miercuri, 30 august 2023

Gradina 3

 

Gradina mea e f mica, de altfel atunci cind am luat-o eram o leguma, nu credeam ca o sa fiu in stare s-o muncesc. De fapt gradina e buna pt miscare, asa cum ne invata patania soarecilor moldovean si ardelean. Ambii au cazut intr-o oala cu lapte. Cel moldovean a dat din labute ceva si si-a zis, la ce bun sa ma obosesc, tot nu am nici o sansa, si s-a innecat. Cel ardelean a dat din labute in continuare, pina cind laptele a devenit unt si a trait fericit pina a murit.

In prima faza am inceput sa invat, carti, emisiuni, sfaturi, toti ma ocoleau, deoarece ii innebuneam cu gradina. Succesele au fost mai mult decit modeste. Daca in primul an, cum spuneam, mi-au iesit rosiile fantastice, mai apoi nu mai iesea absolut nimic.

Si am trecut la teoria haosului. De altfel e impropriu sa vorbesti de teorie cind e vorba de haos, deoarece haosul face ce vrea el.

Astfel ca mi-am stabilit urmatoarele principii:

1.       Ma dezvolt pe verticala, gradina fiind atit de mica, folosesc la maxim suprafata.

2.       Seman, cultiv de toate si alea care cresc, cresc, altele nu.

3.       Nu folosesc doping, stropiri.

Succesele au inceput sa curga.

Bilant, 2023:

Conditiile meteo nu au fost ideale. Iunie canicula si seceta. Iulie, ploaie si frig. Mai ales rosiile au avut mult de suferit, chiar s-au manat partial. In plus au aparut, si apar zilnic, noi daunatori, de la tot felul de purici, gindacei care maninca puricii, la fluturasi, ziklame, virusi, rugina, viermi, bacterii, buruieni noi, melci, soricei, pasari, iepuri, veverite etc. I-am lasat sa se bata intre ei si sa se descurce.

Fac o paranteza, nefasta a uitat in camara niste nuci, care s-au rincezit. Le-am pus pe o boxa din fata casei, crezind ca le maninca ciorile. Au aparut rapid, au gustat, le-au scuipat si nu s-au mai atins de ele. Desigur erau ciori germane!

Totusi sunt multumit:

-          Am mincat rosii zilnic, de vreo 6 saptamini, mai ales alea de la nasa, multumesc nasa.

-          Am pus vreo 12 borcane mari de muraturi castraveti si gogonele, nu stiu ce voi face cu ele.

-          Fasole pastai am umplut congelatorul, desi am mincat f des.

-          Dovlecei imi pot pune si-n cap.

-          Borcan de 10 litri de otet de mere si merele inca nu am inceput sa le adun, doar din cele cazute.

-          Ceapa. Ceva cartofi.

-          rozmarin, leustean, dafin, hrean, zmeura, cimbru, menta, ... chiar si citeva vinete.

-          in primavara leurda.

-          Nu mi-a iesit nici o frunza de loboda, care-mi place enorm.

Si am ajuns la o concluzie importanta pt omenire. Gradinaritul e cea mai grea meserie, mai grea decit ingineria, cintatul la acordeon, IT.

Sunt atit de obosit. Voi face o pauza!

P.S Nu vreau sa vorbesc de sectiunea „flori“, de care nu sunt deloc raspunzator, ci vecina de camera, dar imi ocupa o portiune importanta de suprafata si face extrem de multa mizerie, mai ales trandafirii.








 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

comentati