E stiut lucru ca
nemtii sunt f generosi si sunt gata sa-i ajute pe toti. De ex. vrea sa-i ajute
pe peruani, sa le faca piste de biciclete. Intentia lor e sa construiasca peste
114 km de piste. De ce 114? Habar nu am. Deci au inceput
inca din 2020 sa bage 20 milioane euroi, iar in 2022 au mai bagat 24. Nici nu
ar fi fost scump, doar 385.000 euroi pe km, mult mai ieftin decit o autostrada.
Nu a fost degeaba, pina in prezent s-au realizat deja 5,5 km. Lumea e f
multumite de aceste piste, mai putin biciclistii, deoarece pistele sunt ocupate
de pietoni si mai ales de persoane cu ciini. Nu se stie daca se va continua deoarece sunt probleme cu suprafetele
disponibile. Oricum exista si o solutie de rezerva, piste de biciclete peste
munti. Oamenii de stiinta au calculat ca se vor economisi cantitati imense de
codoi fiindca nu se vor mai folosi magarii.
Eu, circotas cum sunt
nu as merge pe o asemnea pista, vezi poza, bordurile alea frumos colorate,
precum si ingustimea pistei pt mers in ambele sensuri mi se par periculoase.
Apropos, eu merg in
oras aproape exclusiv cu bicicleta, ca nu am magar. Zilele trecute am mers sa
cumpar peste, mie-mi place la nebunie pestele. Dar ocolesc o strada unde sunt
gropi, cam cum aveam noi in Drumul Gazarului, in copilarie. Cind mergeam dupa
peste am vazut ca se lucra la strada respectiva. Tare m-am bucurat si am trecut
pe acolo. Erau doi nemti, blonzi, unu impingea o roaba, in care era asfalt
proaspat si fumegind. Altu lua asfaltul cu o lopata si-l baga in gauri. Am fost
impresionat de aceasta tehnologie, pe vremuri in Ge veneau cu o freza,
indepartau tot asfaltul si venea alta masina si turna asfalt nou, ca raminea
totul ca in palma. Iata insa ca se poate si mai simplu, traditional as zice, or
fi invatat de la romani. M-am uitat cind a fost terminata strada, era f
pitoreasca.
De altfel si aici
pistele de biciclete sunt ocupate de ciini, sunt extrem de atrasi de culoare
pistelor. Stimulindu-i sa-si rezolve problemele digestive. Un pic neplacut e ca
tu vii cu viteza pe pista ta si nu numai ciinele, ci chiar si lesa, care e din
ce in ce mai lunga sta intinsa traversal pe pista.