miercuri, 16 octombrie 2024

Peru

 


E stiut lucru ca nemtii sunt f generosi si sunt gata sa-i ajute pe toti. De ex. vrea sa-i ajute pe peruani, sa le faca piste de biciclete. Intentia lor e sa construiasca peste 114 km de piste. De ce 114? Habar nu am. Deci au inceput inca din 2020 sa bage 20 milioane euroi, iar in 2022 au mai bagat 24. Nici nu ar fi fost scump, doar 385.000 euroi pe km, mult mai ieftin decit o autostrada. Nu a fost degeaba, pina in prezent s-au realizat deja 5,5 km. Lumea e f multumite de aceste piste, mai putin biciclistii, deoarece pistele sunt ocupate de pietoni si mai ales de persoane cu ciini. Nu se stie daca se va continua deoarece sunt probleme cu suprafetele disponibile. Oricum exista si o solutie de rezerva, piste de biciclete peste munti. Oamenii de stiinta au calculat ca se vor economisi cantitati imense de codoi fiindca nu se vor mai folosi magarii.

Eu, circotas cum sunt nu as merge pe o asemnea pista, vezi poza, bordurile alea frumos colorate, precum si ingustimea pistei pt mers in ambele sensuri mi se par periculoase.

Apropos, eu merg in oras aproape exclusiv cu bicicleta, ca nu am magar. Zilele trecute am mers sa cumpar peste, mie-mi place la nebunie pestele. Dar ocolesc o strada unde sunt gropi, cam cum aveam noi in Drumul Gazarului, in copilarie. Cind mergeam dupa peste am vazut ca se lucra la strada respectiva. Tare m-am bucurat si am trecut pe acolo. Erau doi nemti, blonzi, unu impingea o roaba, in care era asfalt proaspat si fumegind. Altu lua asfaltul cu o lopata si-l baga in gauri. Am fost impresionat de aceasta tehnologie, pe vremuri in Ge veneau cu o freza, indepartau tot asfaltul si venea alta masina si turna asfalt nou, ca raminea totul ca in palma. Iata insa ca se poate si mai simplu, traditional as zice, or fi invatat de la romani. M-am uitat cind a fost terminata strada, era f pitoreasca.

De altfel si aici pistele de biciclete sunt ocupate de ciini, sunt extrem de atrasi de culoare pistelor. Stimulindu-i sa-si rezolve problemele digestive. Un pic neplacut e ca tu vii cu viteza pe pista ta si nu numai ciinele, ci chiar si lesa, care e din ce in ce mai lunga sta intinsa traversal pe pista.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

comentati