In asteptarea primaverii, pt. a evita deprimarea gradinii care plinge, plinge (ptii ce imagine frumoasa am scos!; de fapt ploua, ploua, ploua), care se-mpotriveste incalzirii globale, citim.
Citim sa aflam cit de viteji eram noi, inainte, bineinteles. Azi va recomand o carte scrisa de un canadian de origine romana, Rumanian Aces of World War 2.
Ma cam irita poza cu fetele care ii vizitau pe baieti in Ungaria. De regula muierile nu au voie pe aeroport, dar cel mai tare ma irita baiatu care sta cu curu pe ampenajul orizontal, Pai bine bha racane, nu ti-e bha rusine! Ca proiectant de ampenaje nu ma tem ca se buleste dar orsicum e o lipsa de respect.
Nu stiu cui se adreseaza si ce public are . E si in format electronic ? Nu pot sa comentez ..
RăspundețiȘtergerePt mine Cornel MARANDIUC
Inimi cât să cuprindă cerul patriei , reprezinta o carte de exceptie in acest subiect.
Editura Dacia, Cluj-Napoca 1985
nu stiu sa existe si electronic, am cumparat-o cu ani..
ȘtergereVoi merge in curind in Ro si voi incerca sa procur cartea, desi titlul imi suna cam atetic "Inimi..." seamana cu pasarea de otel..
Se gaseste si electronic,in fapt toata colectia Osprey.
ȘtergereNu prea am fost entuziasmat da sint cam putine carti pe subiectu asta.
Nu pot sa pun legaturi,doar sa iti urez succes.
Pentru creatorul blogului,ce sa zic?.Mai aveti povesti despre cercetarea aviatica din Romania?
Ca pe painea calda va asteptam,tovarase capitan!...
ca in celebrul film.
Multumesc pentru istoriile captivante si in asteptarea altora,deschid o bere!
By the way . Poti sa-mi spui ceva de eficienta teoretica di din teste aVBA in manevra pe '93 ? Cred ca ar fi f interesant .Mi s-a parut (desigur subiectiv ca acrobatia lui IAR 93 seria 200 prototipp serie, singurul cu acest sistem complet )era deosebita fata de cele ce nu aveau sistemul.
RăspundețiȘtergereNu sunt sigur ca am inteles intrebarea ta, "eficienta teoretica?"
Ștergeredupa cum probabil stii 93 a fost proiectat si certificat dupa regulamentul AvP 970. Diagrama de manevra mergea pina la fct. de sarcina de 8g. Deci avionul a fost calculat la aceasta sarcina plus fact. de siguranta de 1,5.
La incercarile on zbor de la CIZ nu s-a atins niciodata mai mult de 6, chiar dupa zbor in picaj si redresare la mica inaltime. Cauzele, pe de o parte momentul mare de inertie in jurul axei y, si pe de alta parte desprinderi de curent pe aripa. Deci se simtea nevoia acuta sa se mareasca portanta, de aceea la serie s-a prelungit aripa la incastrarea cu aripa, care a miscat si un pic focarul in fata, de altfel ar fi trebuit sa mearga in spate si s-a incercat folosirea VBAului in manevra. Desigur incercarile in suflerie au confirmat aceste sperante, din pacate, cum am mai vorbit, sistemul mecanic nu a functionat cum ar fi trebuit.
TOP GUN
RăspundețiȘtergereAsa sunt eu mai altfel si m-am gandit sa impac si capra si varza si scepticii si gnosticii si sa nu sara careva cu tasta si iar sa-mi spuna ca nu sunt la subiect.Si uite asa precum in poveste, nu sunt nici calare ,nici pe jos,nici imbracata ,nici dezbracata ci doar asa sa ghiciti.....Asadar ,daca ne abatem un picut de la subiect si-l facem mai interesant spre palpitant ,colorat, precum colectia de primavara =vara (la moda,ma refer desigur)apoi dragii mei putem discuta despre scriitori precum A.TOFFLER,DANIKEN,DAN APOSTOL SI SORIN STEFANESCU cu al lor ZBOR 19,despre Elena Gronov Marinescu cu Cerul a coborat pe pamant un roman de dragoste inspirat din viata aviatorilor!
ENJOY!
S-auzim de bine si sooooaaaareeeeee!!!!!
Asa o sa-mi spuneti ca sunt amuzanta si spumoasa precum DOM PERIGNON........
Aoleooo........ce Dzeu vrusesi sa spui ca seamana encefalita hepatica. Era vorba de avoioane nu filozofia labei de Gisca!
ȘtergereMos Grigore
Nous nous étions enfin recontrés. On chemine longtemps côte à côte, enfermé dans son propre silence, ou bien l'on échange des mots qui ne transportent rien. Mais voici l'heure du danger. Alors on s'épaule l'un à l'autre. On découvre que l'on appartient à la même communauté. On s'élargit par la découverte d'autres consciences. On se regarde avec un grand sourire. On est semblable à ce prisonnier délivré qui s'emerveille de l'immensité de la mer.
RăspundețiȘtergereDar de acest adevarat aviator ce zici?
TOP GUN
RăspundețiȘtergereEst une merveille romantique et philosophique.
este propriul tau panseu ? Propria-ti cugetare.
Intotdeauna sentimentele mari parca au o alta valoare in alta limba si franceza ,ca si tara are reputatie de tara iubirii si nu degeaba a fost ales cantecul cel mai frumos al tuturor timpurilor compus si interpretat de Jane Birkin si Serge Gainsbourg - Je T'aime,...Moi Non Plus.
P.S. Deci tu esti aviator si "chilotezi "avioane?Eu am nimerit din greseala pe blogul tau "neamtu tiganu",mi-am zis eu ca trebuie sa fii din Piatra Neamt si "tigan ca asa te-ai intitulat tu sa fii mai trendy flendy,n-am citit profilul ,nu nimic,m-a captivat personagiul acela RICHARD BRANSON,si faptul ca ti-ar placea sa fii miliardar si m-am apucat sa scriu si eu si sa fie intr-un fel la subiect si sa nu sar calul prea mult,defectul meu major.....si sa fie si glumet,atractiv,incitant,copilaresc.....
Bucurie,soare si iubiti-va mult!
George Topârceanu
RăspundețiȘtergereGelozie
Daca nu ne-am fi-ntilnit
(Absolut din întâmplare),
Tu pe altul oarecare
Tot asa l-ai fi iubit.
Daca nu-ti iesam în drum
Ai fi dat cu bucurie
Altuia strain, nu mie,
Mingaierile de-acum.
Ai avea si vreun copil
Care, poate (idiotul!),
Ar fi semanat în totul
Cu-acel tata imbecil.
Si asa... ce lucru mare
Ca-ntr-o zi ne-am intilnit
Si ca-s foarte fericit, --
Absolut din întâmplare!
TOP GUN
RăspundețiȘtergereG.T.poetul anotimpurilor cum imi place mie sa-l numesc ,dar de la "greseala mea" c-am nimerit pe blogul tau si pana la Gelozia poetului cu care m-ai cadorisit tu ca si raspuns "e o cale atat de lunga
ca miiiiiii de ani i-au trebuit luminii s-o ajunga"(CA SA PARAFRAZEZ UN ALT ASTRU AL POEZIEI MIORITICE!)
Nu prea vad nici o similitudine ,cred ca doar ultima strofa se potriveste (cu situatia in care suntem protagonisti amandoi) daca o scoti din context!
In rest ,eu ma distrez cu Esenin,W.WHITMAN,E.A.Poe
etc,etc......(si cu poetii autohtoni,Sorescu,N.Stanescu)
Sfatul astrologului de miercuri :
Stimate amfitrion,
Daca deranjeaza pe cineva ce scriu eu aici esti liber sa ma bannezi,sa-mi stergi comenturile.....chiar nu-i nici o problema!
S-auzim de bine,
ENJOY!
eu, ca tigan, ma-nebunesc dupa miron radu paraschivescu cu al lui rica fante de obor
ȘtergereTOP GUN
RăspundețiȘtergereAsadar si prin urmare,
Ceva e nou sub soare,
Si ca sa-l impacam si pe MOS GRIGORE si pe Rica fante de OBIOR,adica ,asa doi in unu la pachet si probabil din cauza vitezei de reactie mosul ,uita putin de gramatica si sari pe tasta uitand sa puna un a sau ce se mai potrivea gramatical,
"Aoleooo........ce Dzeu vrusesi sa spui ca seamana encefalita hepatica. Era vorba de avoioane nu filozofia labei de Gisca!"
Mos Grigore
Asadar, sa impacam acest duo formidabil ,amfitrionul dragalas si mosul cel poznas, hai sa va dau cateva titluri de carti ,bineinteles sa-l parafrazez pe dragalasul de amfitrion
"Ce mai citim? de avioane bineinteles"
sa respectam acest "bineinteles"si sa trecem la fapte;
deci:
RUDOLF HOFLING(ASTAI ARIAN PUR SANGE, CONATIONAL DE-AL AMFITRIONULUI) -AVIOANE DE LUPTE-MESSERSCHMITT BF 109 E
F ZAGANESCU S.ISPAS-AVIOANE ORBITALE
A.IAKOVLEV-UN CONSTRUCTOR DE AVIOANE POVESTESTE
GH ZAROIU-AVIOANE SI ELICOPTERE CARACTERISTICI TEHNICE SI PERFORMANTE
L.BAEV AVIOANE CU REACTIE
MIHAI NITA AVIOANE SI RACHETE
ANDREI IOAN- MATERIALUL DE AVIATIE-CONSTRUCTII DE AVIOANE
Deci,material si lectura nu gluma....Multumiti dragalasilor?????!!!!!
Si ,ca sa-mi fac si eu un pic de cap ptr ca se apropie weekendul si mosul si Tiganusul nu-mi vor capul taiat la ghilotina,nu-l vor ca pe-un trofeu, precum l-a vrut Dalila ,si mie m-ar placea sa cred ca baietii sunt salon va propun cateva versuri de reflectare ale lui Walt Whitman
Tu eşti cea nouă?
Tu eşti cea nouă, atrasă către mine?
Ca să încep, te previn că, în mod sigur,
sunt foarte diferit de ceea ce presupui;
Oare crezi că vei găsi în mine iubitul tău?
Crezi că e uşor să mă faci să devin iubitul tău?
Crezi că prietenia mea îţi va da deplină satisfacţie?
Crezi că sunt statornic şi credincios?
Nu vezi nimic altceva decât această înfăţisare,
acest calm şi răbdător mod al meu de a fi?
Crezi că te îndrepţi, pe un teren solid, către
un adevărat ecou?
O, visătoareo, nu te-ai gîndit că
aş putea fi o Fata Morgana, o iluzie?
Walt Whitman
ENJOY!!!!!
ENGAJE ,WARP 10, CA SA RAMANEN LA SUBIECT SI SA NU FACA CAREVA ATAC DE PANICA SI SA SARA CU GURA,PIXUL,TASTA PC-ULUI
STAR TREK
JEAN SUC PRIGAT
SA FITI IUBITI
TOP GUN
RăspundețiȘtergereREVIN CU ERATA SI SCUZELE DE RIGOARE ;
ENGAGE SI RAMANEM .....ASA-S EU PERFECTIONISTA....?????
mos Grigore e cel care mi-a recomandat aceasta carte cu mai multi ani in urma, e baiat de treaba din Cicago.
RăspundețiȘtergerePe vremuri aveam multe admiratoare, de cind am inceput sa scriu mai mult de avioane s-au dus toate. Cind scriu chestii de suflet mi se duc interesatii de tehnica, e extrem de greu sa-i impaci pe toti