marți, 15 martie 2016

Paris, composite mon amour!

Impins de sentimente pozitive m-am hotarit sa-i ofer nefestii un sejur de vro saptamina in Paris, orasul indragostitilor. Pe linga multele obiective turistice, pe care le-am mai vazut de citeva ori, m-am gindit sa-i fac si o surpriza, s-o invit la o expozitie f. interesanta, la JEC, atentie, se scrie cu "C" nu cu "G". Pe vremea cind eram in cimpia muncii vizitam aceasta expozitie f. des, spre invidia nefestii, de aceea am zis sa mearga si ea. Am fost destul de surprins sa aflu ca nici prin cap nu-i trece sa viziteze asa ceva si i se pare din parte-mi o obraznicie, ea asteptindu-se la cu totul altceva, cind i-am spus ca-i pregatesc o surpriza, desi a acceptat ca e o mare surpriza.
Tsai.

Deci am mers singur cu fi-miu si el pasionat de aceste aspecte.
Ce am vazut? Expozitia e din ce in ce mai mare si f. intens vizitata. Dar sa ne referim la noutatile tehnice.
Participare: in domeniul cercetarii expozitia e dominata de institutele germane, in timp ce in domeniul fabricatiei, al producerii materialelor, firmele asiatice sunt in mars impresionant. Daca in urma cu citiva ani asiaticii, cu citeva exceptii, nu prea existau, acum sunt aproape majoritari. Prezenta chinezilor se poate explica si prin faptul ca tehnologia fibrelor e inrudita puternic cu tehnologia textilelor. Trebuie totusi mentionat ca japonezii domina in continuare fabricarea fibrei de carbon, (Toray, Toho, etc.) fibra care e de fapt vedeta compozitelor.

luni, 22 februarie 2016

Mi-ar place sa fiu miliardar

Pe masura ce-mbatrinesc imi doresc din ce in ce mai mult sa fiu miliardar. Nu ca la tinerete nu as fi vrut, dar parca atunci aveam atitea altele care ma faceau fericit incit starea de miliardar m-ar fi jenat.
Sa vedem ce fac miliardarii, de ex. Richard Branson, seful, printre altele, al firmei Virgin, firma care si-a propus sa fac turism in cosmos. Cica o calatorie ar costa 250000 $ si deja ar exista o armata de interesati. Investitia totala ar fi de 100 mio. $. Avionul poate transporta 6 pasageri si doi piloti, deci ar scoate 1,5 mio $ pe zbor.
Dar sa analizam partea tehnica, asta mi se pare fascinanta. Sistemul e construit de fa. Scaled Composites. Idolul meu, Burt Rutan, are si el degetele in joc.
Cele doua sisteme cuplate

SpaceshipTwo
Avionul-racheta denumit SpaceShipTwo -SS2 e purtat pina la inaltimea de de aprox. 14000 metri de un alt avion, WhiteKnightTwo WK2. Dupa decrosare, SS2 isi porneste propria racheta si trece la zbor vertical. Decrosarea se face la o viteza de ca. 0,8 M. Manevra de trecere de la zbor subsonic de urcare, la viteza supersonica de ca. 1,9 M, in pozitie verticala, e extrem de complicata. E cunoscut faptul ca,

miercuri, 17 februarie 2016

Strategia militara a fortelor aeriene germane

Voi incerca sa comentez un document f. interesant, aparut de curind, Militärische Luftfahrtstrategie.
In numele transparentei, Ministerul Apararii Germaniei publica strategia fortelor aeriene.

luni, 15 februarie 2016

Cu ce se ocupa pensionarii!


Dupa cum stim cu totii, pensionarii sunt o adevarata plaga a societatii, se-nmultesc fara limita, chiar daca nu fac sex, ocupa cele mai bune locuri in tramvai, pe vremuri erau vulturii plesuvi ai pietii, voteaza intotdeauna cu ailalti, sunt lipsiti de spirit revolutionar, sunt raspunzatori de toate nasoalele trecutului.

Dupa toate cele mai au si pretentii, vin cu schmekerii de genu: respect, par alb..
Io, ca proaspat pensionar, m-am hotarit sa ma retrag in munti, ca legionarii, sa lupt pt. patrie, atit cit ma tine pensia, ficatu, inima si pangreasu.
Iata citeva imagini din lupta mea cu vitregiile naturii!
Date tehnice:
-ca. 35 km pista coborire pe zi, viteza maxima: 65km/h, ca. patru ceaiuri Jagertee zilnic, ceva beri, cel mult o sticla de vin rosu zilnic.
Pirtia pe care coboara pensionarul e de categoria neagra, adica grea, a se observa eleganta pensionarului.
In ciuda consumului energetic destul de mare, pt. un pensionar, totusi m-am ingrasat doua kile, imi place sa cred ca am luat doua kile de muschi.

P.S Sunt doua video de la schi, am impresia insa ca prin smartpfone sau tableta nu se vad. Nu-i bai!


sâmbătă, 30 ianuarie 2016

Reglementarea circulatiei pietonilor si pietoanelor pe jos

Murtaflar (ageros) – Un proiect pilot din Martaflar poate fi in curind modelul unei revolutii europene, sau poate chiar mondiale, in toata lumea: in zonele pietonale din Murfatlar, a fost introdus primul sens giratoriu pt. pietoni si mai ales, pietoane. Se aprecieaza ca in acest fel se vor reduce ciocnirile intre pietoni (pietoane) cu peste 80%. De asemenea se vor miscora busoanele.

joi, 28 ianuarie 2016

De la Sheffield la Shenfield

Un tinar vrea sa mearga de la Sheffield la Shenfield, cel mai ieftin autobuz costa 47 lire. Dar se poate mai ieftin, cu 4 lire ia autobuzul de la Shefield la Derby, de la Derby la East Midlands Airport, merge cu autobuzul cu 4,2. Mai apoi ia avionul Ryanair la Berlin, costa 11,83. De la Berlin la Londra ia avionul cu 9,54, si mai apoi cu autobuzul la Shenfield, costa inca 8 lire, in total costa 37,57, deci a economisit ca 10 lire.

Cit codoi emite?

miercuri, 27 ianuarie 2016

Un baiat cu gropite-n obraz


Mi se pare avantajos deoarece poti bea din trei sticle simultan.

luni, 25 ianuarie 2016

Cum se distreaza miliardarii? The sky is the limit.

Elon Musk si Jeff Bezos, doi miliardari simpatici, unii ar spune niste capitalisti verosi, se distreaza conform dictonului "the sky is the limit!". Si cind te gindesti ce foamete e in lume! Tare mi-ar place sa fiu miliardar!

Iata ca Jeff e un pic in fata:


Mare chestie, racheta s-a dus pe sus si a aterizat apoi vertical, ce zgirciti domne, cica mai vor s-o foloseasca odata, la banii lor, eu stiu alti miliardari care-si schimba masina cind s-a umplut scrumiera si chiar si nefestele, e mai ieftin sa le schimbe decit sa le-mbrace! 
Mare noutate!, de parca aterizarea pe luna nu a fost tot asa, unde mai pui ca aia au mai si plecat!

sâmbătă, 23 ianuarie 2016

Hexbachtal

Nu mi-a placut niciodata sa particip la demonstratii, actiuni cetatenesti si nici chiar la greve. De cind sunt in Germania am fost de citeva ori pus in situatii nasoale, eram presat sa particip la proteste. Chiar in firmele unde mi-am cistigat chiflele au fost mai multe asemenea actiuni pe care, cu talentul meu romanesc, am reusit sa le evit, sa ma fofilez, am fost ba in delegatii, ba mi-am luat liber. Nu-mi place sentimentul de turma, mi se face pielea gaina cind se scandeaza, cind se strig lozinci. 
Poate ca port in mine virusul actiunilor "democrat-patriotice" din Romania, dar nici nemtii nu sunt mai prejosi, as zice chiar ca la ei simtul turmei e chiar mai dezvoltat.