luni, 6 martie 2023

Dovleacu

 Nu sunt de loc un obsedat verde, unu care nu calca pe iarba, maninca doar vegetale, nu face baie, sta in frig, merge doar cu bicicleta. Nu, nu sunt d-ala. Dar totusi suntem 8 miliarde si parca tot s-ar putea face cite ceva.

Mi s-a intimplat precum lui Arhimede, stateam in cada, dupa fotbal, tare-mi place sa ma lenevesc, mai am alaturi si un paharel cu ceva, mai, mai, ca adormeam, nu-mi venea sa ma frec, m-am intins catre burete si deodata Evrica...
De fapt, spre rusinea mea, am aflat prima data ca exista un burete natural in Grecia. Mi-a povestit un grec. Chiar mi-a facut cadou o bucatica.
Buretele clasic se fabrica din poliuretan. de fapt poliuretanul e o substanta simpla compusa de Bayer format din 1,4 Butandiol si Octan 1,8 diisocyanat sau Hexan 1,6 diisocianat. Poliuretanele contin si Isocyanate care pot provoca alergii sau cancer. Fabricarea acestora se produce prin Polyadditionsreaktion de Polyisocyanaten cu Alkoholen, precum Polyolen.
Simplu, nu asa.
Dar iata ca exista si alt burete, se numeste Luffa si se produce din.... bingo, pardon, din dovleci, sau dovlecei.
Mi-am propus sa cultiv si eu in gradina asa ceva.
P.S Bag o poza cu buretele dovleac folosit de mine in cada despre care am vorbit. Mentionez ca eu nu sunt in poza, sunt rusinos.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

comentati