miercuri, 29 iunie 2022

Jurnal de calatorie (VII)





 Jurnal de calatorie (VII)

Întregul desfăcut în trei
Prin vămi vremelnice de soartă
Îl ţine strâns sub tâmpla ei,
La Alba-Iulia, o poartă.
Şi dacă trupul său de lemn
Veşminte-mpărăteşti nu are
Păstrează-n carne primul semn
Din prima noastră întrupare.
(Alba-Iulia - George Ţărnea)
Am ajuns si la Alba Iulia. Un oras incarcat de istorie. Stiu ca cititorii mei sunt culti in cap, chiar mai tare decit mine, asa ca n-o sa-i plictisesc cu istoria. Cert e ca multi au vrut aceasta zona, de la romani, la unguri, turci, nici nu e de mirare, e frumoasa, bogata, pamint fertil si cica avea si multe fete frumoase. Si noi am vazut multe, mai ales ca era Duminica pe la prinz si era lumea pe strasse. Cred ca pe seara ar fi fost si mai multe, ca atunci ies frumoasele. Deci nota 8 plus.
Am gasit cetatea usor, dar am dus o lupta eroica cu plata parcarii prin SMS. Nu a mers neam, SMSul venea inapoi. Am incercat sa instalam un app, dar trebuia sa-ti dai tot felul de date de banca.
Cetatea arata bine, e renovata recent, desi parca ici-colo in stil prea modern. Cel mai frumos e hotelul Medieval, de cinci stele, din incinta castelului. Fiind Duminica am avut parte si de schimbarea garzii, schimbare care rivalizeaza cu cea de la Londra, fiind chiar mai vesela.
Si aici am avut parte de colegi de ai mei vorbareti, unul ne-a povestit ca a facut gradinita in incinta fortaretei si ca inainte era mai bine.
Am fost si in incinta cu plata, am fost insotiti de un soldat al cuiva, nu stiu al cui, care ne-a povestit multe, pt zece lei. Ne-a povestit si viata lui, ca era moldovean si in timp ce e el era la lupta a auzit ca nevasta-sa il insela. Si-a dat seama ca uitase sa-i puna centura de castitate si a prins-o cu doi deodata.
Fortareata are multe tuneluri si scari, fapt ce dadea posibilitatea aparatorilor sa traga cu tunul dintr-o parte si apoi sa se duca in alta, astfel incit ii zapacea pe dusmani.
Am facut multe poze, eu am facut cu tizul meu, Mihai Viteazu, noi intre noi. Am mincat la un restaurant sapat in dealul castelului, loc care fusese depozit de munitii si alte chestii.
De la Alba...la Jidvei
La cramă – noi uităm necazul
Și-n zonă curge vin, cât vrei;
De-ar fi știut Mihai Viteazul...
Intra cu „ pompa” în Jidvei!
(nicolae bunduri)
In zona sunt multe obiective turistice, inclusiv un trenulet Mocanita spre Zalau, (cred ca desfintat intre timp), inclusiv ghetarul Scarisoara, si chiar si tirgul de fete, dar de abia pe 20 iulie, dar nu le-am vazut.
Asa ca am mai mers si pe la Parcul deontologic, de care vom vorbi miine.
O zona care merita vizitata, frumoasa, curata, cu oameni calzi, apropiati! Poate ar fi meritat sa ne rezervam mai multe zile.
Recomand.

Un comentariu:

comentati