Motto "nu ajunge sa ai ghinion, mai te urmareste si nenorocul" sau "cind sunt multe moase ramine copilul cu buricul netaiat"
Prin anii 80 au inceput europenii sa planuiasca realizarea unui nou avion de transport militar pt. a inlocui invechitele Transall sau Hercules.
A aparut cea mai grozava carte a anului, o aventura savuroasa in lumea aviatiei anilor 70-80. Comenzi direct la avioane@gmx.de Cartea "Si noi am construit avioane" se poata procura si de la magazinul Pilotshop din Baneasa: PilotShop Baneasa Adresa: Sos. Bucuresti-Ploiesti nr. 24-28, sector 1, Bucuresti, 014052 Mobil (Vodafone): +40 770 951 700 Telefon: +4 031 425 3387 Fax: +4 031 425 3388 E-mail: office@pilotshop.ro Program de lucru: Luni-Vineri 09:00-17:00
marți, 12 mai 2015
marți, 5 mai 2015
Fly, chinezule, fly
joi, 23 aprilie 2015
joi, 2 aprilie 2015
De ce cad avioanele? De la IAR 93 la Airbus
Se spune ca avionul ar fi cel mai sigur mijloc de transport,
probabilitatea sa mori intr-un accident de avion e de o mie de ori mai mica
decit aceea de a fi traznit, se si vede citi trazniti sunt pe lume, nu mai vorbim de comparatii cu auto, tren. Si
totusi de ce cad avioanele? Multi dintre specialistii in aviatie pe care-i
cunosc au frica de zbor, or stii ei ceva. Statistic, se pare ca mai mult de
jumatate din accidente este din vina pilotilor. Deci daca s-ar automatiza cit
mai mult si deci pilotii ar avea mai putina raspundere, ar ramine doar niste
manechini frumosi care sa priveasca cerul senin, am fi mai siguri. Nasoala e ca
cu cit pilotii au mai putin de facut cu atit devin mai nepriceputi, mai
neantrenati si in cazul in care teribila automatizare da chics chiar ca nu mai
stiu pe ce lume sunt. E si o problema filozofico-sociala, fiecare dintre noi a
fost confruntat cu un aparat computerizat care cindva a inceput sa joace aiurea,
fie telefon, computer, masina de prajit piine electronizata (mie mi se arde f.
des piinea), auto, tot mie atunci cind semnalizez dreapta masina arata stg., uneori
TVul se aprinde singur, nu pot aprinde aragazul deoarece nu mai stiu cum se
deblocheaza siguranta pt. copii si se pot enumera cinci pagini cu asemenea
intimplari.
miercuri, 18 martie 2015
De la IAR 99 pina la Eurofighter, cercetarea de aviatie.
Atentie, acesta e un articol f. greu, plin de detalii
tehnice.
La cap. IAR 99 aici
povesteam de curajul, un pic inconstient, pe care l-am avut atunci de a folosi
tehnologii noi, chiar daca la nivel mondial erau solutii cunoscute, cum ar fi
structuri honeycomb sau invelisuri frezate electrochimic. Ce a fost atunci,
nebunie, inconstienta, curajul tineretii? Se pune intrebarea cit e procentul de
risc pe care sa ti-l asumi la proiectarea unor produse, risc care sa nu
genereze o catastrofa? De regula tocmai pt. a miscora acest procent de risc se
face cercetare. Care este locul cercetarii in dezvoltarea aviatiei, mai ales a
celei militare? Tehnica militara a fost intotdeauna cea care a dus tehnica mai
departe, inventiile militare fiind mai apoi folosite si-n civilie. Exista enorm
de multe exemple, de la Sabia din Damascus, a nu se confunda cu Sabia lui
Damocles, pina la Bill Gates care si-a pus bazele imperiului din contracte cu
Pentagonul.
joi, 5 martie 2015
Romanii in Germania
Il caut!
Alo Romanule,
(in virsta de 24 de ani, student la aviatie si aerospatiale, vine din ..)
Te caut de la intilnirea studentilor evanghelici din 24.10.2002
fara rezultat.
Ai fost acolo cu un coleg, si el de 24 de ani, care studia si el aviatie si a lucrat si la restaurantul Starfish, pe koleg il cheama Nikolaj.
Imi pare rau, dar in acea seara am fost un pic absenta. M-as intilni cu placere cu tine sa discutam.
Telefonul meu e ....
Jasmine (studenta din Köln)
Alo Romanule,
(in virsta de 24 de ani, student la aviatie si aerospatiale, vine din ..)
Te caut de la intilnirea studentilor evanghelici din 24.10.2002
fara rezultat.
Ai fost acolo cu un coleg, si el de 24 de ani, care studia si el aviatie si a lucrat si la restaurantul Starfish, pe koleg il cheama Nikolaj.
Imi pare rau, dar in acea seara am fost un pic absenta. M-as intilni cu placere cu tine sa discutam.
Telefonul meu e ....
Jasmine (studenta din Köln)
miercuri, 28 ianuarie 2015
O zi trista pt. biciclisti
Sunt un biciclist pasionat, mai ales vara, si primavara, si toamna, da nu iarna.
Conform legislatiei germane cind mergi cu bicicleta ai voie sa bei o bere, doua, sau chiar mai multe, pina la 1,6 la mie.
Ma rog, uneori 1,6 e prea putin, da orsicit, iata insa dragi prieteni ca fortele raului, probabil la presiunea teroristilor musulmani, sau poate a abstinentilor, sau poate sa dea o lectie Greciei, sau rusilor, au propus scaderea acestei limite la 1,1 la mie.
Sunt pe cale sa organizez o petitieonline, prieteni nu trebuie sa ne lasam, de ce am murit la revolutie, ma astept la implicatii grave in economie, mersul cu bicicleta e extrem de sanatos, sunt sigur ca aceasta masura idioata ii va provoca pe extrem de multi sa renunte.
Fiti alaturi de noi!
Conform legislatiei germane cind mergi cu bicicleta ai voie sa bei o bere, doua, sau chiar mai multe, pina la 1,6 la mie.
Ma rog, uneori 1,6 e prea putin, da orsicit, iata insa dragi prieteni ca fortele raului, probabil la presiunea teroristilor musulmani, sau poate a abstinentilor, sau poate sa dea o lectie Greciei, sau rusilor, au propus scaderea acestei limite la 1,1 la mie.
Sunt pe cale sa organizez o petitieonline, prieteni nu trebuie sa ne lasam, de ce am murit la revolutie, ma astept la implicatii grave in economie, mersul cu bicicleta e extrem de sanatos, sunt sigur ca aceasta masura idioata ii va provoca pe extrem de multi sa renunte.
Fiti alaturi de noi!
joi, 15 ianuarie 2015
Consulatul Romaniei la Bonn
marți, 6 ianuarie 2015
Ai carte, ai parte
In referatul de astazi voi vorbi despre meserii, in general,
si despre inginerie, in special.
Cel putin in Romania meseria de ing. nu era(e) prea bine
vazuta. De la celebrele bancuri cu tiganci care injurau „inginerule“, la „n-are
nici un talent, va ajunge ing“, la „ai sa ajungi intr-un costum de haine ca un
ing.“, si pina la asemanarea dintre un ing si un ciine, ambiii au privirea
inteligenta dar nu stiu sa se exprime. Daca mai punem la socoteala si salariile
mizerabile ale ing. din perioada comunista, ca deee, era statul proletarilor
inginerii nefiind nici cai nici magari, nici intelectuali, nici proletari, eu,
cel putin, nu prea eram mindru de mine si aveam o incredere f. limitata in
posibilitatile mele, chiar daca proiectasem ceva avioane cu un oarecare succes,
zic eu, azi.
Abonați-vă la:
Postări (Atom)