Vorba aia, dupa atita frig si ceata... apare Leurda. Era cit p-aci s-o pierd din vedere, luat cu cotidianul de zi cu zi si de noapte si pe fondul unei raceli puternice, pur si simplu am uitat. Doar asa prin vis am facut o plimbare lunga cu bicicleta prin padure, mai uitam mai mult dupa urzici si iata.. iata mi-a aparut in cale.. o comoara de leurda.
Am apucat ca ursu sa culeg in lacomie, dar, nu uitati, daca vreti sa aveti si la anu, culegeti cu grije, doar cite o frunzulita din trei, si sa nu smulgeti cu radacina. Sa nu uitam ca e si postul Pastelui.
Cum se prepara leurda? Cea mai buna e nepreparata, faci salata asa cum e ea, desigur se spala.
Dar am facut si supa. Cum se face supa? Cum vrea fiecare. Eu pun tot felul de legume, ceapa, cartofi, morcovi, telina etc si le fierb cu ceva zeama de supa. Desigur ceva sare. Cind s-au fiert legumele se pune si leurda si se opreste focul. Leurda nu trebuie sa fiarba prea tare ca-si pierde caracterul. Mai apoi se poate piura si gata. (update, trebe sa recunosc ca si nefasta are merite in compozitie, si mai trebe sa spun ca se poate adauga si putina smintina)
Se mai poate pregati in multe feluri, de ex. ca pesto, se ia leurda se pun si ceva seminte de floarea soarelui sau/si dovleac, eventual un pic prajite, se adauga sare, si putin ulei si se da cu aparatul ala care face viiiij si le face mici.
Se mai pot face in multe alte feluri si chiar se pot conserva pt mai tirziu.
Pofta buna!
P.S Cica ar fi extrem de sanatoasa, chiar si pt barbati mai in virsta, intelegeti ce vreau sa spun..
A aparut cea mai grozava carte a anului, o aventura savuroasa in lumea aviatiei anilor 70-80. Comenzi direct la avioane@gmx.de Cartea "Si noi am construit avioane" se poata procura si de la magazinul Pilotshop din Baneasa: PilotShop Baneasa Adresa: Sos. Bucuresti-Ploiesti nr. 24-28, sector 1, Bucuresti, 014052 Mobil (Vodafone): +40 770 951 700 Telefon: +4 031 425 3387 Fax: +4 031 425 3388 E-mail: office@pilotshop.ro Program de lucru: Luni-Vineri 09:00-17:00
marți, 19 martie 2019
marți, 12 martie 2019
schi 2019
Dupa atitea subiecte serioase, grave, cu multa simtire, iata si ceva usor.. sa ne mai si distram. In ciuda, sau poate datorita, incalzirii globale am fost la schi. Iata un filmulet.. mentionez ca pot si mai bine, ziua respectiva era f. calduroasa, zapada era cam flescaita si nu prea aluneca, dar oricum se observa eleganta in miscari..nu!?
Iata si un video mai vechi, pe o pista neagra, inghetata.
miercuri, 6 martie 2019
I.A.R 80 redivivus
Stim ca vi s-a
pus mult rabdarea la incercare, dar acum gata, gata, incepe, incepe marea
aventura, reconstruirea celui „The Most Famous Fighter You Never Heard of“ cum
a zis Radu Brinzan, cel care a scris doua carti despre IAR80/81.
Dar cum spune proverbul
chinezesc „O călătorie de 1000 mile începe cu
primul pas”, primul pas e facut. Ca or sa fie 1000 de mile, sau 10000, ca va
dura trei ani, sau cinci, nu stie azi nimeni. Desigur se va incerca sa se faca
planuri precise, sa se monitorizeze fiecare pas, dar ramine o aventura, o
calatorie in viitorul unui trecut glorios.
Cine e curios sa afle mai multe e rugat sa
acceseze http://www.iar80.ro/iar80work/ sau www.iar80.ro
Si, nu in ultimul rind, e nevoie, multa nevoie, de entuziasti, de voluntari. Nu conteaza ce specialitate are unul sau altul, nu
conteaza cit stie despre avioane, sau motoare, sau materiale, sau tehnologii,
sau regulamente de proiectare, certificare etc. Fiecare amator isi va gasi
locul, va reusi sa fie util, suntem convinsi de asta. Ca student, in fabrica IRMA Bucuresti, Baneasa, erau multe doamne care curatau piesele, la Craiova si chiar si la Airbus erau/sunt multe doamne care protejau capetele de nituri cu vopsea.. deci avem locuri in fata si pt doamne.
Desigur, sunt o multime de intrebari, unele au
deja raspuns, altele sunt doar enuntate si multe altele nici nu s-au pus inca.
Nu vrem sa vorbim de patriotism, de mindrie
ci doar de bucuria de a ne preocupa de o joaca atit de serioasa!
Haideti fratilor sa dovedim ca putem sa ne unim pt un scop nobil.
Va asteptam!
update.. cine vrea sa participe vezi http://www.iar80.org/iar80-home/contribuie/
marți, 19 februarie 2019
Herr Müller
Locuiesc intr-un
cartier linistit la marginea unui oras german. Majoritatea vecinilor sunt de virsta
treia, sau chiar a patra, care-si plimba zilnic cateii. Daca, din intimplare,
apare un copil ratacit se stringe toata lumea si se minuneaza de parca ar fi chiar
un extraterestru. Oamenii sunt blajini, nu prea interactioneaza, se ramine la
salutul si zimbetul conventional. Dar in cartier locuieste, locuia si Herr Müller.
Acesta e o persoana f respectabila, cu o meserie frumoasa de paznic, de mai
mult noapte dar si ziua. Domnul nu obisnuieste nici sa salute, nici sa raspunda
la salut. De altfel nu vorbeste cu nimeni, nici macar cu propriul lui copil. Sotia
lui era opusul, extrem de comunicativa si cumsecade.
Cind am aparut eu
in cartier d-l Müller a simtit nevoia sa ma educe si-mi tot baga scrisorele si indicatii
cum trebuie sa ma comport. Una din pasiunile lui era sa caute in lazile de gunoi
sa vada daca am sortat bine gunoiul. Odata a gasit pungi de plastic in lada cu
gunoi biologic fapt care l-a indreptatit sa-mi bata-n usa si sa ma certe. L-am
intrebat daca stie ce-nseamna material biodegradabil si daca a studiat pungile
de plastic sa observe ce scrie pe acestea. Nu sunt sigur ca a inteles, a plecat
bombanind si amenintind.
D-l Müller nu
avea masina, ci doar o motoreta. Odata mi-a fost mila de el, a venit salvarea
si a fost purtat pe targa. Am intilnit-o pe nevasta-sa care era tare trista si
plingea amar. Dupa un timp cind m-am intors dintr-un concediu am aflat ca a
murit, nefasta-sa.
Domnului Müller
ii mergea din ce in ce mai rau. Veneau zilnic surori medicale care-l ingrijeau, evident pe banii asigurarii. Dupa plecarea surorilor el se urca pe motoreta si pleca in voiaj. Vecina de
vis-a vis, si ea sora medicala, o persoana f. fina, era indignata, zicea ca nu se poate spala singur la oua, dar sa mearga cu motoreta poate.
Mie-mi era un pic
mila de el si de cite ori il prindeam, il ajutam sa-si duca sacosele la usa. M-am
apucat cindva sa-mi renovez casa, odata am fost nevoit sa lucrez si ca. 30 de
minute Duminica, pe la 11. E drept ca am facut mult zgomot. Dupa ce l-am ajutat
cu sacosele, mi-a tinut o cuvintare ca in Germania e interzis de lucrat Duminica.
I-am aratat degetul mijlociu.
Cindva am aflat
ca-i merge f rau si va fi bagat intr-un azil. A disparut, nu cred ca l-a regretat
cineva, din contra.
Au trecut citiva ani.
La noi in
cartier, la biserica, se face in fiecare miercuri o piata verde. Uneori ma duc
si eu cu bicicleta sa vad ce mai se ofera, desi e f. scump. Au niste chiftele f bune, chiar daca nu se compara cu cele facute de nefasta-mea, dar nu o mai las sa faca deoarece maninc pina mi se face rau.
Zilele trecute a
fost timp frumos si era destul de plin. Mi-a atras atentia un grup destul de
mare care vocifera. Venise chiar si politia. In centrul ingramadirii era o
persoana care mi se parea cunoscuta, care statea intr-un scaun electric si
ameninta cu bastonul.
Era Müller, ii
ameninta pe vinzatorii de la legume ca sunt hoti.
joi, 14 februarie 2019
Gheorghe Stanica s-a inaltat la cer
Stanica s-a inaltat la cer.. pilotul prototipului IAR 93
[...] conform vorbei, nici o faptă bună nu rămâne
nepedepsită, e relatarea din fragmentul „Amărăciunea unei victorii” din
lucrarea „Aerodrom și cer“, de Ioan Cherecheș, publicată la Editura Militară, București, 2002, pag. 224-228.
Constructorii au trăit
o satisfacție greu de exprimat, constatând că Stănică a stabilit cu succes
testarea lui progresivă in aer. [..] După o jumătate de oră de viraje, cabrări,
picaje lente și zboruri în cuțit, a venit la aterizare, așezându-se cuminte pe
pistă. Micul grup l-a sărbătorit pe Stănică doar cu căldura inimii, fără flori
și medalie. Neașteptata victorie i-a surprins pe șefii din eșaloanele
superioare. Probabil că ei voiau să organizeze pentru acest eveniment o zi
festivă, iar aerodromul să fie inundat de grade și funcții mai înalte. […] În
loc ca pilotul Stănică sa fie felicitat și decorat, a trebuit să suporte cu
stoicism muștruluiala superiorilor. S-a ajuns atât de departe încât lt. Col.
Gheorghe Stănică a fost amenințat cu trecerea în rezervă. […] Pilotul Stănică a
fost lăsat (totuși) să-și continue viața pe aerodrom, nedespărțit de avioanele lui. Dar nimic nu va putea șterge din sufletul
zburătorului amărăciunea izbândei trăite în 31 octombrie 1974, la manșa
avionului IAR 93.
Maistrul principal Constantin Pânzaru, își amintește că a surprins o
discuție între Stănică, care era pe scara avionului, și colonelul Peter Ștefan,
conducător de zbor, în care Stănică a spus „Dacă mă prinde teama când desprind roata de bot, îi dau drumul, să mă
lași să mă duc, acolo, sus“.
https://www.facebook.com/gheorgheion.vaida/posts/1299790213493694
update... din vorba in vorba am aflat ca un fost coleg care a intrat in armata cindva la batrinete a ajuns general... felicitari... Mergind pe linie am aflat ca-n ultimii 27 de ani in Ro s-au "canonizat" generali peste 1700 de eroi, cu care ne mindrim, se pare ca Ro are cel mai mare procent de generali pe cap de soldat.
Stanica a murit colonel..
update... din vorba in vorba am aflat ca un fost coleg care a intrat in armata cindva la batrinete a ajuns general... felicitari... Mergind pe linie am aflat ca-n ultimii 27 de ani in Ro s-au "canonizat" generali peste 1700 de eroi, cu care ne mindrim, se pare ca Ro are cel mai mare procent de generali pe cap de soldat.
Stanica a murit colonel..
miercuri, 6 februarie 2019
Future Combat Air System
Cum se spune la fotbal, dupa meci e inainte de meci, asa e si la avioane, nici nu s-a terminat bine un proiect si incepe altul, sau altele.
Sa vedem intii ce se mai misca prin lume. Aviationweek ne prezinta citeva proiecte de viitor
Planul e destul de sportiv, sistemul ar urma sa fie pus la punct pina in 2040, avionul, care va fi condus de Dassault, ar urma sa zboare in 2025, iar dronele, conduse de Airbus pina in 2040.
Sa vedem intii ce se mai misca prin lume. Aviationweek ne prezinta citeva proiecte de viitor
FCAS (UK)
The UK launched its £2 billion ($2.5 billion) Future Combat Air System Technology Initiative in 2018. Team Tempest—the UK Defense Ministry, Royal Air Force, BAE Systems, MBDA, Rolls-Royce and Leonardo—is also in talks with Sweden and Saab about joining the program. The team was to present its strategic outline business case at the end of 2018. The FCAS main-gate procurement decision is set for 2025 and service entry targeted for 2035.
NGAD (U.S.)
The U.S. Air Force and Navy are slated to complete separate analyses of alternatives in fiscal 2019. They are studying manned, unmanned and optionally manned options. The Air Force has backed away from talking about a Penetrating Counter Air platform, now calling its requirement the Air Superiority Family of Systems. The Navy says NGAD for Next Generation Air Defense, or F/A-XX, will replace the F/A-18E/F and EA-18G in the mid-2030s.
Future Fighter (Japan)
Japan’s Future Fighter, a heavy twin-engine combat aircraft, is intended to replace its Mitsubishi F-2s. Tokyo is weighing whether to develop the fighter entirely indigenously or with an international partner. A decision is expected in 2019. The fighter is scheduled to fly in 2025 and enter service in 2030. Lockheed Martin is reportedly offering an F-22 variant with a big wing, Japanese avionics and engines based on IHI’s 33,000-lb.-thrust XF9-1 demonstrator.
FCAS (France/Germany)
Spain plans to join the Future Combat Air System being developed by France and Germany. Concept and architecture studies are scheduled to begin in early 2019. Airbus and Dassault are working on the twin-engine Next-Generation Fighter, which is stealthy, supersonic, maneuverable and manned, and powered by a Safran/MTU 30,000-lb.-thrust-class variable-cycle engine. The demonstrator is planned to fly in 2025-26, and the FCAS would enter service in 2040.
TF-X (Turkey)
Turkish Aerospace Industries is developing the twin-engine, 60,000-lb.-class TF-X to replace its F-16s. Prototypes will reportedly be powered by General Electric F110s, so they can still meet the schedule to fly in 2023. Turkey has meanwhile launched development of a domestic engine with national consortium TR Motor. Service entry is planned after 2030.
KF-X (South Korea)
Korea Aerospace Industries is developing the KF-X to replace F-4s and F-5s. The fighter will have a maximum takeoff weight of 56,000 lb. and be powered by two 22,000-lb.-thrust General Electric F414s. KF-X will carry European Meteor and IRIS-T air-to-air missiles. The KF-X is planned to fly in 2022 and enter service in 2026. Indonesia is a partner on the program, but it is renegotiating how to pay for its share of the cost.
Desigur aceasta alegere nu e completa, lipsesc rusii, chinezii, indienii, izraelienii, romanii.
++++++++++++
Sunt aceste avioane intr-adevar viitorul? Stim cu totii, in trecut, s-au facut enorm de multe greseli, nu neaparat in proiectarea avioanelor, ci mai ales in stabilirea unei strategii a nasterii acestora, in definirea unui caiet de sarcini, a rolului avionului. Mai tot timpul s-a pendulat intre avioane "multirol", care ar fi fost capabile de tot felul de misiuni, pina la cele strict specializate intr-o anumita directie. S-au cautat tot timpul sinergii, sa se adune mai multi parteneri, sa se foloseasca efectul de serie, astfel incit avioanele sa devina mai ieftine.
Iata un studiu extrem de interesant, care incearca sa raspunda la intrebarea daca un proiect comun aduce avantaje economice.
In acest studiu au fost luate in considerare multe proiecte:
In acest studiu au fost luate in considerare multe proiecte:
Toate aceste proiecte au un scop initial comun, "100% commonality", ca mai tirziu sa se aleaga praful de aceasta idee generoasa.
Cauzele sunt multiple, nu vreau sa le discut aici, cert e ca si F 35 a plecat de la acelasi concept, ajungind insa, de fapt, la trei proiecte diferite care au putin in comun si care, conform studiului ar costa mai mult decit trei proiecte individuale.
Concluziile studiului sunt paradoxale, se pare ca frecusul dintre diferitii parteneri, care participa la un anumit program, aduce mai multe dezavantaje decit eventualele sinergii. In plus programele comune, din trecut, au dus la aproape o monopolizare a producerii avioanelor, prin comasari, cumparari reciproce. E clar ce-nseamna asa ceva, si cum se distruge concurenta.
Cauzele sunt multiple, nu vreau sa le discut aici, cert e ca si F 35 a plecat de la acelasi concept, ajungind insa, de fapt, la trei proiecte diferite care au putin in comun si care, conform studiului ar costa mai mult decit trei proiecte individuale.
Concluziile studiului sunt paradoxale, se pare ca frecusul dintre diferitii parteneri, care participa la un anumit program, aduce mai multe dezavantaje decit eventualele sinergii. In plus programele comune, din trecut, au dus la aproape o monopolizare a producerii avioanelor, prin comasari, cumparari reciproce. E clar ce-nseamna asa ceva, si cum se distruge concurenta.
Future Combat Air System
Acestea fiins spuse sa ne intoarcem la tema noastra, avionul viitorului. Observam ca exista mai multe programe care se impauneaza cu "Future". Chiar FCAS este evocat, mai sus, in doua rinduri, odata in relatia Franta-UK, de acum citiva ani, si mai recent, in relatia Franta Germania.
Exact despre aceasta a doua dezvoltare am vrut sa aflu mai multe intr-o zi geroasa din Ianuarie. Ma aflam in Bayern si am mers la TU München, facultatea de aviatie. Airbus a tinut aceasta prezentare. Aula era aproape plina, asistenta era formata in mare parte din colegi de ai mei de generatie, fosti participanti la programele Tornado, Eurofighter, dar si multi tineri, studenti, tineri ing.
Ce este de fapt acest FCAS? De fapt nu e un singur avion, e mai degraba o organizare formata din mai multe avioane, incl mai vechi, care actioneaza coordonat. In acest sistem urmeaza sa se mai dezvolte u nou avion, un fel de "commander" si o puzderie de drone de diferite categorii care insotesc aceste avioane, sunt conduse de ele, dar ar avea posibilitatea sa actioneze si de sine statator.
Politic vorbind, se doreste participarea tuturor statelor europene, si, din start, se exclude participarea USA, din mai mult emotive, unu ar fi si posibilitatea de a exporta acest sistem si altor tari care nu au relatii prea bune cu USA.
Acestea fiins spuse sa ne intoarcem la tema noastra, avionul viitorului. Observam ca exista mai multe programe care se impauneaza cu "Future". Chiar FCAS este evocat, mai sus, in doua rinduri, odata in relatia Franta-UK, de acum citiva ani, si mai recent, in relatia Franta Germania.
Exact despre aceasta a doua dezvoltare am vrut sa aflu mai multe intr-o zi geroasa din Ianuarie. Ma aflam in Bayern si am mers la TU München, facultatea de aviatie. Airbus a tinut aceasta prezentare. Aula era aproape plina, asistenta era formata in mare parte din colegi de ai mei de generatie, fosti participanti la programele Tornado, Eurofighter, dar si multi tineri, studenti, tineri ing.
Ce este de fapt acest FCAS? De fapt nu e un singur avion, e mai degraba o organizare formata din mai multe avioane, incl mai vechi, care actioneaza coordonat. In acest sistem urmeaza sa se mai dezvolte u nou avion, un fel de "commander" si o puzderie de drone de diferite categorii care insotesc aceste avioane, sunt conduse de ele, dar ar avea posibilitatea sa actioneze si de sine statator.
Politic vorbind, se doreste participarea tuturor statelor europene, si, din start, se exclude participarea USA, din mai mult emotive, unu ar fi si posibilitatea de a exporta acest sistem si altor tari care nu au relatii prea bune cu USA.
Un filmulet frumos se gaseste aici (FCAS youtbe)
Planul e destul de sportiv, sistemul ar urma sa fie pus la punct pina in 2040, avionul, care va fi condus de Dassault, ar urma sa zboare in 2025, iar dronele, conduse de Airbus pina in 2040.
Cel mai interesant au fost insa intrebarile din public, cum spuneam, un public extrem de bine informat si extrem de critic.
S-a intrebat daca europenii au suficienta competenta IT si de comunicatii, fara americani? Sau cum e gindita scolarizarea personalului? Cum e treaba cu Brexit? Daca exista deja fonduri aprobate si cit va costa acest program? S-au amintit si multele catastrofe Airbus, de la A 400, la Eurocopter etc. Prezentatorii au fost cam inghesuiti, au rasuflat usurati cind s-a dat liber la bere si covrigi.
Parerea mea
Desi nu m-a intrebat nimeni trebuie sa spun insa ca sunt extrem de sceptic, mai ales dupa ce am citit studiul amintit mai sus, privind costurile programelor comune. Nu-mi imaginez ca se va putea dezvolta acest proiect. Nemtii sunt extrem de zgirciti cind e vorba de programe militare, desi bugetul a fost marit un pic, a ajuns la 40 de miliarde, nu ajunge nici pe o masea. De asemenea nu-mi imaginez sa fie antrenate si celelalte tari europene. Multe dintre ele deja sunt antrenate in cooperari cu USA si e greu de crezut ca vor renunta pt a se aventura intr-o colaborare care, in moment, dupa parerea mea nu e decit o chestie de mindrie Macron Merkel.
update
Se pare ca si damele, ministre ale apararii, citesc blogul meu, ca s-au si intilnit intilnire
Wow, au fost de acord si sa investeasca "PARIS --- France and Germany on Jan. 31 awarded a two-year, 65-million euro contract to Airbus Defence and Space and Dassault Aviation to define the general architecture, and the industrial organization, of their next-generation combat aircraft, according to senior French officials."
Cica 65 de milioane pt doi ani, (impreuna, adica fiecare da 32,5), cu banii astia, va arde Power Point si Youtube. Cum se zice, prea multi sa mor si prea putini sa traiesc.
inca un update:
chiar si sefu Airbus ma citeste:
Nu-mi pot imagina sa se construiasca avionul de lupta francez-german.
update
Se pare ca si damele, ministre ale apararii, citesc blogul meu, ca s-au si intilnit intilnire
Wow, au fost de acord si sa investeasca "PARIS --- France and Germany on Jan. 31 awarded a two-year, 65-million euro contract to Airbus Defence and Space and Dassault Aviation to define the general architecture, and the industrial organization, of their next-generation combat aircraft, according to senior French officials."
Cica 65 de milioane pt doi ani, (impreuna, adica fiecare da 32,5), cu banii astia, va arde Power Point si Youtube. Cum se zice, prea multi sa mor si prea putini sa traiesc.
inca un update:
chiar si sefu Airbus ma citeste:
https://www.t-online.de/nachrichten/deutschland/militaer-verteidigung/id_85263444/airbus-chef-enders-kritisiert-deutsche-ruestungspolitik-scharf.html
Auf die Frage, ob unter diesen Bedingungen das anvisierte deutsch-französische Kampfflugzeug gebaut werden könne, sagte er: "Das kann ich mir nicht vorstellen."
**********Nu-mi pot imagina sa se construiasca avionul de lupta francez-german.
duminică, 6 ianuarie 2019
Emil Brumaru
https://www.youtube.com/watch?time_continue=2&v=6HwaWOGlu8Y
De dragoste pentru iubita mea
Iar acum, doamnelor şi domnilor,
O poezie,o...o...dragoste pentru...
Iertaţi-mă...
Iar acum...doamnelor şi domnilor
De dragoste pentru iu... pentru...
De dragoste pentru iubita...
Pentru iubita mea...aşa...
De dragoste...pentru iubita mea
Mon amour, mon amouur, mon amuur
Moon amouur ...ce măsa..ihh injur
Ce mă-sa înjur ?
Mon amour, ce mă-sa înjur ?
‘ai să ne pilim total,
‘aai să ne pilim total
Fi-vei iapa, fi-voi cal
Fi-vei roua, fi-voi crin
Hai să ne pilim deplin !
Uuuhuhu...şi amarnic şi încet
În cel din urmă bufet
Cu rachiuri şi vermuturi
Să fim iar ca la începuturi
Când umblam în puţa goală
Într-o dulce alandala
Pri' 'prejur de pomişor
Cu merele de pomană
Hai să ne pilim niţel
Coniţă gâtlană
Doamnee, cearcănele mele
Sunt cât roata carului,
De atâta foc şi jele
M-am dedat paharului
De trei zile beau în birt
Numai spirt
Că-s sensibil, făăă
Sensibil, până la oribil
Făăăă !!!!!
Io sunt bărbat galant
Am în suflet...uuuuliuuu...briliant
Din vremea lui Ipsilant’
De aceea , uite ce-i
Ţi-o fi dat mă-ta cercei
Şii...chiloţi...
Să-ţi porţi în ei
Umblând dulce creanga closh,
Pe Alexandru Moghiorosh
Fofoleanca
Căci dacă mă enervezi
Te învârt de nu te vezi, parol,
Ca pe un titirez
Pentru că prea eşti bestie
Pupa-te-aş pe trestie
Şi mânca-ţi-aş vârcolacii
Gura, restul şi cu dracii
Ce îi ai şi nu mi-i dai
Intra-ţi-ar în gât un pai
Ca la oamenii săraci
Fluture cu şapte maci.
autor Emil Brumaru
Abonați-vă la:
Postări (Atom)