vineri, 27 septembrie 2013

Multi ani traiasca, multi ani traiasca, la muuulti ani

Cine sa traisca, blogul sa traiasca!
Am inceput cu :
Friday, September 25, 2009
nu am blog
toti pretenii mi-au spus, ba esti atit da dastapt si talentat de ce nu-ti faci ba si tu blog, nu vezi ca toti prostii au? Io le-am zis, si ce ba daca-mi place sa beau inseamna sa-mi iau circiuma? Sau daca-mi plac muierile trebe sa cumpar un bordel? Asa ca nu-mi fac blog!

Si mi-am facut, a fost o gluma si a ramas o gluma, tine deja de 4 ani. Nu credeam ca o s-o duc atit de mult.
**************
Ceva Statistica:
  • nr. total de accesari, 138.000
  • recordu de accesari intr-o luna, mai 2011, 7611, perioada in care am bagat o serie despre aviatia romana din vremuri de demult.
  • cel mai popular articol, IAR 95, 2613 accesari
  • in total, 205 postari.
**************
Comentarii, reactii?
Recunosc, mi-ar fi placut sa am mai mult feed back, iata mai jos unele, desigur toate au intrat in spam si nu m-am deranjat sa le scot:
You certainly know how to keep a reader entertained. … Fantastic job.
Are you currently minimizing your cаlorіe intake.
I take pleasure in, lead to I discovered just what I used to be having a look for. God Bless you man. Have a nice day.
It's wonderful that you are getting ideas from this article as well as from our discussion made at this place.
I'd like to thank you for the efforts you've put in penning this website. I am hoping to view the same high-grade content by you in the future as well
It's very straightforward to find out any topic on net as compared to textbooks, as I found this post at this website
These are actually great ideas in regarding blogging. You have touched some pleasant points here. Any way keep up wrinting.
Peculiar article, just what I was looking for.
Informative article, just what I was looking for
Hurrah, that's what І was looking for, what a mаterial! pгеsеnt here at this website, thanks admin of this web ѕite.

am avut, nu de mult, si unu de acest gen:
AM
September 12, 2013 at 8:42 PM
Nu vad nici un sens al acestei "povesti", este ceva anost si tern. Iar textul este plin de greseli de dactilo, gramaticale etc. Denota desconsiderarea cititorilor.
************
De fapt am intrat in lumea Internet prin 1995, pe vremea aia erau f. putini, si nici nu era Internet ci doar un fel de Chat. Adevarata iesire a fost insa pe forumul ziarului Ziua, cred ca prin 2005(?), a fost, ca sa zic asa repatriarea mea. Ani de zile, multi ani nu mai stiam nimic de Romania, pe deoparte situatia mea in Germania era destul de incordata si pe de alta parte mijloacele de comunicare erau tare sarace. Se facuse o gasca f. misto pe la Ziua, da ca orice in viata, cum se zice, orice are un capat, doar cirnatul doua, ziarul a dat faliment si s-a-nchis mustaria. Poate ca asta m-a stimulat sa-mi fac blog, sa am o platforma pe care sa ma exprim, offtopic, fara moderare.

voi continua, sau nu voi continua, habar nu am, poate da, poate nu...

marți, 17 septembrie 2013

Dupa douazeci de ani... draft

update, ... dupa o saptamina, ... se pare ca proiectul pe care mi l-am propus e mai dificil decit am crezut. Nu promit nimic, s-ar putea sa-l continui, sau, la fel de bine, s-ar putea sa renunt la el, asa cum am renuntat de atitea ori la vise, planuri, proiecte.

vineri, 13 septembrie 2013

Mod de intrebuintare si bicicleta DAHON

Fac parte din barbatii adevarati care nu citesc niciodata modul de intrebuintare, indiferent cit de complicat e aparatul, instalatia cumparata. Sunt convins ca reusesc sa-l folosesc utilizind doar intuitia mea feminina combinata cu o logica beton. Un pic de grije am totusi, nu apas pe butoanele rosii, astea sunt periculoase.

Zilele trecute mergeam cu masina pe autostrada si am aterizat intr-un „Stau“, blocaj, pe romaneste. Pe mine ma enerveaza enorm staurile, mai ales alea in care pur si simplu nu se misca nimic. Exact in unu din asta am nimerit. De regula cind se nimereste in asa ceva atit conducatorilor auto cit si pasagerilor li se face de pipi. Primii care indraznesc sunt copiii, urmati de barbatii intre doua virste, se pitesc dupa camioanele care blocheaza banda intii si se usureaza. Ceva mai tirziu cind Staul e gata, gata sa se dizolve, le vine si doamnelor. Extrem de ciudat e ca doamnele se duc cite doua un pic mai departe, in padure, tufe. Ma intreb cum draq se aduna cite doua, daca te uiti in masini vezi ca-n majoritatea e doar cite o muiere, am impresia ca se-mprietenesc ad-hoc in Stau si se invita reciproc. Iata o metoda de socializare muiereasca, ar trebui sa-nvatam de la ele.
Dupa ce am participat si io la acest ritual, mi-a mai ramas destul timp la dispozitie, drept urmare mi-am curatat f. constiincios nasul.

marți, 27 august 2013

O orgie.. de vara.. cu rosii

In frageda pruncie printre altele, multele meserii pe care le-as fi practicat cind ma fac mare, tare m-ar fi tentat ceva cu natura, paduri, plante. Acum la batrinete, la vremea cind incep sa dau in mintea copiilor, mi-am realizat o mica parte din vis. Si daca tot m-am apucat de ceva, pai mentalitatea mea de cercetator mi-a zis ca o sa fie cea mai tare din parcare.
Doamnelor si Domnilor, va prezint, in premierea mondiala, cele mai tari, mari, gustoase rosii crescute cindva in Germania, fara nici un fel de stropire, fara nici un fel de ingrasaminte, crescute pur si simplu.
Modestia ma-mpiedica sa redau laudelor criticilor de arta, de la vecini, la prieteni si chiar si cineva, f. drag mie, care pin-acum nu a mincat niciodata o rosie... Sa lasam imaginile sa vorbeasca.
P.S Pt. cei interesati as putea reveni cu explicatii stiintifice privind soiurile cultivate si alte detalii tehnice. Mentionez insa ca elementu principal a fost o imensa pasiune, iubire, ca unde nu e iubire, nimic nu e.

joi, 1 august 2013

O poveste frumoasa, cu pilde, neadevarata; Cina cea de taina

Povestea ce urmeaza e f. veche, da noi, inginerii, la fel ca barbatii inselati, aflam ultimii. Cica Leonardo da Vinci s-a caznit sa picteze Cina cea de taina. La inceput a mers struna pina a ajuns la Iisus, pur si simplu nu avea inspiratie. Cred ca stiti ca noua, creatorilor, ni se-ntimpla sa stam cu ochii pierduti si sa asteptam sa vina muza sa ne inspire, si asteptam, si asteptam. Unii asteapta toata viata. Cica Leonardo a avut insa noroc, a intilnit un gradinar care avea o mutra care corespundea exact imaginii lui Leonardo despre Iisus. L-a rugat pa tinaru respectiv sa-i stea model. O vreme lucrurile au mers cu mult spor, da a ajuns din nou la o chestie nasoala, figura lui Iuda. A tot aminat sa se apuce de el. A tot pictat la decor, la tavan, a tot corectat ici pa colo, e absolut omeneste sa amini o chestie, nu lasa pa miine ce nu poti face azi, lasa pa poimiine. Ma rog, au trecut anii, intimplator gaseste un cersetor care statea la marginea santului, cu o figura chinuita, vinovata, ca atunci cind te scoli dimineata dupa betie. Il roaga sa-l insoteasca si, pt. o mica rasplata, incepe sa-l picteze. Respectivu se trezeste un pic si-si aminteste ca a mai fost in aceea incapere si ca a mai facut jobu de model.
Era aceeasi persoana care fusese model pt. Iisus.

Morala? De regula dintr-o poveste cu pilde fiecare isi scoate morala care-i convine. Un abstinent ar spune, „vezi ce face bautura?“, altu „urita-i batrinetea“, „la munca ba“, „mai terminati cu zugravii“, „Leonardo a fost homo“, si, in sfirsit, altii mai profunzi ar incepe sa filozofeze.
Vezi domne ca-n fiecare dintre noi e si bun si rau, distanta dintre bine si rau e atitica, sau cei extrem de profunzi ar zice, da de ce nu spunem povestea invers, intii a fost model pt. Judas si mai apoi s-a cumintit, si a ajuns Jesus.

joi, 11 iulie 2013

sa cistigam din nou un ban cinstit

Cine ma citeste cu atentie, si bine face, isi aminteste de cum am cistigat cu ceva timp in urma un ban cinstit http://la-neamtu-tiganu.blogspot.de/2012/06/sa-cistigam-un-ban-cinstit.html.
Vorbeam de Rosia Montana, respectiv de actiuni. Amintesc ca am cumparat atunci cu 1,627 si am vindut dupa doua zile cu 1,912, desigur e vorba de numa 0,3€, da procentele conteaza.
Intre timp nu s-a mai intimplat nimic, sau mai bine zis actiunile au tot scazut pin-la ca 0,8€.

Azi dimineata am auzit ca stimatu prim min Ponta a tinut o cuvintare si ar fi vorbit si de Rosia Montana, din pacate a trebuit sa muncesc si n-am putu sa vad cum se misca actiunea. Spre seara am vazut, a crescut in doar citeva ore cu ca. 10%. Sa ne imaginam ca as fi preten cu domnu primu si mi-ar fi spus ieri ca va tine o cuvintare si va vorbi de Rosia Montana. Pai as fi bagat mintenas fro 100.000 de iepuroi, iar spre seara as vinde, cistig brutto, 10000, scadem impozitu, 25% in ge sau 16% in  Ro avem cistig net 7500, respectiv 8400, intr-o zi.
Nu-i asa ca-i bine sa fii preten cu-n prim min?
Da io cum nu sunt preten am cumparat de abia acum cu 1,17, desigur nu am investit chiar 100000.
Ce urmeaza? Desigur am pus stop los, la 1,4, cind ajunge se va vinde automat. Sunt sigur ca ne vom mai distra cu povestea asta, probabil va creste, vor incepe mai apoi protestele oamenilor de bine cu cianura si nu ne vindem tara, actiunile vor scade, parlamentu, totusi va aporba, actiunile vor creste.
Toata chestia e sa fii pa faza!

miercuri, 10 iulie 2013

Ghidul calatorului american in Franta

Deoarece se apropie, cu mare viteza, perioada concediilor public un ghid, primit pe E-mail, pt. calatorii americani. Pe undeva acest ghid e absolut inutil deoarece nu suntem americani si de mult, marea majoritate dintre noi si-a satisfacut curiozitatea vizitarii fratelui nostru fonfait din vest.
In ceea ce ma priveste am fost de n-ori, la inceput, cu munca, doua luni, la Dunkerque, Dünkirchen, pe nemteste, am vazut f. multe cimitire si muuulte dame vesele in port, mai apoi de jde de ori prin Paris, ba cu munca, ba asa, si-nca jde ori la castelele de pe Loira, pa la Saint Tropez, si pa la alte Sulli sur Loire, Pila sur Mere, Toulouse, Carcassone, Nissa. Puse una peste alta pot spune ca Franta-i misto da nu simt nici o nevoie s-o mai vizitez curind. Imi pare rau ca trebuie s-o spun da parca nici frantuzoaicele nu mai sunt ce erau inainte de a le cunoaste. Cele mai multe pur si simplu nu au tzitze iar cele din Paris care au din belsug sunt totusi muult prea bronzate.
Cel mai bine m-am simtit atunci cind am inchiriat o casa, chiar pe malu marii, si nu am fost nevoiti sa mergem la restaurant, ca ne gospodaream singuri. Nici pa vrema ceausista nu am trait umilintele pe care le-am trait in Franta atunci cind am fost infometat si am fost nevoit sa vizitez un restaurant. Nu recomand nimanui sa circule in Franta cu o masina cu numar german.

Urmatorul ghid pentru calatorii americani care se-ndreapta spre Franta a fost compilat de specialisti de cea mai inalta calificare din documente confidentiale si publice provenind de la US State Department, Food and Drug Administration, Central Intelligence Agency, US Chamber of Commerce, Center for Disease Control si cativa sateliti-spioni extrem de scumpi, despre care francezii n-au habar. Este un ghid exclusiv pentru calatorii americani.
Garantia acuratetii nu este nici urmarita, nici intentionata.

marți, 2 iulie 2013

On revient toujours a nos premiers amours!

zic bilbiiti de francezi. Si totusi s-ar putea sa existe o saminta de adevar. Io, la virsta mea matusalemica, am dat in mintea adolescentei, am inceput sa-mi las plete. De fapt toata viata mi-am dorit sa port plete, in tinerete incercam, da nu prea se putea, cel tirziu la examen trebuia sa ma tund, mai apoi devenisem "om serios" cu familie si meserie si nu se facea. Da acum la batrinete cui ii mai pasa? Sau cine mai poate sa-mi interzica? Si sa bat in lemn ca n-am chelit, asa ca-mi fac de cap, pe cap, pina la Craciun voi putea juca rolu mosului fara peruca. Ce-ar fi sa-mi las si barba? Si burta?

miercuri, 26 iunie 2013

Cu capu-n nori

M-am luat cu grataru si haleala si am ratat ocazia sa scriu de primu zbor al lui Airbus 350. Acest nou avion face parte din pasionantu razboi Boeing vs. Airbus, este replica europeana a lui Dreamliner, despre care am scris aici
Da, acum citeva zile a avut loc primul zbor al lui Airbus 350, http://www.a350xwbfirstflight.com/ se pare ca planul a functionat perfect, primul zbor a avut loc cu doar citeva zile inaintea expozitiei de la „Le Bourges“, una din cele mai mari expozitii de avioane din lume. Si desigur a zburat apoi la Le Bourges, acolo unde se fac marile afaceri. Airbus a primit comenzi in valoare de 68 Miliarde dolari, pt. 466 de avioane, in timp ce Boieng „doar“ 442 avioane in valoare de „doar“ 66 Miliarde. Picant e ca soc. Americana, United Airlines a comandat 35 bucati Airbus 350.

Da ce e deosebit la A350? La fel ca Dreamliner, respectiv Boeing 787, o mare parte din structura de rezistenta e din fibra de carbon. Ce e fibra de carbon? E formata din firicele extrem de subtiri si de rezistente, firicele care se obtin din petrol, printr-un procedeu complicat si f. mare consumator de energie, procedeu numit piroliza. Asta-l face si f. scump. Caracteristicile mecanice sunt exceptionale, la o densitate de numa 1,8 are un modul de elasticitate de pina la 180000, comparind cu Alu, densitate de 2,8 cu modul 70000, deci posibilitati enorme de a reduce greutatea.
Nu numa materialu e scump da si fabricatia, fibra trebuie combinata cu o rasina, rasina care lipeste fibrele intre ele si prin intarire formeaza structura respectiva. Unde mai punem ca uneori rasina trebuie „coapta“, polimerizata, intr-un cuptor enorm, autoclava, si sub presiune, deci mari costuri si mare consum de energie.

Da sa lasam pozele sa vorbeasca, una din ele e facuta de mine.

Data viitoare vom vorbi de dragoste, de prima mea dragoste!