Spuneam acum vreo sase saptamini si vedeti ca n-am uitat, ca atunci cind pleci intr-o expeditie atit de lunga, trebuie sa te pregatesti. Am facut analize medicale, se pare ca voi muri sanatos si am dus si masina la doctor. Statea bine cu ficatu, plaminii, dar dintre cei patru mesteri mari, calfe si zidari, nemti, doi mi-au spus ca frinele sunt in regula, altu ca sunt asa si asa si al patrulea ca nu ar mai trebui sa mai merg nici un metru.
Am inceput un studiu
de piata, avind drept parametri pretul si calitatea pieselor de schimb, pretul
manoperei dar si gradul de risc. Variantele erau sa o repar la sediu Audi, sau
la un garaj din coltul strazii, sau sa cumpar piese ”originale” care sa fie
montate in Romania, la prietenul unui prieten, sau la service. De altfel toti
romanii au un baiat grozav care poate rezolva orice.
Am ales varianta piese
si montaj in Ro la un service cumva mai aratos. Am procurat si intructiunile de
montaj cu indicatii privind momentele de stringere. Le-am prezentat mecanicului
roman cu maximul de diplomatie de care am fost in stare, ca stiu cit de mindri
sunt acestia.
In plus aveam de
schimbat si o bieleta, de fapt toate patru. Bieletele sunt strinse cu un surub
f lung care in timp se blocheaza. Unii mecanici mai voinici folosesc cu placere
barosul pt deblocare, fapt care poate duce la deformarea, sau chiar craparea,
unor alte piese din zona. Pt a preintimpina acest fapt am dat vreo 4 saptamini
zilnic cu spray de deblocare suruburi.
Reparatia a fost
perfecta, m-a costat cam o treime de cit m-ar fi costat daca as fi facut-o in
Ge.
I-am rugat sa-mi dea
piesele vechi inapoi si ce am constatat:
1.
Discurile
de frina fata erau ca noi, nu aveau gulerul acela care se formeaza cind se
tocesc dar, erau f valurite, adica se formasera niste santuri pe circumferinta,
dar numai pe zona exterioara si pe stg si pe dr. M-am documentat si am intrebat
in stg in dar nimeni nu m-a putut lamuri de ce s-a intimplat asa ceva. Placutele de frina (vezi poza) erau inca bune, de altfel senzorul de
uzura nu a dat nici un semn.
2.
Bieletele
sunt o bucata de metal care au cite o insertie de cauciuc. Din cele patru doar
una avea crapaturi destul de pronuntate in cauciuc. Mentionez ca la masina
precedenta, aceeasi marca, dupa peste 240.000 km, zece ani, nu am avut nici o
problema. Am dat-o doar ca era Euro 5 si ma amenintau
verzii ca ma interzic, dar oricum mi-au dat un premiu sa iau Euro 6.
Concluzie: mecanicii
sunt cum sunt, nu va incredeti in ei, e ca la medic, incercati mai multe
pareri. Masinile nemtesti nu mai sunt ce au fost odata, piesele lor “originale”
chinezesti, sunt la fel de proaste ca piesele altora, tot chinezesti.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
comentati