treaba lui. Nu am facut niciodata un accident, ultima amenda primita a fost acum vreo patru ani pt viteza de 37, in zona de 30.

In schimb, in Romania, pasagerii se simt obligati sa participe cit se poate de activ la condus. Pasagerii nu-si dau seama ca-l irita pe sofer si-n loc sa-l ajute mai degraba il zapacesc. E f greu sa ramii concentrat atunci cind unu zice stg. altu dr. E greu cind ti se distrage atentia, cu, vezi ca vine din dr., vezi viteza. Mai mult, fiecare roman are interpretari personale, ca asa au ei personalitate, a regulilor de circulatie si desigur, fiecare din ei e cel mai bun sofer, care nu greseste niciodata.

Eu nu sunt soferul perfect, de aceea mi-as dori, din suflet, ca atunci cind mi se incredinteaza o masina sa fiu lasat s-o conduc.

In Ro masinile autonome nu vor functiona niciodata, cum ar fi sa le dai sfaturi. Ca d-aia nu poti viola o femeie in Piata Rosie, din cauza sfaturilor. Cea mai buna inventie ar fi o masina cu patru volane si mai multe pedale, cel putin cite o frina la fiecare.

Dar, din vorba-n vorba, de fapt incidentul a instituit o perioada o liniste mormintala, fiecare gindindu-se la testament, ajungem la tinta, unde ma astepta cu nerabdare fiara.

2 comentarii:

  1. Bine ați revenit acasă!
    Nu avem nevoie de autostrăzi, ne omorâm cu spor și pe DN-uri....

    Lăsând gluma, bine că totul a fost ok !

    RăspundețiȘtergere

comentati