In asteptarea primaverii, pt. a evita deprimarea gradinii care plinge, plinge (ptii ce imagine frumoasa am scos!; de fapt ploua, ploua, ploua), care se-mpotriveste incalzirii globale, citim.
Citim sa aflam cit de viteji eram noi, inainte, bineinteles. Azi va recomand o carte scrisa de un canadian de origine romana, Rumanian Aces of World War 2.
Ma cam irita poza cu fetele care ii vizitau pe baieti in Ungaria. De regula muierile nu au voie pe aeroport, dar cel mai tare ma irita baiatu care sta cu curu pe ampenajul orizontal, Pai bine bha racane, nu ti-e bha rusine! Ca proiectant de ampenaje nu ma tem ca se buleste dar orsicum e o lipsa de respect.
A aparut cea mai grozava carte a anului, o aventura savuroasa in lumea aviatiei anilor 70-80. Comenzi direct la avioane@gmx.de Cartea "Si noi am construit avioane" se poata procura si de la magazinul Pilotshop din Baneasa: PilotShop Baneasa Adresa: Sos. Bucuresti-Ploiesti nr. 24-28, sector 1, Bucuresti, 014052 Mobil (Vodafone): +40 770 951 700 Telefon: +4 031 425 3387 Fax: +4 031 425 3388 E-mail: office@pilotshop.ro Program de lucru: Luni-Vineri 09:00-17:00
duminică, 27 martie 2016
miercuri, 23 martie 2016
A venit iepurasul, mi-a adus un IAR 93 si un 99!
Un avantaj al nostru, al dezradacinatilor, e ca, uneori, avem mai multi Pasti. De Pastele asta iepurasul mi-a adus doua avioane, da, doua avioane. Trebuie sa le fac, cu cele doua miini stingi, pe care le posed, cred ca va dura pin-la Pastele cailor. Cica asa ar trebui sa arate:
Sa vad daca mai primesc ceva si de Pastele ortodox!
Paste fericit!
luni, 21 martie 2016
IAR-93 NewEngine
La rugamintea domnului Ciprian Mustata incerc sa scriu un articol despre posibilitatea, evident teoretica, de a remotoriza IAR 93 cu un motor Ivchenko-Progress AI-222.
Consideratii generale
Eu insumi am criticat constructia acestui avion aspru critica aspra. Scriam ca una din marile probleme ale avionului a fost motorizarea, dar si noi am exagerat incercind sa construim un avion imens cu doua motorase de jucarie.
La o eventuala remotorizare sunt doua lucruri ce ar trebui in special urmarite:
Consideratii generale
Eu insumi am criticat constructia acestui avion aspru critica aspra. Scriam ca una din marile probleme ale avionului a fost motorizarea, dar si noi am exagerat incercind sa construim un avion imens cu doua motorase de jucarie.
La o eventuala remotorizare sunt doua lucruri ce ar trebui in special urmarite:
- Bilantul de greutate, respectiv centraj
- Fly by wire, un lucru legat de pct. unu.
Fly by wire
joi, 17 martie 2016
12 angry men
Eight: There were
eleven votes for guilty—it’s not so easy for me to raise my hand and send a boy
off to die without talking about it first.
Ten: [to Eight] I
don’t mind telling you this, mister. We don’t owe the kid a thing. He got a
fair trial, didn’t he? You know what that trial cost? He’s lucky he got it.
Look, we’re all grown-ups here. You’re not going to tell us that we’re supposed
to believe him, knowing what he is. I’ve lived among ‘em all my life. You can’t
believe a word they say. You know that.
Nine: …Since when is
dishonesty a group characteristic? You have no monopoly on the truth
Undeva in America (viata bate filmul)
Deci de
foarte multe ori, adica odata pe an, esti chemat sa-ti faci datoria de cetatean
si sa participi ca juriu intr-un proces civil. Daca esti norocos, cum am fost
eu pina acum....iti risti doar o zi, in care cu inca 100 de insi, astepti
intr-o sala de judecata... sa vezi cum se formeaza juriul de 12 + 2
rezerve...daca e un proces usor....si se aleg cei 14 in aceeasi zi...tu ai
scapat pt un an....sau daca merge mai greu cu alegerea lor...poti sa stai cu ei
3-4 zile pina se gasesc „oamenii potriviti” alesi de ambele parti: acuzarea si apararea.
Apoi esti liber....un an de zile ai scapat de aceasta „datorie”.
marți, 15 martie 2016
Paris, composite mon amour!
Impins de sentimente pozitive m-am hotarit sa-i ofer nefestii un sejur de vro saptamina in Paris, orasul indragostitilor. Pe linga multele obiective turistice, pe care le-am mai vazut de citeva ori, m-am gindit sa-i fac si o surpriza, s-o invit la o expozitie f. interesanta, la JEC, atentie, se scrie cu "C" nu cu "G". Pe vremea cind eram in cimpia muncii vizitam aceasta expozitie f. des, spre invidia nefestii, de aceea am zis sa mearga si ea. Am fost destul de surprins sa aflu ca nici prin cap nu-i trece sa viziteze asa ceva si i se pare din parte-mi o obraznicie, ea asteptindu-se la cu totul altceva, cind i-am spus ca-i pregatesc o surpriza, desi a acceptat ca e o mare surpriza.
Deci am mers singur cu fi-miu si el pasionat de aceste aspecte.
Ce am vazut? Expozitia e din ce in ce mai mare si f. intens vizitata. Dar sa ne referim la noutatile tehnice.
Participare: in domeniul cercetarii expozitia e dominata de institutele germane, in timp ce in domeniul fabricatiei, al producerii materialelor, firmele asiatice sunt in mars impresionant. Daca in urma cu citiva ani asiaticii, cu citeva exceptii, nu prea existau, acum sunt aproape majoritari. Prezenta chinezilor se poate explica si prin faptul ca tehnologia fibrelor e inrudita puternic cu tehnologia textilelor. Trebuie totusi mentionat ca japonezii domina in continuare fabricarea fibrei de carbon, (Toray, Toho, etc.) fibra care e de fapt vedeta compozitelor.
Tsai. |
Deci am mers singur cu fi-miu si el pasionat de aceste aspecte.
Ce am vazut? Expozitia e din ce in ce mai mare si f. intens vizitata. Dar sa ne referim la noutatile tehnice.
Participare: in domeniul cercetarii expozitia e dominata de institutele germane, in timp ce in domeniul fabricatiei, al producerii materialelor, firmele asiatice sunt in mars impresionant. Daca in urma cu citiva ani asiaticii, cu citeva exceptii, nu prea existau, acum sunt aproape majoritari. Prezenta chinezilor se poate explica si prin faptul ca tehnologia fibrelor e inrudita puternic cu tehnologia textilelor. Trebuie totusi mentionat ca japonezii domina in continuare fabricarea fibrei de carbon, (Toray, Toho, etc.) fibra care e de fapt vedeta compozitelor.
luni, 22 februarie 2016
Mi-ar place sa fiu miliardar
Pe masura ce-mbatrinesc imi doresc din ce in ce mai mult sa
fiu miliardar. Nu ca la tinerete nu as fi vrut, dar parca atunci aveam atitea
altele care ma faceau fericit incit starea de miliardar m-ar fi jenat.
Sa vedem ce fac miliardarii, de ex. Richard Branson, seful,
printre altele, al firmei Virgin, firma care si-a propus sa fac turism in
cosmos. Cica o calatorie ar costa 250000 $ si deja ar exista o armata de
interesati. Investitia totala ar fi de 100 mio. $. Avionul poate transporta 6 pasageri si doi piloti, deci ar scoate
1,5 mio $ pe zbor.
Dar sa analizam partea tehnica, asta mi se pare fascinanta.
Sistemul e construit de fa. Scaled Composites. Idolul meu, Burt Rutan, are si el degetele in joc.
Cele doua sisteme cuplate |
SpaceshipTwo |
miercuri, 17 februarie 2016
Strategia militara a fortelor aeriene germane
Voi incerca sa comentez un document f. interesant, aparut de curind, Militärische Luftfahrtstrategie.
In numele transparentei, Ministerul Apararii Germaniei publica strategia fortelor aeriene.
In numele transparentei, Ministerul Apararii Germaniei publica strategia fortelor aeriene.
luni, 15 februarie 2016
Cu ce se ocupa pensionarii!
Dupa toate cele mai au si pretentii, vin cu schmekerii de genu: respect, par alb..
Io, ca proaspat pensionar, m-am hotarit sa ma retrag in munti, ca legionarii, sa lupt pt. patrie, atit cit ma tine pensia, ficatu, inima si pangreasu.
Iata citeva imagini din lupta mea cu vitregiile naturii!
Date tehnice:
-ca. 35 km pista coborire pe zi, viteza maxima: 65km/h, ca. patru ceaiuri Jagertee zilnic, ceva beri, cel mult o sticla de vin rosu zilnic.Pirtia pe care coboara pensionarul e de categoria neagra, adica grea, a se observa eleganta pensionarului.
In ciuda consumului energetic destul de mare, pt. un pensionar, totusi m-am ingrasat doua kile, imi place sa cred ca am luat doua kile de muschi.
P.S Sunt doua video de la schi, am impresia insa ca prin smartpfone sau tableta nu se vad. Nu-i bai!
sâmbătă, 30 ianuarie 2016
Reglementarea circulatiei pietonilor si pietoanelor pe jos
Murtaflar (ageros)
– Un proiect pilot din Martaflar poate fi in curind modelul unei revolutii
europene, sau poate chiar mondiale, in toata lumea: in zonele pietonale din
Murfatlar, a fost introdus primul sens
giratoriu pt. pietoni si mai ales, pietoane. Se aprecieaza ca in acest fel se
vor reduce ciocnirile intre pietoni (pietoane) cu peste 80%. De asemenea se vor
miscora busoanele.
Abonați-vă la:
Postări (Atom)