joi, 30 iunie 2022

Jurnal de calatorie (VIII)



 

Jurnal de calatorie (VIII)

Ei toţi beau, se veseleau
Şi pe domn îl fericeau,
Dar când fu despre beţie,
Despre dalba veselie,
Iată, nene, că sosea
Şi la domn îngenunchea
Radul din Calomfireşti,
Zmeul Ţării Româneşti,

 

M-am invirtit mult in jurul cozii daca sa spun, sau nu, nu as vrea sa credeti ca ma dau mare, chiar daca sunt. Da, sunt ruda directa cu Mihai Viteazu, stra-stra-stra bunicul meu a fost capitan al lui Mihai Viteazu, unul din cei mai buni. A fost omorit de fratii Buzesti de oftica pt ca stra... bunicu meu era mai tare decit ei. Atunci mama lui Mihai Viteazu a marturisit ca-n tinerete a pacatuit cu tatal lui Mihai Viteazu si ca de fapt Calomfirescu e frate cu Mihai. Dar, modest fiind, nu am lasat pina acum sa se inteleaga acest lucru si chiar si la Alba Iulia, unde mi se cuvenea, nu asa, un loc de cinste, nu m-am bagat in fata. Cert e ca m-am zgiriat la un cot cind am doborit un prun, voi reveni cu o relatare epopeica, si am constatat ca am singe albastru.

 

Dar sa revenons à nos moutons. Este luni. Facem planul de bataie. Unde sa mergem? Exista multe obiective, dar unele sunt destul de departe si nu vrem sa petrecem ziua in masina. De altfel incepem un pic sa obosim, prea multe impresii venite in scurt timp ne fac sa nu le mai gustam. Asa ca mergem la Parcul deontologic, cum e aia parc deontologic, pardon dendrologic, adica cu paduri si tufe. Cred ca ar fi trebuit sa-i gaseasca un nume mai comercial, cum ar fi Parcul cu copaci, sau Parcul lui Strimba lemne pt ca acest nume, deontologic, parca e o boala, un chimical, sperie. Nu poti sa spui m-am plimbat cu iubita in parcul deontologic, suna ca dracu, altfel ar fi daca ai spune ceva cu valea zinelor, spiridusi, soarelui, vintului turbat, salcimii nebuni etc.

Nu-i departe, dar e luni... si luni e inchis. Totusi prin poarta se vede cineva care misca, doamnele noastre isi pun in lupta farmecele, isi dezvelesc pulpele si gata, Sesam deschide-te!, poarta se deschide. Ne intimpina un barbat simpatic, ne povesteste cite ceva. Parcul e construit de un roman inimos, iata in sfirsit ca termenul inimos se potriveste, si e administrat de oras, dar urmeaza sa fie dat in administrarea judetului. El, barbatul, are un salariu f mic, dar totusi e bine ca are o casuta in parc unde locuieste gratuit. Ne plimbam cca o ora jumate prin parc si-n tot acest timp auzim zgomotul motocoasei barbatului. Trebuie sa fi extrem de motivat sa muncesti singur, fara nici o supraveghere.

Ni se pare f interesant, un parc sincer, fara fitze cu plante exotice tinute sub borcan. Peste tot arbori si tufe cu etichete, unele cunoscute pe linga care am trecut de zeci de ori fara sa stim ce sunt, altele intr-adevar exotice, dar adaptate zonei.

Frumoasa e natura!

Fiind băiet păduri cutreieram
Și mă culcam ades lângă isvor,
Iar brațul drept sub cap eu mi-l puneam.
S-aud cum apa sună-ncetișor:

Este o plimbare f placuta, mai ales ca parcul fiind inchis suntem singuri. Se spune ca nu ar fi ursi, parcul fiind ingradit, dar nu cred suta la suta. De altfel frica de ursi ne-a ingradit mult raza de actiune pedestra.

3 comentarii:

  1. După căsătorie, viața mea a fost atât de grea, încât soțul meu a început să urmărească alte femei pentru că nu i-am dat un copil după ce am așteptat câțiva ani. Mi-am văzut căsnicia dispărând. Am făcut tot posibilul pentru a schimba situația, dar nimic nu a funcționat până l-am întâlnit pe Dr. DAWN, un vindecător spiritual. Dr DAWN mi-a salvat viața și căsnicia. acum am 3 copii. Sunt recunoscător Dr. DAWN și de aceea îmi las mărturia oricărei persoane care suferă de probleme conjugale și de fertilitate. E-mail de contact: dawnacuna314@gmail.com
    Whatsapp:+2349046229159

    RăspundețiȘtergere

comentati