vineri, 4 august 2017

IAR 80, renasterea pasarei Phoenix

Anunt important, anunt important.

Un grup de entuziasti si-a propus reconstruirea avionului IAR 80. Principalul initiator e un tinar aeromodelist si la trup curat, cum zice poetul, care a investit sute si sute de ore in modelarea avionului, dupa documente vechi, sau relevarea pieselor din avioanele expuse la muzee.
Personal am fost absolut fascinat de acest tinar.
Model 3D IAR 80
Ii invitam pe toti care doresc sa participe la acest proiect, evident deocamdata e doar munca voluntar/patriotica. Avem nevoie de toate specialitatile, nu numai de aviatie, de la electricieni, motoristi si pina la specialisti in marketing. 

Doritorii pot scrie pe acest site. 
Voi reveni in viitorul apropiat cu amanunte.

duminică, 16 iulie 2017

Cum sa salvam planeta?`Mai putini copii

Pentru reducerea incalzirii globale se fac eforturi enorme. Oamenii din tarile dezvoltate emit mult mai mult codoi decit cei din tarile in dezvoltare, mai ales prin multele zboruri.

duminică, 9 iulie 2017

Gratar de inalta clasa, Beefer

Sunt convins ca marea descoperire a focului a schimbat radical viata oamenilor, de acum inainte putind sa faca gratar. Aceasta indeletnicire e un monopol masculin, nu se cunosc in istoria lumii culturi in care gratarul sa fie executat de femei.

duminică, 2 iulie 2017

Tour de France

Din frageda pruncie am avut chemare catre sport. La virsta de patru ani si citeva luni am cistigat detasat un concurs de triciclete, fiind unu din putinii concurenti care a mers drept. De atunci am admirat si urmarit cursele cicliste, cu multi ani in urma Cursa Pacii si mai nou, Tour de France. In utlimii ani insa multele scandaluri de dopaj, retragerea multor sponzori si netransmiterea la TV mi-au mai potolit interesul. Dar iata acum am ocazia sa miros aer de Tour de France, in fata portii mele, sa spun asa, la Düsseldorf.

sâmbătă, 1 iulie 2017

daca vrei sa ai noroc...

arunci cite o moneda, sau chiar mai multe, daca vrei noroc mare, mare.. arunci mai multe.
Se pare ca acesta e un obicei f. vechi, inca de la vechii romani. Cea mai cunoscuta si rentabila fintana, unde se arunca bani, e Fontana di Trevi, unde se aduna anual peste 100.000 euroi. Cica daca arunci banuti in aceasta fantana esti sigur ca te intorci la Roma. Eu nu am fost nicodata la Roma si nici nu am de gind, asa ca nu voi arunca nimic. Cu citiva ani in urma o italianca a inceput sa adune bani din fantana, dar i-a adus ghinion, ca a fost amendata, desi pina la urma a scapat in urma unui proces. Sunt multe legende cu zine, nimfe care au grije de tine daca le dai un banut.

vineri, 2 iunie 2017

Cel mai mare avion din lume



“The Hercules' was a monumental undertaking. It is the largest aircraft ever built... I put the sweat of my life into this thing.” 

“I want to be remembered for only one thing: my contribution to aviation.” 
Howard Hughes

De cite ori aud de cel mai tare avion din parcare ma gindesc la unul dintre putinii mei idoli, Howard Hughes. Din nefericire viata lui a fost ecranizata intr-unul din cele mai idioate filme vazute de mine, Aviatorul. Ca sa-ti dai seama cit de mare era cretinitatea ar fi suficient sa vezi scenele in care in hala in care se fabrica avionul, un avion din lemn, straluceau niste scintei puternice, de la flex, care probabil vroiau sa sugereze cum a fost batut otelul!?

Dar iata avionul, pe nume St(R)atolaunch (supranumit ROC), aceasta fiind o pasare mitologica care poate cara si elefanti. Acesta va urma sa lanseze rachete sau chiar sateliti, montati sub aripa intermediara. Constructia avionului cuprinde multe elemente de la Boeing 747-400.
Caracteristici:
Leermasse: 227 Tonnen
max Nutzlast: 249 Tonnen
max. Startmasse: 590 Tonnen
Länge: 72,5 Meter
Spannweite: 117 Meter
Höhe: 15,3 Meter
Abwurfhöhe der Nutzlast: 10700 Meter

Daca ne gindim bine insa, AN 225 e totusi ceva mai mare, are o greutate maxima de 600 tone, e drept ca anvergura e de numai 88,4, fata de 117. Desigur e greu de comparat asemenea avioane au misiuni extrem de diferite, probabil Statolaunch doar se va ridica la inaltimea de 10000, va da drumul la rachete si se va intoarce. 

In paranteza fie spus si Airbus 380 se-nvirte tot pe la aceleasi dimensiuni, greutate maxima 590 tone, anvergura "doar" 79,8.
*****************
Si o bomboana din http://evz.ro/avion-militar-disparut.html 

O mare revolutie, iata cum se pot transporta 116 pasageri.


miercuri, 17 mai 2017

carte

Nu am mai scris nimic deoarece  am fost in Ro. Am depus cartea la editura. Mai ramine sa ma hotaresc la coperta, aceasta a fost desenata de o prietena f. buna tocmai din indepartata California.

Multe multumiri Gabi!

Pun la concurs, care varianta e cea mai frumoasa?




update: coperta ar trebui sa se potriveasca cumva cu continutul, va prezint inceputul si sfirsitul.

Sfârlează cu fofează

Așa cum orice poveste începe cu „A fost odată ca niciodată“ și orice carte de aviație, care se respectă, începe cu, „zborul, visul de milenii al omenirii“, „Icarus”, sau „pasărea de oțel“, sau cel puțin cu „sfârlează cu fofează“, cartea copilăriei noastre. Aș vrea să trec sub tăcere faptul că eroul principal al cărții, Toader Mândruţă, dintr-o așezare patriarhală (satul Vâltoteşti, comuna Băseşti, ținutul Bârladului), era considerat cam nătâng de cei din jur, pentru că visa să zboare.
Am trăit și timpuri în care o carte de aviație începea la modul, „avionul e o invenție a omului sovietic“, urmând o listă cu realizările acestui om.
Sunt mândru că nu numai omul sovietic a contribuit la inventarea „păsării de oțel”, ci au mai fost și mulți născuți pe plaiuri mioritice care au mai dat un imbold, cât de cât, acestei dezvoltări. Pregătindu-mă a scrie această carte, m-am documentat bineînțeles, în definitiv, cărțile din cărți se scriu, nu(?) și deși istoria aviației române nu-mi era străină, totuși am rămas uimit citind „Romanian Aeronautical Constructions 1905-1974”, o carte excelentă scrisă de Ion Gudju, Gheorghe Iacobescu și Ovidiu Ionescu, și văzând mulțimea aparatelor de zbor dezvoltate în România, mai ales între cele două războaie. În acea perioadă erau peste 20.000 de locuri de muncă în industria de aviație, pentru ca după război să scadă la doar câteva sute. Găsesc interesant faptul că au fost scrise foarte multe cărți despre trecutul mai îndepărtat al aviației românești și mult mai puține despre trecutul mai apropiat.
***************************

Sfârșit

Știu că sunteți un pic triști, se termină această poveste și se termină într-un registru trist. Poate am dezamăgit pe cineva, poate cineva și-a făcut mai multe speranțe în supersonice românești, am încercat doar să arăt realitatea subiectiva, așa cum am trăit-o și am înțeles-o eu.
Sper că unii dintre dumneavoastră vor reuși de acum înainte să construiască avioane, cea mai frumoasă meserie din lume! Lăsați copiii să sfârlează cu fofează.
-Moș Spiru :Vezi tu asta nu a fost o înfrângere, ci o biruință, întâi Lăstunul meu a zburat și tu ai zburat cu el. Știe o lume întreagă, oamenii nu pot fi mințiți multă vreme. Într-o zi Lăstunul meu va zbura liber ca pasărea!
-Cu mine Moș Spiru?
-Cu tine Toadere, cu visurile tale și cu alți flăcăi ca tine, cu visurile lor, fără nici o opreliște!
Și Toader se-nsoară cu Merișor
Și-am încălicat p-o șa și v-am spus povestea așa!
Mulțumesc pentru atenție,
al dumneavoastră

Mihail Calomfirescu, Calu.

vineri, 21 aprilie 2017

Stiri

Iarna a revenit in forta la munte cu viscol si ninsoare. Vremea rea a blocat circulatia pe mai multe drumuri din tara


Stiri Pro TV, 21.04.2017

(Nota mea: cum am spus intr-o postare anterioara, se pare ca incalzirea globala aduce cu sine o racire puternica, saracii dinozauri!) 

Patria  de Mihai Beniuc
Ce-i patria ? Durerea mea de-acum
Că ninge greu în plină primăvară,
Că zace floarea de cireş pe drum,
Că multe boabe n-au să mai răsară.