vineri, 25 februarie 2011

Ziua saptea!

Prima zi a fost usoara si deosebit de frumoasa, chiar ma gindeam, e f. usor. A doua a fost insorita, glumeam cu prietenii, hai ma ca nici nu-i greu, precis voi reusi. Entuziasmu a crescut in zilele a treia si a patra, nu simteam decit o mare usurare, descopeream lucruri noi, lucruri uitate, parca traiam alta viata. A cincea si a sasea zi devenira deodata normale, banale, un pic plictisitoare, prea normale si prea banale.
Si a venit ziua saptea, s-a anuntat din start grea, toata noaptea n-am dormit, transpiram de am udat cearceafu si perna. Adormeam citeva clipe si ma sculam intr-o balta de sudoare, speriat de cosmaruri. Dimineata m-am uitat in oglinda, aveam ochii umflati si injectati, am mincat muult, muuult, am mincat cu ura, nu-mi era foame da mincam in continuare. Am mincat toata ziua, tot timpu, aveam buzunarele pline cu cite ceva, asteptam ceva, ceva ce nu urma sa vina.
Sunt deja in ziua 12-a, e din ce in ce mai greu, la munca nu am reusit nimic, umblam ca nauc, ma rodea scaunu, am stat in genunchi, am intrat, am iesit, nefasta ma enerveaza mai mult ca de obicei. Nu-mi gasesc locu, stau citeva minute la computer, ma scol si ma duc in alta camera, cinci minute la TV, ma apuc sa citesc ceva, arunc cartea, deschid o sticla din vinu cel mai bun, parca n-are gust, s-o fi trecut? Din ziua 7-a nu am mai ris, nu am mai glumit, nu am mai zimbit.

Am citit un studiu stiintific, de abia dupa 8 luni se poate considera ca un fumator e vindecat. Oare voi suporta pina atunci?

12 comentarii:

  1. dar dc vrei sa te lasi in the first place??mie mi se pare o exagerare..un sfat-eu fumez kratak tigari special concepute de shamanii indonezieni ca sa nu le faca rau oamenilor , amestecate cu ierburi, fructe si cuisoare..e adevarat ca am observat ca la berlin nu se gasesc, dar se pot comanda pe net-DJARUM BLACK se cheama marca si vine tocmai din indonezia...dar merita

    RăspundețiȘtergere
  2. Neamtule, activitatea umana libera e o suma de obiceiuri. Eune, rele, ne fac viata ordonata, previzibila, consistenta. De asta spunea cineva ca cel mai greu e sa nu faci nimic. Adevarata afirmatie, numai in caz ca nu ti-e inactivitatea asta chiar un obicei...:)) Asa ca solutia-i simpla: inlocuieste obiceiul fumatului cu altul, sa n-ai timpi morti sa le duci dorul tigarilor.

    RăspundețiȘtergere
  3. se poate! jur! been there, done that! e tare greu stiu ce spui despre transpiratii nocturne si nevoia de a manca necontrolat. ca veni vorba, o sa te ingrasi intre 5 si 10 kile. eu sunt cam pe la jumatea celor opt luni pomenite in studiile stiintifice si numa' ambitia ma tine sa nu fumez! dorinta e aceeasi ca in octombrie. frustrarea e permanenta, deci. constienta si impusa. argumentul suprem sa-ti fie ca au reusit si altii, deci...

    RăspundețiȘtergere
  4. azi e ziua a opta, nu-i asa?! bon courage!

    RăspundețiȘtergere
  5. Vaaai, Doamne... Greu pe lumea asta.
    Auzi, Neamţule, domnia ta eşti sigur că ţi-ai fumat porţia? Că, dacă ţi-ai fumat-o, atunci te vei putea lăsa de fumat. Dacă_nu_nu.
    Chestia mişto e că eu nu mai prea pot fuma... Anume, cred că EU mi-am cam fumat porţia.
    Şi m-aş lăsa de ţigări, dar nu mă lasă ele pe mine...
    ______

    Şi cum spui, Coralia? Între 5 şi 10 kile???!!!
    Amenooooooooo....

    RăspundețiȘtergere
  6. Bre, Neamtule, intii felicitari ca-ti de-te gindu al bun! 8~)
    Tin-te zdravan, nu te lasa … Prima luna e mai grea, desi treaba asta depinde de la caz la caz. Simptoamele tale sint normale. Inportant este ca de acum inainte sa nu mai atingi tigara pe veci. Asta e regula de aur a oricarei dependente. Nu exista jumatati de masura. Si mai bine nu numara zilele … Uita complet!

    Pe 19 martie fac cinci ani de cind m-am lasat si eu, brusc si dintr-o data ori “cold turkey”, cum zic americanii , dupa f’o doispe ani de incercari nereusite, desi imi pare acum o vesnicie … eheee!! Io n-am fost fumator greu; in timpul serviciului nici nu puneam gura, dar cum veneam acasa, la fotelul meu, la un chat, fumam in lant, cat pentru tot restul zilei … Crima mortala, dom’le! Tabieturile ne omoara, tot ceea ce asociem ca placut, recomfortant cu un/o viciu/dependenta.
    Mie cel mai greu mi-era cind ii vedeam pe altii fumind … pe viu ori pe ecran.

    Acu daca tot ai apucat pe calea asta, io ti-oi spune adevaru stiintific gol-golut!
    Legea no.1 a mecanicii viciilor: cica, “suma totala a viciilor ramane constanta”, cum zicea o veche pretina, “daca ma las de fumat, cine stie de ce alta nenorocire ma apuc?! Asa ca mai bine stau cu fumatu.” :~))))
    Asta vizavi si de cele spuse cu intelepciune de un comentator mai inainte … Arunca-te (da mai cu grija de salele matale) intr-alt “viciu” mai putin daunator! :~)))
    Ia lectii de dans ori canto, ca tot esti tu mare meloman romantic … O sa te iubeasca nefasta si nefastele si mai si … :~))))

    Hai, mult noroc! Iti tin pumnii ...

    RăspundețiȘtergere
  7. eu m-am lasat de un an si trei luni - greu de tot a fost si inca mai sunt momente.
    tot ceea ce ti s eintampla e perfect normal - vezi ca e si un forum, stopfumatul.ro unde poti sa mai intri sa mai vezi si cum se chinuie altii.
    Curaj!

    RăspundețiȘtergere
  8. Neamtu, tzin'te tare !
    Si eu m-am lasat de fumat, cum zicea un comentator mai sus, ''brusc si dintr-o data''.
    Si asta dupa multi, multi ani, (nu vreau sa zic cati);), de pufait cca un pachet pe zi...

    Cand am observat ca de-abea mai pot respira cand urc treptele, mi-am zis :
    ori eu pe ea, ori ea pe mine, dar precis una din
    noi va face crima.
    Si am preferat sa fie 'ea'' cea ucisa...

    Intr-o buna dimineata, la cafelutza, (ca atunci pare tigarea mai dulce), am fumat-o, am stins-o,
    si am zis jumatatii mele : Asta a fost ultima.
    Bineinteles ca am primit o portie de ''ha, ha, ha !!!'', dar,...a fost ultima tigara.
    A fost o autosugestie, cum ca, de mai simt gust de tigara mi se face rau. Si metoda a functionat.
    Doar in primele cateva zile am simtit lipsa, dar nu de gustul tigarii, ci de gestul de-a o aprinde...Si mi-a fost greu sa-i simt fumul, al meu sot continua sa pufaie (pana cand i-am facut
    mutare pe terasa):)

    Au trecut de-atunci peste 5 ani, si nu-mi vine-a
    crede c-am fumat vreodata. Intr-atat nu simt lipsa. Din contra, ma deranjeaza teribil fumul.
    Si, nici nu m-am ingrasat, deoarece nu mi-am cautat inlocuitor tigarii.

    Neamtu, daca vrei, se poate !
    Si nu mai numara zilele, pur si simplu, nu te
    mai gandi de loc la ea. Arde-le-ar focul de tigari !!! ;)

    P.S. Iti tin pumnii :)

    RăspundețiȘtergere
  9. Karma, nu cred ca exista tigari "bune".
    Multumesc toturor de incurajari, acum cind scriu am un chef de o tigare...

    Yep are dreptate, trebuie inlocuit cu ceva, am incercat cu sex, nu prididesc :).

    Cel mai greu mi-e la munca, ma obisnuisem sa ies la o ora, doua, sau dupa o sedinta la taclale cu colegii, la o tigare, unii ne luam laptopu si/sau mobilu si executam la locu de fumat.
    Vineri a fost ingrozitor, sunt singur in birou, am fost extrem de nevorbit, nu am avut nici o sedinta, nu m-a sunat nimeni la telefon, nu am sunat pe nimeni, am pus o bara intre masa si banca de la geam si am facut gimnastica...

    RăspundețiȘtergere
  10. Am ramas dator cu o explicatie, ce m-a apucat sa ma las de fumat?
    1. Am fost extrem de racit si io si nefasta in vacanta de munte, tuseam de-mi scuipam plaminii, probabil ca si aeru "tare" de munte ne-a agresat. Mentionez ca nimeni din familie nu fumeaza, nefasta, fiu si nora nu au fumat niciodata.
    2. M-a infuriat enorm ca nu ai voie nicaieri sa fumezi, nici in restaurante, nici acasa, nici in masina nici in tren ...nicaieri, m-am saturat sa ies in frig si sa fumez pa fuga cite un chistoc, parca as fi un hot.

    RăspundețiȘtergere
  11. Da,da,da reusesti. Eu deja am doua luni de cand am renuntat. Pe mine acum m-a cam apucat sevrajul dar e suportabil. Nu abandona ca-i pacat.

    RăspundețiȘtergere
  12. Aaa, n-am stiut! Dar citindu-ti articolul, am banuit ca te-ai lasat de ceva, si mi-a fost frica sa nu fie, Doamne-fereste, bautura. Acuma m-am linistit. Succes cu lasatul de tabac, dar spritu n-avem voie sa-l lasam. Trebuie sa ne tinem de el.

    RăspundețiȘtergere

comentati