luni, 7 august 2023

Pensie

 Am implinit 8 ani de cind sunt pensionar.

E cazul sa fac niste socoteli. Am platit contributie, in Ge, 25 de ani. 7,5% eu si 7,5% angajatorul, care mi s-ar cuvenit mie. Primesc o pensie x, atentie e un x mic. Facind socotelile din paranteza am ajuns la concluzia ca mai trebuie sa traiesc inca 12 ani pt a-mi recupera contributia. Daca banii de contributie i-as fi pus cu ceva dobinda sau dividente, sa zicem de 3% , ar trebui sa mai traiesc inca 17 ani. Deci ar trebui sa ajung la 90 de ani.

Anii munciti in Ro nu-i mai pun. Am terminat facultatea la 22 de ani si am muncit neintrerupt pina la 65 si patru luni.

5 comentarii:

  1. Iti urez să bați suta ca să ieși clar pe plus la bilanțul contabil cu statul german. :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Va salut! In general va apreciez comentariile de pe contributors.ro, acolo pot sa zic ca "v- am cunoscut"! Dar am o foarte mare nedumerire: cum ati reusit sa absolviti Fac. de Aeronave din Buc. la 22 de ani? Am avut un verisor primar, nascut tot in '50, ca dvs., care a absolvit aceeasi facultate, dar in '74, fara sa- si satisfaca stagiul militar. Multumesc pt. raspuns!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sunt nascut in februarie 50, am fost dat la scoala la sase ani si ceva, Am fost utlim apromotie cu 11calse, deci am terminat liceul in 1967. Plus cinci ani de facultate, la 22 de ani si citeva luni eram ing.

      Ștergere
  3. In plus, armata am facut-o dupa facultate, deja lucrasem citva timp pin am-a luat in armata.

    RăspundețiȘtergere

comentati