luni, 30 octombrie 2017

Mangalia, toamna


In orgoliul meu de bărbat mă consider incă f. vioi, potent si verde, pt. vîrsta mea. Probabil că nu am fost suficient de cercetat de doctori că precis găseau ei ceva. Dar totuși m/am hotarît să fac ceva preventiv pt. sănătate, să mă bălăcesc in nămol. Am vorbit la casa de sănătate si spre surprinderea mea s/au declarat gata să participe financiar la această acțiune. Desigur trebuia completat un vraf de documente, lucru pe care l/am executat mintenaș.
Am ales Mangalia, hotelul Paradis, fost Siemens. Cu o zi inainte sa plec am primit însă un telefon de la casa de sănătate prin care mi s/a comunicat că totusi nu sunt suficient de bolnav pt. a profita de un asemenea program și că ar trebui, mai întîi, sa fac un tratament, in Germania, si mai apoi să merg la băi. Am replicat ca un tratament ambulant în Ge ar fi mult mai scump decăt un tratament in Romania. Mi s/a spus că ar trebui să fac sport. Am precizat ca merg zilnic cu bicicleta multi km și joc fotbal odată pe săptămîna, ocazional înot. E adevarat ca nu aveam nici o dovada stampilata pt. aceasta afirmatie. Vocea blondă nu a putut fi convinsă nici atunci cînd i/am spus că un asemenea tratament, de altfel recomandat de medic, are un aspect preventiv. M/aș fi gîndit să ameninț cu schimbarea casei dar mi/am amintit că nu mai sunt in situatia de acum doi ani cînd plăteam peste o mie de euroi pe lună pt. asigurarea de sănătate si eram sănătos tun. Acum, ca pensionar, cred că ar fi fost chiar fericiți sa scape de mine.



Așa că am plecat, unde mai pui că am fost impreuna cu prieteni dragi și deci tratamentul și procedurile au putut fi suportate cu multa voioșie, udate din plin cu produse naturale de prună.
Personalul centrului de tratament de la Mangalia a fost absolut exceptional, mai ales fetele care faceau masaj cu nămol trebuie lăudate pt. profesionalitate și hărnicie. Este absolut fantastic cum de niște fete subțirele si micuțe au atîta forță să maseze ore in șir, fără să mai menționez salariile de mizerie pe care le primesc. Multe mulțumiri!
Hotelul curat si bine ingrijit, micul dejun f. bun. Am avut o suita cu fata la mare. Am prins si o adevărată furtună în care s/a văzut și extrem de proasta etanșare a geamurilor și ferestrelor care șuiereau ca simteai ca esti luat pe sus.

Am folosit ocazia să vizitez și o parte din litoral, unde nu mai fusesem de peste 30 de ani. Pe lîngă tristețea tipică toamnei a stațiunilor lipsite de turiști, sunt și mult prea multe zone lăsate in părasire care/mi amintesc masiv de imagini din Cernobil. Frumoasa cladire paraginita a Cazinoului din Constanta te invita la filozofie.

Am vizitat și Vama Veche, frumos. Am fost impresionat de lebedele de mare de la Mangalia care fac concurenta pescarusilor, dar mie tot pescarusii imi plac, ca om de aviatie admir calitatile lor aerodinamice, fata de bortoasele de lebede.

Mincarea f. buna si ieftina, o ciorba de fasole grozava dar si guvizi si hanusi (de care nu auzisem pina acum) cu mamaliga, deliciosi.
In concluzie un nou concediu reușit, mai ales ca in urma cu vro luna fusesem in Grecia, sa vedem acum în ce măsura tratamentul aduce rezultate!





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

comentati