sâmbătă, 14 octombrie 2023

Democratie

 Din totdeauna am avut probleme sa inteleg ce e aia democratie. Nici macar parintii nu au reusit sa ma invete, mai ales atunci cind trebuia sa fac neaparat ceva ce vor ei si trebuia sa-mi tin si gura. Nu mai spun de iubitul partid comunist, care in mareata lui democratie ne invata in amanunt ce trebuie sa spunem si ce trebuie sa facem.

Nici cu nefasta nu mi-a fost mai usor, macar ia a spus de la inceput ca sa-mi iau gindul de la democratie.

Aud ici-colo, tot mai des, ca platformele FB, X si cite or mai exista, deja au sters, sau au blocat, mai multi utilizatori pt publicarea unor chestii. Multe alte ziare, platforme ne cenzureaza, modereaza, bineinteles spre binele nostru.

Acum am inceput sa inteleg datorita unui francez fonfait, Thierry Breton. Francezu asta e un tip tare, mare scula, acum a ajuns la EU, e ceva comisar, nu prea stiu eu cum e cu comisarii, ca-mi amintesc de „Nu trage, domn’ Semaca, sunt eu, Lăscărică!”

Da oricum, trebuie sa-nvatam de la francezi, chiar daca nu sunt precum grecii cu democratia, dar de la ei vine aia cu fraternitatea, da brinza-i pe bani, si liberte e egalite. Ca liberte ar putea insemna si libertatea cuvintului, dar sa nu exageram, Parole, parole, parole, parole, parole, Encore des paroles que tu sêmes au vent.

Ca exista o lege europeana, „Digital Services Act”, care ne invata ce trebuie si ce nu trebuie sa spunem.

Chiar deunazi musiu Breton s-a apucat sa scrie niste scrisori pierdute catre Musk, Zuckenberg si aia google. Si le-a spus clar sa le intre mintea-n cap, sa nu mai permita tot felul de aiureli, ci doar de alea bune, de ale noastre, ca ii taie.

A spus chiar, pe nemteste: “Unter anderem sieht das Gesetz vor, dass die EU in Krisenlagen von großen Social-Media-Plattformen verlangen kann, Inhalte zu löschen oder deren Sichtbarkeit zu begrenzen, unabhängig davon, ob sie wahr sind oder nicht.“

Ceea ce inseamna:

„Printre altele, legea prevede că în situații de criză UE poate solicita marilor platforme de social media să șteargă conținutul, sau să limiteze vizibilitatea acestuia, indiferent dacă este adevărat sau nu.”

Nu stiu daca ati fost atent, dar spune clar INDIFERENT DACA E ADEVARAT, SAU NU. Deci faptul ca ceva ar putea fi adevarat nu-nseamna ca trebuie publicat. Nu am inteles in ce masura ceva neadevarat e permis, sau nu, cred ca daca serveste cauzei poate!?

Mie mi se pare o chestie f buna, ca i-am spus si nefestii sa-nceteze sa ma critice, chiar daca are dreptate. De fapt critica ma supara nespus, mult mai mult imi place sa fiu laudat, ca exist si merit.

Drept urmare eu voi incepe sa postez doar poze fara cuvinte, cu pisicute, ca tare sunt dragalase si cu Apusuri de soare de Barbu Ștefănescu DelaVrancea. Sau din alea cu toamna, magie, sinfonie de culori.

Eram pe terasa la un pahar de vorba cu un prieten si tocmai era tare necajit, si-mi arata mai multe tipsii, talgere, talere pline cu bucate alese, neatinse. Avea doua pisici care nu mai venisera de mult pe acasa. Cum stateam noi acolo iaca apare o pisicuta draguta, cu un pui de mierla plin de singe, in falci. Puiul piuia disperat, ma reped sa-l eliberez, dar prietenul imi spune sa nu fac asa ceva, deoarece pisica s-ar putea supara si nu mai vine acasa. Am vrut sa fac o poza s-o pun pe FB, dar nu stiu daca ar fi fost permisa deoarece, nu asa, stie toata lumea ca animalele ucid doar sa se hraneasca.

update. Fonfaitu e cel mai bine platit politician din lume. Are o avere de peste 250 milioane. Venituri 83 milioane Thierry Breton ist der bestbezahlte Politiker der Welt - Mediamass

 

3 comentarii:

  1. Nu-i adevărat (si lumea stie) că animalele ucid doar ca să se hrănească. Mai ucid si ca se fută. Ca tânăr mascul nu prinzi rând la sex până nu-l elimini pe masculul alfa. De ex. Bine acuma hipopotamii (de ex) pot să omoare alte animale (antilope, zebre, crocodili, oameni) dar așa la nervi.

    P.S. Nu mă înțelege greșit, m-am prins de sarcasmul cu care ai încheiat apoteotic articolul pentru care voiam pur si simplu sa te felicit, dar am vrut să fac si o introducere în încheiere ca să nu pară niște felicitări formale, sarcastice, să se vadă că am citit articolul. Chiar mi-a plăcut. De unde l-ai preluat? :) Ce părere ai despre conservarea biodiversității?

    RăspundețiȘtergere
  2. Din o suta de oi, doar una ajunge sa fie mancata de lup.
    Celelalte nouazeci si noua, fara exceptie, sunt fie ucise de cioban, fie ciobanul le ucide progeniturile, fie sunt vandute de acelasi cioban altui cioban. Spre a fi ucise.
    Iar cainii de paza sunt hraniti cu carnea oilor, nu a lupilor.
    Si totusi, pentru oi (sau pentru oile din noi), lupul e personajul negativ, nu-i asa?

    RăspundețiȘtergere

comentati