vineri, 25 august 2023

Padure

 Rather than love, than money, than fame, give me truth.

Henry David Thoreau

 

Din ciclul Ion Creanga, continui cu intrebarea “ce vrei sa te faci cind vei fi mare?”

In frageda copilarie eram convins ca voi deveni inginer. Desi aveam doua miini stingi, pe care le-am pastrat, mesteream tot felul de chestii, mai ales pt ca eram tare lenes. Visul meu era sa gasesc un sistem automat de scos apa din put, operatie care era pt mine extrem de grea.

Mai tirziu, am pus niste butasi de vie in curte, care s-au prins extraordinar si care s-au dezvoltat minunat, oferind familiei si peste o suta de litri de vin, anual. Si aproape nimeni din familie nu ducea paharul la ureche. Am facut o pasiune nebuna pt natura, padurar era visul meu.

Si nu in ultimul rind m-a influentat o carte, cartea noastra, a hipiotilor, cum ma consideram.

I went to the woods because I wished to live deliberately, to front only the essential facts of life, and see if I could not learn what it had to teach, and not, when I came to die, discover that I had not lived. Henry David Thoreau

(pt cei mai tineri. Thoreau, 1817 –1862, a scris o carte, Walden, unde idealiza viata in natura, dar si critica masiv societatea. A fost un fel de biblie a curentului Hippy)

Dupa citeva vizite pe la tara, mi-am amintit de versurile lui Topirceanu,

Mie daţi-mi altceva!
Daţi-mi, daţi-mi stradă-ngustă
Unde gustă
Omul viaţa mai din plin
Cu trăsuri, femei cochete
Şi cu fete
Încălţate cel puţin!

Asa ca m-am intors la inginerie. Mi-a si placut si mi s-a parut si destul de usor. Luam carti tehnice groase si le citeam in troleibuzul care ma ducea de la Politehica in Berceni. Speram sa impresionez incaltatele. Dar de unde, unu batrin, cam cum sunt eu acum, m-a injurat si scuipat pt ca aveam parul mare.

Crapam de mindrie, ing de aviatie, cine mai e ca mine! Dupa putin timp mi-am dat insa seama ca si-n acest domeniu exista si prostie si ticalosie, dar totusi era frumos. Chiar vroiam sa devin pilot, am incercat sa ma inscriu la scoala de piloti profesionisti, dar nu m-au primit deoarece eram deja ing. Ce frumos mi-ar fi stat in uniforma, desi poate ar fi trebuit sa ma tund :). Mai tirziu, cind am schimbat bransa, am observat ca mai peste tot, nu numai in aviatie, sunt probleme grele de rezolvat si oameni isteti care le dau de cap.

Uitasem de natura, agricultura, pina am ajuns in Ge si am observat ca mincarea e frumoasa, dar nu are gust. Mi-am zis ca e urmarea stressului. Dar nu...

Va urma.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

comentati