Astazi vom vorbi despre Focke-Wulf Fw 200
Condor, un avion nemtesc. Cineva
ar zice, pai bine ba, te dai administrator, ne tai toate articolele cu catelusi
si pisicute si tu vii cu chestii nemtesti? Nazistule! Ce legatura are asta cu
IAR 93?
Putintica rabdare
bibicilor, ca veti intelege.
Acest avion a fost
inceput in 1936, in Bremen. Nu a fost un avion f reusit, chiar daca insusi
Führerul a folosit unu in varianta VIP. Au fost fabricate 276 de bucati, dar
toate au disparut, in razboi, sau taiate mai apoi.
Pe 26 mai 1999 în
Trondheimfjord, in Norvegia, au fost recuperate resturile unui avion aterizat
fortat, in mare. În 2001, a început reconstrucția fuselajului, a aripilor și a
motoarelor in stea, un parteneriat de proiect în care au participat companiile
Airbus Operations Bremen, Rolls-Royce Germania și Lufthansa Technik din Hamburg
și până la 150 de pasionați de aviație, inclusiv mulți tehnicieni și ingineri
de aeronave, pensionați, cu vârste cuprinse între 63 și 93 de ani. Actiunea a
durat aproape 20 de ani. In ciuda acestui efort imens nu s-a reusit obtinerea
aprobarii de zbor deoarece lucrarile, lucratorii, firmele nu erau autorizate,
fapt care ar fi costat inca o caruta de bani. Si nici nu au reusit sa refaca
toate cele patru motoare.
Proiectul s-a incheiat
cu succes, sub lozinca “We will not fly, but we will roll”. Avionul se gaseste
azi la muzeu.
Ce invatam din aceasta
poveste? (A) Si noi pensionarii mai suntem buni de ceva, pe linga gradinarit, crescut
nepoti si inghitit pensii nesimtite, si (B) E f greu sa ridici ceva pe cerul
patriei, mai ales in birocratia din Germania.
Daca ma gindesc bine
totusi, nu are absolut nici o legatura cu IAR 93!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
comentati