1996, iarna, frig, ger, la uzina de avioane MIG, Rusia. Nu misca mai nimeni prin fabrica. Liniste. Intr-o hala imensa, unde erau multe autoclave imense, ascunse printre tevi apareau niste mogildete infofolite in pufoaice. Eram aproape neamt, cautam colaborare pt fabricarea unor vagoane din fibra de carbon, care se coc in autoclava. Apropos, exista deja, googlaiti! Suntem primiti si de director, un birou imens, cald, directorul, mic de statura, te stringea de mina ca trozneau degetele.
In drumul de
intoarcere, incolaciti intr-un microbuz care ne hurducaia prin gropi, gheata si
zapada am senzatia de deja vu.
1973, sau 74?, iarna,
frig, ger, la uzina de avioane Craiova. Nu misca mai
nimeni prin fabrica. Liniste. Eram
vreo cinci. Nu exista caldura si nici canalizare. Vine directorul, un colonel
falnic, si-ncepe sa se rasteasca la noi. Nu cred ca stia ce vrea de la noi.
Nomenclatorul de materiale. Luate desenele la mina, socotite desfasuratele la
table, sortate la grosime. De asemenea placile pieselor frezate, trebuia sa se
tina seama si de fibraj. Piese de otel, suruburi, nituri, adezivi, paste, etc.
Din cind in cind aparea falnicul colonel si ne certa, vroia sa stie cite
procente am realizat, indraznesc sa-i spun ca am ajuns la 22,35%, se uita cam
descumpanit, dar e multumit. Dupa citeva zile terminam, tabele nesfirsite,
scrise de mina, pardon, ne purtam cu manusi, ca era frig, apare falnicul, ii
prezentam sumarul. Incepe sa ne injure, e mult prea mult material, ne zice sa
refacem. Reducem cantitatea de materiale cu 30%, din burta. E multumit, vedeti
ca se poate sa facem economie! Vrea insa si o adunare pe verticala, adica sa
adunam otel, cu aluminium, cu paste de etansare, cu nituri si suruburi. Ii
prezentam, se mai rasteste un pic, ne spune ca nu suntem buni de nimic si ne da
voie sa plecam acasa, ca si cum ne-ar face o mare favoare.
De ce oare nu am putut
sa facem aceasta operatie acasa, unde aveam cel putin caldura?
Asa a inceput
nesfirsitul martiriu al delegatiilor la Craiova. O delegatie la Craiova era ca
o deportare in Siberia, nu stiai cind te intorci, directorul uzinei trebuia sa-ti
semneze delegatia.
PS Tehnician
structurist Avioane Craiova S.A., Ştefan Uţa: "Când am venit în 74 era un
şantier... secţia noastră unde lucram acum la structura.. erau decât pereţii,
stâlpii, acoperişul... fără ferestre... nimic utilat înăuntru. Am fost puţini
dar pe parcurs....”
Nu am poze!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
comentati