sâmbătă, 20 ianuarie 2024

Nenorocitul de codoi

 Am observat ca unele din postarile mele FB sunt destul de apreciate, dar si destul de distribuite. As vrea sa-i avertizez pe eventualii cititori, cine nu stie de gluma, cine nu intelege o ironie e rugat sa caute alte situri “serioase”. 

Să intrăm un pic in lumea minunată a chimiei organice: 

CO2+H2O ----> C6H12O6 + O2 (*)

C6H12O6=glucoza 

Aceasta este ecuația fotosintezei. 

De ce este importantă? Pentru că avem imbecili, si nu puțini, care consideră CO2 poluant. Le atrag atenția că dacă CO2 este zero, O2-oxigenul devine zero, glucoza (esențială pentru plante) nu mai apare, plantele vor dispărea, animalele de asemenea. 

Nivelul de CO2, minimum minimorum, este de 150 ppm. (părți per milion). Mai jos de atât viața dispare.

Nivelul de CO2 actual este 400ppm

Nivelul optim ar fi de 1000-1600 ppm (1000 ppm se folosește in sere pentru creșterea recoltei). 

Dacă faci respirație artificială cuiva, Sărutul vieții, 40000 (patruzeci de mii) ppm. Toxicitatea apare pe la 60 000. 

Unii, tot imbecili, ar putea spune: vezi că CO2 poate fi toxic și de aia...

Pe aceia ii rog să imi dea exemplu de ceva care nu omoară dacă este prea mult și inainte de a răspunde să caute doza letală a substanței respective. (Ei, ce aș putea învăța eu de la un... inginer?!, a întrebat Nicolae Iorga, iar Ionel Brătianu i-a răspuns: Măsura, domnule profesor, măsura!...) si ce nu te omoara te intareste! 

Indicație: oxigenul dacă are presiune parțială prea mare, atunci devine toxic, deci ar trebui declarat poluant? 

(*) O săptămană plăcută in natură verde, asigurată de CO2! 

🌺 Robert Imberger - Studii de fizică nucleară și termohidraulică la Universitatea Technică din Aachen:

“Duminica trecută am fost la o piață săptămânală locală.

A existat un stand al partidului Verzilor pe tema „Protecția climei”. Am fost abordat de un membru al partidului VERDE ca un „trecător” despre problema CO2 din lumea noastră.

M-am gândit în sinea mea... tocmai ai ajuns la persoana potrivită.🤣🥳 

Întrebarea mea către reprezentantul climatului (aproximativ 28-30 de ani vârstă): „Cât de mare este conținutul de CO2 în aer ???”

Răspunsul lui: „Mare !!! Foarte mare !!! Spre foarte foarte mare !!!"

Eu: „Cât de mare ???” - „Ce procent ???”

El: „Nu știu!”🙄 

Aha, te credeam... un adevărat cunoscător !!!😁 

Așa că am tot întrebat: „Ce mai este în aer?”

El: "Oxigen !!!"

Eu: „Corect !!!

Şi ce procent ??? „Nu știu !!!” a fost răspunsul lui.

I-am explicat că probabil este în jur de 21%.

I s-a părut plauzibil.🤔 

Continui: "Ce alte gaze mai sunt in aer ???" clătinare din cap…. Ridică din umeri...😅

Eu: „Gaze nobile !!! Argon, Xenon, Neon, Krypton...!!!

Ai auzit vreodată ??? Dar ele reprezintă doar puțin sub un procent în total!”

Uimire gânditoare. 

Am repetat ultima intrebare... Din nou (acum enervat) ridică din umeri și dă ochii peste cap...🙄

Eu: "Ai auzit vreodată de azot ???" „Oh, da, corect... azot !!!

Da, avem și asta în aer!”

Eu: si ???

Câte procente ???"

El: Ridică din umeri din nou. Am simțit că s-a săturat de mine. Dar nu m-am dat bătut şi i-am explicat că era cam 78%.

Flyer-ele de propagandă pe care le ținea în mâna stângă se scufundau din ce în ce mai jos.😅 

El, după o aritmetică mentală rapidă (a simțit undeva pe la 60%): „Asta nu se poate, nu te cred, că atunci nu ar mai rămâne nimic pentru CO2-ul lor de LA PARTIDUL VERDE ŞI NU PREA MAI RĂMÂNE NIMIC PENTRU PROPAGANDA LOR FALSĂ DE SALVAT CLIMA !!!”

 Eu: „Exact !!!

Ai dreptate !!!

Cel puțin aproape !!! Pentru că există doar 0,038% CO2 în aerul pe care îl respirăm!😄 

Pur și simplu nu m-a crezut și m-a părăsit.😅

 

Un comentariu:

comentati