vineri, 12 august 2022

Anne

Saraca Patricia e urmarita acum si de procuratura. Cica un cabinet de avocati va cheltui 1 milion de euroi pt a clarifica chestia.
Dar ma bucur mult ca ministra apararii, Christine Lambrecht, a scapat de uriciosi. Ca se luasera si de ea, ca l-a luat pe fi-su, un baietel de 22 de ani, cu elicopteru militar sa-l duca in concediu pe insula Sylt. Pai daca doamna munceste mult, cind sa se ocupe de educatia bebelusului si drumurile sunt atit de periculoase? Dar a fost cinstita, a platit drumul, a costat-o o suta de euro.
Ca domne, sunt si multe femei rele, tare rele. De ex. Anne Brorhilker. E din Köln, noi, de pe partea dreapta a Rinului, stim ca cei din partea stinga sint niste rai. Dar Anne e extrem de rea. Doamna se tine dupa barbati, de opt ani se tine dupa barbati. Barbati cumsecade, seriosi, respectabili, bancheri, baza societatii. Ca Anne e procuroara si zice ca bancherii ar fi facut niste chestii nasoale, se numeste Cum-Ex si vrea sa-i bage la inchisoare. Ma intreb oare ce se va alege de societatea asta daca vom baga bancherii la inchisoare? Tocmai ei care duc greul societatii. Pina acum chiar a reusit sa-l bage pe unu, dar numai trei ani juma.
Cum-ex e o procedura f inovativa si inteligenta prin care bancile pot cistiga bani pt noi, clientii. E extrem de complicat, vinzi niste actiuni in ziua in care se dau dividente si le cumperi in aceeasi zi, dar le transferi in strainatate. In acest fel faci economii, pt popor. Nu sunt sigur ca am inteles cum functioneaza, si oricum nu se aplica la privati. Am incercat si eu. In ziua cind se dau dividente, cursul scade masiv, practic cu valoarea platita a dividentelor. Deci am luat dividentele, si am comandat vinderea actiunilor dimineata, urmind sa le cumpar din nou seara, cind scazusera. Dar am primit o scrisoare rea de la banca si m-au certat ca asa ceva nu e frumos.
Unii, rau intentionati, precum Anne, spun ca s-au produs pagube de multe miliarde, dar sunt sigur ca exagereaza. Cel mai trist e ca l-a bagat la inchisoare pe Hanno Berger, un batrinel, bunic, familist, nefumator, care adunase cu truda citeva milioane si statea linistit la un castel cumparat in Elvetia.
Am vazut-o la TV pe Anne si se plingea, ca numai asta stie, ca nu are oameni, cica are o echipa de vreo 5 insi, si aia tineri si incepatori, si trebuie sa se lupte cu o armata de avocati ai bancilor, din cei mai tari. Acum am auzit ca are o echipa de 30 de insi, ca tare e ambitioasa, vrea sa fie sefa. Poate o ia pe Patricia ca acum are timp.
Dar, avem noroc, deoarece cancelarul, wow, incepe sa-mi fie frica, nu, nu merg mai departe, e prea fierbinte...
Ieri a dat cancelarul un interviu, f. frumos, ne-a incurajat, ne-a spus You’ll Never Walk Alone, chiar daca se scumpeste totul, chiar daca nu vom avea caldura, nu vom fi singuri, vor mai fi si altii.
Dar, au fost si niste ziaristi obraznici. Unu a intrebat daca Scholz stie ca un coleg de partid, parlamentar, Johannes Kahrs, avea 200000 de euroi pititi intr-o cutie de banca. Nu prea am inteles despre ce e vorba, cica acest Kahrs ar fi fost mina dreapta a lui Scholz cind acesta era in Hamburg primar. Si mai zice lumea ca era si o banca, Warburg care ar fi fost si ea la treaba cu Cum-Ex. Si ca... dar mai bine tac. Pt ca alt ziarist, un olandez l-a intrebat ceva, dar cancelarul nu s-a lasat si i-a zis, mi-e frica sa traduc, “ „Bedenken Sie das, wenn Sie so etwas sagen.“ Adica „Ai grija ce vorbesti!, asa ca am grije.
Dar, nu, nu pot continua, cititi singuri SPD-Mann Kahrs bunkerte 214.800 Euro im Schließfach (handelsblatt.com)
Si totul numai din cauza Annei!
May be an image of 1 person and standing
Mihaela Scanteie and Benoni Dinca
1 comment
Like
Comment
Share

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

comentati