De fapt au fost livrate 32 de bucati, si sa nu uitam ca primul zbor a fost in 2009, deci au trebuit 7 ani pt. a fi fabricate 32 de bucati, care au zburat peste 100 de ore si care vor fi controlate intr-un ritm de 20 de ore. De fapt e o mare zapaceala deoarece avioanele au variante diferite. Unele vor fi controlate mai des, altele mai rar, se spera ca prin anumite imbunatatiri sa se ajunga la primul control dupa 650 de ore si mai apoi la fiecare 150 de ore.
E vorba de un mic defect la cutia de viteze a motoarelor. Motoarele sunt proiectate de EPI Europrop International, o organizatie ciudata formata din MTO Aero Engines, Rolls-Royce, Snecma und ITP. Am mai scris despre asta, nu exista ceva mai prostesc decit sa faci un consortiu din firme concurente. De fapt "vinovatul" de data asta e General-Electric-Tochter Avio in Italia, firma care fabrica cutia de viteze. Pagube numai anul asta un miliard Euro, inca nu e clar cine plateste.
De fapt nici alimentarea in zbor a elicopterelor nu prea functioneaza si nici lansarea parasutistilor. Din fericire s-au remediat WCurile.
Dar asta nu e totul, nici macar vopseaua nu e ca lumea. De curind a inceput sa se desprinda.., dar nu e bai, oricum avioanele trebuie sa vina la doua zile in revizie, e destul timp sa se dea cu pensula.
Disperati armatee europene au inceput sa cumpere avioane proiectate in urma cu 60 de ani, C-130J Hercules. Nemtii si francezii cumpara Hercules desi Airbus are o varianta din categoria Hercules, C295.