“The Hercules' was a monumental undertaking. It is the largest aircraft ever built... I put the sweat of my life into this thing.”
“I want to be remembered for only one thing: my contribution to aviation.”
Howard Hughes
De cite ori aud de cel mai tare avion din parcare ma gindesc la unul dintre putinii mei idoli, Howard Hughes. Din nefericire viata lui a fost ecranizata intr-unul din cele mai idioate filme vazute de mine, Aviatorul. Ca sa-ti dai seama cit de mare era cretinitatea ar fi suficient sa vezi scenele in care in hala in care se fabrica avionul, un avion din lemn, straluceau niste scintei puternice, de la flex, care probabil vroiau sa sugereze cum a fost batut otelul!?
Dar iata avionul, pe nume St(R)atolaunch (supranumit ROC), aceasta fiind o pasare mitologica care poate cara si elefanti. Acesta va urma sa lanseze rachete sau chiar sateliti, montati sub aripa intermediara. Constructia avionului cuprinde multe elemente de la Boeing 747-400.
Caracteristici:
Leermasse: 227 Tonnen
max Nutzlast: 249 Tonnen
max. Startmasse: 590 Tonnen
Länge: 72,5 Meter
Spannweite: 117 Meter
Höhe: 15,3 Meter
Abwurfhöhe der Nutzlast: 10700 Meter
Daca ne gindim bine insa, AN 225 e totusi ceva mai mare, are o greutate maxima de 600 tone, e drept ca anvergura e de numai 88,4, fata de 117. Desigur e greu de comparat asemenea avioane au misiuni extrem de diferite, probabil Statolaunch doar se va ridica la inaltimea de 10000, va da drumul la rachete si se va intoarce.
In paranteza fie spus si Airbus 380 se-nvirte tot pe la aceleasi dimensiuni, greutate maxima 590 tone, anvergura "doar" 79,8.
*****************
Si o bomboana din http://evz.ro/avion-militar-disparut.html
O mare revolutie, iata cum se pot transporta 116 pasageri.
*****************
Si o bomboana din http://evz.ro/avion-militar-disparut.html
O mare revolutie, iata cum se pot transporta 116 pasageri.