marți, 12 mai 2015

A 400M, sau cronica unei catastrofe programate

Motto "nu ajunge sa ai ghinion, mai te urmareste si nenorocul" sau "cind sunt multe moase ramine copilul cu buricul netaiat"

Prin anii 80 au inceput europenii sa planuiasca realizarea unui nou avion de transport militar pt. a inlocui invechitele Transall sau Hercules.

marți, 5 mai 2015

Fly, chinezule, fly

Motto "The capitalists will sell us the rope with which we will hang them",
Lenin
 
C919

Iata ca maieurile tetra chinezesti au facut pui, au ajuns avioane.

joi, 2 aprilie 2015

De ce cad avioanele? De la IAR 93 la Airbus

Se spune ca avionul ar fi cel mai sigur mijloc de transport, probabilitatea sa mori intr-un accident de avion e de o mie de ori mai mica decit aceea de a fi traznit, se si vede citi trazniti sunt pe lume, nu mai vorbim de comparatii cu auto, tren. Si totusi de ce cad avioanele? Multi dintre specialistii in aviatie pe care-i cunosc au frica de zbor, or stii ei ceva. Statistic, se pare ca mai mult de jumatate din accidente este din vina pilotilor. Deci daca s-ar automatiza cit mai mult si deci pilotii ar avea mai putina raspundere, ar ramine doar niste manechini frumosi care sa priveasca cerul senin, am fi mai siguri. Nasoala e ca cu cit pilotii au mai putin de facut cu atit devin mai nepriceputi, mai neantrenati si in cazul in care teribila automatizare da chics chiar ca nu mai stiu pe ce lume sunt. E si o problema filozofico-sociala, fiecare dintre noi a fost confruntat cu un aparat computerizat care cindva a inceput sa joace aiurea, fie telefon, computer, masina de prajit piine electronizata (mie mi se arde f. des piinea), auto, tot mie atunci cind semnalizez dreapta masina arata stg., uneori TVul se aprinde singur, nu pot aprinde aragazul deoarece nu mai stiu cum se deblocheaza siguranta pt. copii si se pot enumera cinci pagini cu asemenea intimplari.

miercuri, 18 martie 2015

De la IAR 99 pina la Eurofighter, cercetarea de aviatie.

Atentie, acesta e un articol f. greu, plin de detalii tehnice.
La cap. IAR 99 aici povesteam de curajul, un pic inconstient, pe care l-am avut atunci de a folosi tehnologii noi, chiar daca la nivel mondial erau solutii cunoscute, cum ar fi structuri honeycomb sau invelisuri frezate electrochimic. Ce a fost atunci, nebunie, inconstienta, curajul tineretii? Se pune intrebarea cit e procentul de risc pe care sa ti-l asumi la proiectarea unor produse, risc care sa nu genereze o catastrofa? De regula tocmai pt. a miscora acest procent de risc se face cercetare. Care este locul cercetarii in dezvoltarea aviatiei, mai ales a celei militare? Tehnica militara a fost intotdeauna cea care a dus tehnica mai departe, inventiile militare fiind mai apoi folosite si-n civilie. Exista enorm de multe exemple, de la Sabia din Damascus, a nu se confunda cu Sabia lui Damocles, pina la Bill Gates care si-a pus bazele imperiului din contracte cu Pentagonul.

joi, 5 martie 2015

Romanii in Germania

Il caut!

Alo Romanule,

(in virsta de 24 de ani, student la aviatie si aerospatiale, vine din ..)

Te caut de la intilnirea studentilor evanghelici din 24.10.2002

fara rezultat.

Ai fost acolo cu un coleg, si el de 24 de ani, care studia si el aviatie si a lucrat si la restaurantul Starfish, pe koleg il cheama Nikolaj.

Imi pare rau, dar in acea seara am fost un pic absenta. M-as intilni cu placere cu tine sa discutam.

Telefonul meu e ....

Jasmine (studenta din Köln)

miercuri, 28 ianuarie 2015

O zi trista pt. biciclisti

Sunt un biciclist pasionat, mai ales vara, si primavara, si toamna, da nu iarna.
Conform legislatiei germane cind mergi cu bicicleta ai voie sa bei o bere, doua, sau chiar mai multe, pina la 1,6 la mie.
Ma rog, uneori 1,6 e prea putin, da orsicit, iata insa dragi prieteni ca fortele raului, probabil la presiunea teroristilor musulmani, sau poate a abstinentilor, sau poate sa dea o lectie Greciei, sau rusilor, au propus scaderea acestei limite la 1,1 la mie.
Sunt pe cale sa organizez o petitieonline, prieteni nu trebuie sa ne lasam, de ce am murit la revolutie, ma astept la implicatii grave in economie, mersul cu bicicleta e extrem de sanatos, sunt sigur ca aceasta masura idioata ii va provoca pe extrem de multi sa renunte.

Fiti alaturi de noi!

joi, 15 ianuarie 2015

Consulatul Romaniei la Bonn

Consulatul Romaniei de la Bonn.


De cite ori calc pamintul Romaniei sunt emotionat. Emotia se mentine si-n cazul in care vizitez Consulatul Romaniei, in definitiv si acesta e considerat pamint romanesc.
Consulatul de care apartin e in Bonn, pe vremuri a fost Ambasada, dar cind s-a mutat capitala la Berlin a fost degradat la statutul de Consulat. Cladirea e absolut mareata, a fost ridicata in 1984 si urma sa dovedeasca superioritatea comunismului. Se afla intr-o zona frumoasa, chiar pe malul Rinului. Se spune ca ar fi una din cele mai mari cladiri din strainatate a Romaniei. Am avut ocazia s-o vizitez la ziua Nationala a Romaniei, interiorul e de asemenea maret, mult lemn masiv, candelabre. Se spune ca pe vremuri ar fi fost un cuib de spioni, cred ca erau destul de multi daca iei in considerare suprafata totala, daca nu ma-nsel, cladirea principala, ca sunt mai multe, are noua etaje.

marți, 6 ianuarie 2015

Ai carte, ai parte

In referatul de astazi voi vorbi despre meserii, in general, si despre inginerie, in special.
Cel putin in Romania meseria de ing. nu era(e) prea bine vazuta. De la celebrele bancuri cu tiganci care injurau „inginerule“, la „n-are nici un talent, va ajunge ing“, la „ai sa ajungi intr-un costum de haine ca un ing.“, si pina la asemanarea dintre un ing si un ciine, ambiii au privirea inteligenta dar nu stiu sa se exprime. Daca mai punem la socoteala si salariile mizerabile ale ing. din perioada comunista, ca deee, era statul proletarilor inginerii nefiind nici cai nici magari, nici intelectuali, nici proletari, eu, cel putin, nu prea eram mindru de mine si aveam o incredere f. limitata in posibilitatile mele, chiar daca proiectasem ceva avioane cu un oarecare succes, zic eu, azi.