luni, 22 mai 2023

Locuinta mea de vara

 Locuinta mea de vara e la tara...

De fiecare data cind am ocazia imi place sa merg “la tara”.
Poate ca intr-o viata viitoare o sa traiesc acolo, dar precis ca mi-ar trebui alta nefasta, deoarece aceasta nu prea se entuziasmeaza de rural. Oricum, mi-as dori o casa cu cerdac, pridvor, prispa, terasa, sau veranda. Acesti termeni au initializat o discutie filologica privind deosebirile intre acestea, fara finalizare. Cica cerdac ar veni din turca.
Nu am avut ocazia niciodata sa traiesc o perioada mai lunga acolo, poate chiar m-as acomoda, desi e enorm de multa munca. Deci am mers la niste prieteni f dragi mie, nu sunt autorizat sa numesc satul, pot spune ca era prin Vrancea. Un sat tipic, as zice, pare destul de instarit, desigur dimineata la opt circiuma din sat isi deschide portile, pt un breakfast cu bere. Apropos munca, perioada e f grea, trebuiesc golite butoaiele cu vin deoarece vine recolta urmatoare. Ca, nu asa, vesnicia s-a nascut la tara, unde trebuie ascultata iarba cum creste!
Am fost intimpinat de hamaiturile unui ciine, ii ziceau proprietarii, eu cred ca era o corcitura intre balaurul cu trei capete si turnul Eiffel, cind se ridica pe labele din spate depasea prunul. Avea o privire rea si niste colti cit sabia lui Stefan cel Mare calare. Stia ca imi e frica, pe mine ma musca si ciinii de plus, si se amuza vazindu-ma cum tremur si transpir.
Am incercat sa ma fac util, chiar am prasit in jur de 15 minute, am carat si vreo cinci minute niste lemne, am incercat sa le sparg cu toporul, lucru greu, deoarece se miscau f repede si nu le nimeream, salele facindu-si ad hoc simtita prezenta.
O poveste speciala a fost legata de gaini. O prietena ne-a rugat sa-i facem rost de o gaina batrina, chiar daca nu prea avea morcov tinar. Am reusit si am inteles ca jogging nu e cea mai buna solutie de a slabi, deoarece acestea erau fugarite toata ziua prin ograda de niste cocosi pofticiosi si totusi erau extrem de grase. Erau atit de violate incit nu mai aveau nici pene pe spate de la calaritul neintrerupt. Nu stiam ca moldovenii sunt atit de virili!
Am mai fost prin sate din diferite tari unde regulile si regulamentele sunt atit de stricte incit te simti la inchisoare, in Romania, in schimb, e libertate, fiecare face ce vrea, cu avantajele si dezavantajele ce decurg din aceasta.
O caracteristica speciala a satului romanesc e biserica, peste tot vezi biserici, multe renovate, sau nou construite. Am aflat ca si enoriasii sunt impartiti pe partide, una e a preotului Serban, care e vechist, adica aplica calendarul vechi, alta e a parintelui Ioan, liber schimbist. Preotii domina si viata amoroasa a satului, chiar mai tare decit institutiile cu beculete rosii, devenite adevarate simboluri ale satului romanesc modern.
Si totusi am vazut femei cochete
Si cu fete incaltate cel putin!





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

comentati