duminică, 12 noiembrie 2023

Italia

 Eram student prin anul doi, sau trei, nu mai stiu exact. Era vara, trecusem printr-o sesiune infernala, matematici speciale cu Ionescu Bujor, cu ecuatii diferentiale extrem de grele, cu rezistenta materialelor, Buzdugan, organe de masini, Manea, daca nu ma-nsel si mecanica cu Radu Voinea. Am iesit cu bine, n-am pierdut nici un examen, chiar am luat note bunicele, peste 7. M-am umflat de mindrie, am avut prima data certitudinea ca sunt extrem de destapt. Intre timp aceasta certitudine a suferit mari crapaturi, dar atunci eram tinar si naiv.

Ca recompensa am plecat la mare, cum plecam pe atunci, practic fara bani, cort, tren cu nasu etc.
Seara ne invirteam pe faleza. Erau vreo doi, trei italieni cu masini pe care noi le consideram culmea luxului. Erau inconjurati de bunaciuni. M-a apucat o frustrare si mi-a crescut tensiunea, desi atunci habar nu aveam ce e aia. M-am bagat, la mintea mea, sa le dau lectii italienilor de mecanica masinii, punindu-le intrebari tehnice. Atit italienii, cit si bunaciunile m-au facut de fecale. Am fost extrem de afectat, eram gata sa le strig, ma macaronarilor eu am luat nota 9 la Manea, org de masini.
Am plecat cu coada intre picioare, ei au ramas cu muierile. Pe drum ma conversam cu prietenii si ziceam ca italienii trebuie se fie teribil de potenti, ei maninca nu numai broaste, ci si carne, peste. Noi incepusem cu snitele de legume si securitatea lansase zvonul ca telina ar fi extrem de afrodisiatica, mit care se mai mentine si astazi. (Am facut o experienta zilele trecute, am mincat telina, piure de telina, am baut si suc bogat in vitamine, si... nimic, absolut nimic)
Au trecut anii, am evoluat cu totii, atit noi cit si italienii, atit potenta noastra, cit si a lor.
The low birth rates recorded are part of an ongoing trend, however, Italian births have fallen by one third in just over a decade. In 2020, a total of 404,892 babies were born, compared with the 576,659 born in 2008. [...] But the southern island of Sardinia registered a fertility rate of just 0.98 children per woman in 2020. [...] The statistics office also found that the age at which women had their first child reached a record high of 32.7 years in 2020. [...] In 2020, 35.8 per cent of births took place outside of marriage; in 2008, only 19.6 per cent did. The statistics office suggests this drop is representative of the falling influence of the Catholic Church in Italy.

Dupa cum vedeti italienii nu mai fac copii, cred ca au devenit si ei vegetarieni cu telina. Si daca fac, ii fac inafara casatoriei si f tirziu. Ei sunt obisnuiti sa-si distruga imperiile, au mai facut-o si altadata.
Pai bine ma, voi sunteti urmasii Romei?
Dar ma intreb ce fac sutele de mii, daca nu milioanele de romani, aflati in Italia? De ce nu-si pun in valoare calitatile recunoscute la nivel mondial? Ca nici acasa nu o prea fac!
Mai invata azi cineva Organe de Masini?
Multumesc domnule Manea!

Un comentariu:

comentati