Motto „Stai pe burtă, că-i apa mică și te văd indienii!”.
Am
vazut in topicul precedent ce implicatii ar avea statul pe burta in avion. Cine
crede ca a fost doar o fantezie se inseala. Nemtii au facut chiar avioane cu
piloti care stau pe burta “prone position”. Sa nu uitam ca la F 16 scaunul e
inclinat cu 30 de grade, iar la IAR 93, doar cu 16 grade. De fapt intentia lor
nu a fost sa se piteasca, ci doctorii le-au recomandat pozitia culcat, deoarece
asa rezista mai bine la factori mari de sarcina, se spune ca ar putea sa
reziste chiar la 12, pt ca nu li se mai scurge singele din cap. De remarcat
felul in care se-ncearca cu diferite sirme sa se sprijine fruntea si gitul
pilotilor. In felul asta se pot lipsi de pantalonii de suprasarcina, pantaloni
care pe vremea aia costau cit o Dacie, 70000 lei.
Iata niste
poze, sursa, o carte exceptionala, “The vanishing paperclips”, despre expertii
nemti racolati de americani dupa ww2. Voi reveni cu povesti din aceasta carte
exceptionala.
Eu
cred ca si avioanele mari de transport ar putea adopta aceasta solutie si pt
pasageri. Daca ar exista niste patuturi atunci s-ar putea reduce sectiunea
transversala a avioanelor ceea ce ar duce la o rezistenta mai mica la inaintare
si reducerea consumului. De altfel si fratele Wright, ala care a zburat dupa
Vlaicu, a stat tot pe burta.
Desigur
ar putea apare si anumite fenomene, mai ales in timpul decolarii si aterizarii
cind se sting luminile in avion, (chiar, dar de ce se sting luminile?), daca
unul, sau altul, ar avea o vecina, ma intelegeti!
Si mai
complicat e ce se poate intimpla la inaltimi mari, unde oamenii de stiinta ardeleni
sustin ca datorita presiunii scazute atunci anumite organe, mai ales barbatesti,
sunt irigate mai puternic ceea ce duce la fenomenul de furtun sub presiune.
De
altfel chiar exista un club a celor care au facut sex in avion, se numeste, "Mile
High Club", dar e valabil de la inaltimea de 1.852 Metern. Iata o statistica serioasa a
sexului in avion. Vezi poza. Din pacate in statistica nu sunt trecute si
grupurile de virsta!
Deci,
revenim, pozitia culcat in avion ar avea mari avantaje, dar nu-mi dau seama cum
ar putea totusi stewardezele, acum sunt si stewarzi, sa-si faca datoria.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
comentati