marți, 29 august 2023

Gradina 2

 Ramasesem la clasificarea gradinilor.

Acum ajungem la gradina mea, vorba aia, gradina lui Ion unde pasarile dorm.

Gradina mea e ca mine, haos. De altfel asta ma caracterizeaza, haosul, dar desigur, haosul creativ. Un baiat destept a inventat un cuvint “chaord”, I mean any self-organizing, self-governing, adaptive, nonlinear, complex organism, organization, community or system, whether physical, biological or social, the behavior of which harmoniously blends characteristics of both chaos and order.

Sa dam un exemplu: Sa facem o experienta, se baga in cite o sticla goala sase muste si sase albine, sticlele fiind culcate. Fundu sticlelor se-ndreapta spre fereastra de unde vine lumina. Albinele, un popor organizat si comunicativ, incep sa cerceteze fiecare mm din drumu catre lumina, asa sunt ele programate, deci spre fundu sticlei, pina cind ajung sa oboseasca si mor. Mustele nu au nici un sistem, nici o ordine, zboara de colo-colo, ca d-aia se spune, te misti ca o musca beata si cindva resusesc sa gaseasca iesirea si se salveaza.

Ce invatam din asta? Da o sansa intimplarii, ar putea fi salvarea ta.

Asa am patit cu gradina. Mi-am luat gradina in urma cu mai mult de zece ani. De abia iesisem din spital, unde era sa dau coltul. La o sedinta am simtit deodata o durere puternica in partea stg, jos, de parca imi bagase un cutit. De mai bine de 15 ani nu avusesem nici o zi de concediu medical. Merg urgent la doctorul de casa care-mi zice sa merg imediat la spital, sa ma operez. Mi se spune ca e o operatie de rutina, in spitalul respectiv se fac cel putin zece operatii de acest fel pe zi. Chiar aveam deja hotel platit pt mers la schi. Din rutina am stat doua luni, alimentat doar prin tuburi. Ma lovisera si niste nasoale din alea de virusi de spital. In Germania.

Usurat ca am scapat, mi-am luat gradina. In primul an, norocul incepatorului, o productie de rosii, in spatiu liber, cum nu a mai existat in Ge de la ww2.

Va urma. Nu, nu un nou razboi!






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

comentati