miercuri, 17 iulie 2024

Busteni 2

 

Am taiat din start atractiile Busteniului, atit Caraimanul, cit si Crucea etc. Am aflat insa ca, cu putin noroc am fi putut audia, daca s-ar fi auzit ceva, concertul marelui Tomescu, (fara misto, e cu adevarat un mare violonist). Se spune ca domnul a fost la inaltime, la peste 2000 de m, imi imaginez ce acustica formidabila au oferit acele inaltimi, insotite de suierul vintului. Saracu Bach, cred ca i s-ar fi facut rau de inaltime.. Poate daca ar fi cintat ceva Wagner, cu multe trompete, bucium si tobe, sa rasune valea si talangile de la vaci. Vorba aia, Sara pe deal buciumul sună cu jale.

Circotasii mai spun si ca Stradivariu e cam sensibil la temperatura, presiune, umiditate, raze solare. Da omu face ce vrea cu Stradivariu lui, mai ales daca si-a tras si cabana. Tot mai sus ii doresc, pe Everest.

Mi-as dori sa-l ascult la Ateneu, sau chiar la o Catedrala, dar nu pe Caraiman si nici pe muntele Gaina, la tirgul de fete.

Cica peste Caraiman au defilat si avioane, nu stiu daca vroiau sa asculte concertul, printre care si IAR 99. Dragutul de el, minca-i-as ampenajele! Ca tare dastept eram cind le-am proiectat, si tinar. Dar si batrinetea e un avantaj ca nu ne-a pus dracu sa o luam pe Jepii Mici, cum am fi facut-o cu multi ani in urma si am scapat de tragedia fetei de 19 ani ucisa de acel dragalas ursulet de jucarie. Dumnezeu s-o ierte!

 

Asa ca ne-am plimbat de colo-colo. Predeal, Clabucet si asta un loc de amintiri grele. Am schiat de am innebunit, uneori stateai cite doua ore la coada la teleferic si coborai in trei minute. Pe acolo erau si niste foste colege, probabil sarbatoreau 60 de ani de la terminarea facultatii. Cintau studenteste, Noaptea pe la trei, la un camin de fete, o gasca de baieti dadeau in geam cu pietre, de ce, la ce? Pai nu pricepeti bre?

Mai apoi am vrut cu tot dinadinsul sa vedem si cascada Tamina. Cu toate eforturile mele, google map nu m-a ajutat. Ne-a dus undeva la un drum pe care scria mare ca a fost o investitie europeana, dar la citiva zeci de metri era blocata cu o bariera f solida. Poza am furat-o din Internet. Mai furam si la Hotelul Rozmarin, hotel care ne-a trezit si el nostalgii din tinerete.

Si Cabana Trei Brazi, unde toata lumea bea gaz, cum cintam in copilarie, a fost tinta excursiei noastre.

La cabana „Trei Brazi”,

Prima dragoste mi-a înmugurit…

Aici am întâlnit

Doi ochi ce mi-au zâmbit

A ramas in continuare cu un oarecare farmec, fiind vizitata de multe autocare cu colegi pensionari.

Am incheiat ziua cu, ati ghicit, un mic gratar. Nu stiu daca si la Tomescu aveau mici!












2 comentarii:

  1. Sunteti un drag. Ce stiti despre momentul giroscopic al motoarelor de avion? Cum influenteaza pilotajul? Pura curiozitate.

    RăspundețiȘtergere

comentati