Cind vine primavara incep sa fac pregatirile pt concediu in Romania, pe care-l petrec, de regula, in mai-iunie, perioada f potrivita in ceea ce priveste clima. Fac mai multe calatorii pe an, in mai multe locuri, dar aceasta, in Romania, e cea care-mi da putere, bucurie, oxigen, sa nu mai vorbesc de tuica. Din pacate se pare ca, din anumite motive, nu vom putea face minunatele expeditii prin fermecatoarea Romanie, excursii petrecute in ultimii ani, fapt care ma intristeaza nespus. Dar asta e!
A aparut cea mai grozava carte a anului, o aventura savuroasa in lumea aviatiei anilor 70-80. Comenzi direct la avioane@gmx.de Cartea "Si noi am construit avioane" se poata procura si de la magazinul Pilotshop din Baneasa: PilotShop Baneasa Adresa: Sos. Bucuresti-Ploiesti nr. 24-28, sector 1, Bucuresti, 014052 Mobil (Vodafone): +40 770 951 700 Telefon: +4 031 425 3387 Fax: +4 031 425 3388 E-mail: office@pilotshop.ro Program de lucru: Luni-Vineri 09:00-17:00
sâmbătă, 23 martie 2024
Concediu
Anii trecuti am zburat la Bucuresti si de acolo am facut expeditii, ori cu o masina inchiriata, ori cu masina unor buni prieteni. Dar am inceput sa ma satur de zbor. Imi amintesc cu nostalgie cum era in urma cu peste 40 de ani, ca pasager te simteai ca un mic imparat, toata lumea iti zimbea, te servea cu ceva, se gaseau si bauturi alocoolice, se putea fuma. Acum, popularizarea, controalele, inghesuiala, si nu in ultimul rind “pasagerii colegi” de zbor iti reduc la minus gradul de confort. Unde mai pui ca s-a si scumpit si devine si din ce in ce mai periculos.
Sa luam pilotii de exemplu:
- Un pilot de la Delta Air Lines Boeing 767 a fost condamnat la inchisoare deoarece s-a suit la volan, pardon, mansa, joystick, beat. Intrebat de ce bea a raspuns ca ii e frica de zbor, lucru care li se intimpla si multora dintre colegii mei, ing de aviatie. Ciudat e ca respectivul fusese prins la volan, (masina) de mai multe ori beat. Ma enerveaza ca de ex. daca ma prinde pe mine beat pe bicicleta imi ia carnetul de conducere masina, pilotilor de ce nu li se ia?
- Doi piloti au adormit la volan, 30 de minute nu au raspuns la nici un apel al controlului de zbor, capitanul i-a spus secundului ca se culca un pic, dar secundul avea trei copii mici care nu-l lasau sa doarma acasa.
- Alt pilot a deschis la sol usa avionului, sa dea niste hirtii, use care deja era pregatita pt zbor si a declansat toboganele. Zborul a fost intirziat citeva ore, au cautat si alt pilot.
- Un capitan de Boeing si-a miscat scaunul, scaun care, se spune ca ar fi lovit un buton, o maneta, maneta care a provocat picajul avionului, picaj care a dus la aparitia unei suprasarcini negative de peste -1, fapt ce i-a provocat pe unii pasageri sa zboare prin cabina si sa se loveasca de tavan sau unii de altii, 50 de raniti.
In USA nu se deschid ferestrele la zgirie nori, cum se-ntimpla la rusi, asa ca John Barnett, un fost manager de calitate CTC, care critica masiv “procesele” Boeing, a fost nevoit sa se impuste mortal.
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Foarte adevarat.Am avut la un zbor ultimul loc pe dreapta la fereastra.Unul din însoțitorii de bord a tot trîntit ușa din spate,încercind sa o inchida.Ma gindeam ca vrea sa o rupa.Nu s-a rupt.A venit si unul din piloti care a trintit-o si mai tare tot de citeva ori.Usa,incapatinata,tot nu s-a inchis.In cele din urma a venit un fel de tehnic care ce i-a zis,ce a facut ca a reusit sa o inchida
RăspundețiȘtergereLa alt zbor,ne-urcat pe toti in avion si apoi ne-a spus ca tre sa asteptam 55 de minute fiindca nu merge APU-ul si ne trebuie un compresor extern ca sa porneasca motoarele.Tot am avut noroc,a venit dupa 10 minute si am reusit sa plecam.Nu era vina nimanui,APU ala se stricase,ei comandasera altul,dar inca nu venise.