A aparut cea mai grozava carte a anului, o aventura savuroasa in lumea aviatiei anilor 70-80. Comenzi direct la avioane@gmx.de Cartea "Si noi am construit avioane" se poata procura si de la magazinul Pilotshop din Baneasa: PilotShop Baneasa Adresa: Sos. Bucuresti-Ploiesti nr. 24-28, sector 1, Bucuresti, 014052 Mobil (Vodafone): +40 770 951 700 Telefon: +4 031 425 3387 Fax: +4 031 425 3388 E-mail: office@pilotshop.ro Program de lucru: Luni-Vineri 09:00-17:00
luni, 27 octombrie 2025
umor german
duminică, 26 octombrie 2025
Umor nemtesc
Umor german.
joi, 23 octombrie 2025
nu am blog
toti pretenii mi-au spus, ba esti
atit da dastapt si talentat de ce nu-ti faci ba si tu blog, nu vezi ca toti
prostii au?
Io le-am zis, si ce ba daca-mi place sa beau inseamna sa-mi iau circiuma? Sau
daca-mi plac muierile trebe sa cumpar un bordel?
Asa ca nu-mi fac blog!
Aceasta a
fost prima postare, la data de 25.09.2009, cind am infiintat acest blog. Am
scris peste 400 de articole care au fost citite de 731.825 de ori. Uneori aveam
chiar cite 10000 de citiri lunar.
Ce s-a
schimbat in acesti 16 ani?
1. Desigur, in primul rind m-am schimbat
eu. Intentia mea a fost sa scriu ceva cu mult umor, sa fie un loc de
intilnire pt glume, bunadispozitie, ris. Probabil ca mi-am mai pierdut din
spirit, batrinetea uneori se face simtita.
2. In prima faza
si chiar si mai apoi am reusit sa scot niste texte amuzante si am avut si
norocul unor comentatori pusi pe sotii.
3. Intre timp
unii au disparut, din nefericire unii chiar au parasit aceasta lume, au aparut
altii, destul de putini, f multi dintre ei tacuti, vad ca se citeste, dar nu se
comenteaza.
4. Cel mai trist
e ca s-a schimbat atmosfera, oamenii au devenit “seriosi”, se iau prea in
serios, sunt gravi, au uitat sa rida, multe poante ale mele sunt interpretate
drept aroganta. Si desigur apar reactii, unele pline de ura.
De altfel nu
numai pe acest blog s-a insinuat aceasta atmosfera, ci mai peste tot in net.
Injuraturi, amenintari, jigniri au devenit obisnuinta, de f multe ori fara motiv,
doar asa de “distractie”.
Si nu numai
in Romania, vad ca si-n Germania e cam la fel.
Nu pot trage
nici o concluzie, e doar trist, tare trist, atit!
update...
Iata ce spune David Precht, un filozof neamt f activ in mass media: „Ambele lucruri mă enervează. Oamenii care se agită atât de tare din cauza oricărui lucru mărunt și vor să omoare pe cineva cu o bâtă de lemn, precum si cei care nu suportă nicio critică, când e suficient să-i numești idioți”
Iata si o captura de ecran dintr-o disputa pe FB. E vorba de Julia Klöckner, sefa Bundestag care a postat un clip cu ea mergind pe bicicleta cu un ciine.
Traducere: Ce fel de idiot ești tu de nu știi să conduci un ciine ... poți să-ți pui nevasta intr-o cusca (e din aia de la spectacole cu muieri goale), asta îi convine CDU-ului, dar tu tratezi câinii diferit.
miercuri, 8 octombrie 2025
Avioane si radare
Dar sa incepem cu
inceputul. Radarul a fost inventat inca din 1886 cind Heinrich Hertz a observat
ca undele radio sunt reflectate de metale. Au urmat multi
alti pasi mai marunti, sau mai mari. De exemplu Christian Hülsmeyer a
patentat un dispozitiv in 1904. Si tot asa au mai contribuit unii sau altii,
odata cu dezvoltarea aparaturii electrice si electronice.
Mie personal nu-mi
plac radarele. Chiar ma gindeam sa-mi vopsesc masina cu materiale care absorb
undele, cum e la F 35.
Dar cel mai tare au profitat de dezvoltarea
radarului englezii, care au construit inca din 1935, stiau ei ceva, o perdea de
radare in lungul coastei. Se spune
ca fara radarul englezilor azi toata Europa ar fi vorbit germana, nu numai eu,
si, nu de alta, dar cum spunea Mark Twain, „Never knew before what eternity was
made for. It is to give some of us a chance to learn German”.
Radarele au si un
dezavantaj, nu prea pot descoperi obiecte care zboara la inaltime f mica,
cladirile, dealurile, relieful optureaza undele.
Deci f rapid s-a
nascut ideea, hai sa facem radare mobile, sa le punem pe avioane, de sus ne
putem uita precum vulturii, ulii si condor pasa.
Primul avion care a
avut instalat un radar la bord, de inrterceptare, a fost unul de 220 MHz,
instalat pe Avro Anson K6260, inca din 1937.
Aici, trebuie sa
recunosc, ma voi misca pe o gheata f subtire si, mai ales voi plagia cu
nerusinare.
Va urma, dar nu prea
curind, se pare ca trebuie sa ma documentez cu inversunare si mai am si treaba
la gradina.
duminică, 5 octombrie 2025
Motto “"Glumind putem spune orice, chiar şi adevărul." Sigmund Freud”
Noi, occidentalii, si
suntem si noi romanii occidentali, nu asa, si mai ales io, ne consideram f
inteligenti. Chiar daca n-am inventat hirtia si nici praful de pusca, am facut
totusi multe chestii grandioase, de ex. stiloul, ca suntem intelectuali.
Dar sa vezi pocinog. Pe 7 Mai 2025, in plina
primavara, indienii si pakistanezii, plini de testosteron, au zis hai sa ne impungem
un pic. Indienii erau tare mindri, ca erau inarmati de francezi cu mindria de Rafale.
Deci au pornit la lupta cu
luminile aprinse, radarul aprins, le lipsea cimpoiul, precum scotienii. Pakistanezii,
mai modesti, aveau niste chinezisme de care ride tot occidentul, niste rachete
PL-15 de raza lunga si un avion chinezesc care nici macar nu si-a aprins
radarul. Si sa vezi pocinogul, nici intr-o ora, Rafale s-a trezit farimitat la
pamint.
Forțele Aeriene
Pakistaneze utilizează de mai mulți ani aeronave moderne Erieye AWACS, de la
producătorul suedez Saab. Dar, noile sisteme digitale de rețea de la bord
provin de la producători chinezi.
Acestea au o
capacitate crucială: folosind sistemul de transmisie de date DTS-03/Link 17,
pakistanezii au putut ghida rachetele PL15 către țintele lor de la distanțe
mari, fără ca avioanele de vânătoare pakistaneze să fie nevoite să își activeze
radarele, fapt care ar fi dezvăluit poziția și intenția acestora.
Rachetele au fost
ghidate direct de aeronavele AWACS, în timp ce avioanele pakistaneze J10 au
servit doar ca platforme de lansare a rachetelor. Drone fără pilot ar fi putut
prelua și rolul avioanelor de vânătoare. „Tabăra câștigătoare a fost cea cu cea
mai bună conștientizare situațională”, rezumă expertul în analiză a luptei
aeriene Justin Bronk.
Cu alte cuvinte
avionul ar fi putut fi si un IAR 99, sau 93 fara radar, ar fi putut fi chiar o
drona, ar fi putut fi chiar biata drona germana Heron, ma rog, ar fi trebuit
cumva modificata.
Deci, cine au fost aia inteligentii?
Da iata ca asta l-a
trezit pe ministru nostru al apararii, unu Pistolius. Impetuosul nostru
excancelar Scholz a spus in momentul cind a venit la putere ca baga 100
miliarde in armata si a numit o gospodina min apararii. A vrut sa dovedeasca ca se
poate si mai rau decit cu von der Leyen. Gospodina a reusit sa-si plimbe plodul cu elicopterul armatei, sa-l duca
in vacanta si a fost pusa pe liber, si nu se stie unde au ajuns banii. A reusit
sa ajute hotaritor Ucraina, trimitind 1000 de casti!
Pistolius vrea sa
cumpere si el SAAB Erieye. Ca AWACsurike NATO actuale Typ Boeing E3-Sentry sint
din anii 70 si folosesc radare analoage care se rotesc, nu din astea digitale.
Comunicarea cu avioanele de lupta se face prin microfon, sau stegulete si chiar
cu fum.
NATO se chinuie de ani
de zile sa dezvolte Boeing 737 „Wedgetail“, dar au renuntat. Ar fi costat 700
milioane dolari pe bucata.
Saab „GlobalEye” este
bazat pe avionul de afaceri Bombardier Global 6500.
Mici concluzii:
-
Doborirea
avionului Rafale a mai domolit aroganta francezilor, de altfel se pare ca au
pierdut un contract cu Indonezia, poate ca vor fi mai maleabili in proiectul
FCAS.
-
Ministrul
german al apararii ia lectii de la pakistanezi, si tare si-ar dori SAABul, dar
ce echipament pune pe el, nu cumva de la chinezi? Cine ar fi crezut asa ceva,
s-a intors lumea pe dos.
Va urma.... cu multe istorii, amanunte,
propuneri etc.
sâmbătă, 4 octombrie 2025
Fumatul e nociv
E stiut faptul ca fumatul e extrem de nociv. Eu m-am lasat de peste 15 ani, dar tot imi place, ma omor sa pup fumatoare in gura.
vineri, 3 octombrie 2025
3 Octombrie, Ziua nationala a Germaniei.
Azi e zi de sărbătoare!
Ziua când noi voioșii pionieri
Am pornit cu-nflăcărare
Pe un drum presărat cu primăveri!
Azi e ziua Germaniei, La multi ani!
De unde pina unde 3
octombrie zi nationala, ca doar nu s-a intimplat nimic in aceasta zi? Nu s-au intors
armele, nu a fost revolutie, , cum a fost cea din Noiembrie, in Octombrie, nu a
cazut Bastilia. Nici macar ziua recoltei. Singurul eveniment important este
Oktoberfest, pina la jumatea perioadei au fost deja 3,5 milioane betivi si
betive.
Dar voi sarbatorii
aceasta zi, e frig si ploua, impreuna cu patlagele verzi.
Balada patlagelei verzi
Cit te-am iubit, cit te-am plivit, te-am
sprijinit, te-am copilit si te-am stropit,
Ca regina imi doream
sa fii, printesa intre alte vii, cu zimbet larg de victoriana, cu tzitze mari
de campioana, cu arome dulci de halva si cascavea si altceva.
Cite pornografii ti-am
recitat, nici nu le-ai ascultat sa te-nrosesti un pic.
Da tu, tu, ai ramas
verde, nesimtitoare si perfida, ai ramas fecioara, otravitoare, ca n-ai in tine
inima, nici cea inima de bou, esti plina de alcaloid solanin, ce fluturasi in
burta ne aduce.
Da, vei vedea perfido,
ca te voi face cu coroana de marar, si cu hrean si usturoi iti pun pe piept, si
ardei iute si sofran, si ai sfeclit-o!
Te vei acrii, vei suferii...
luni, 29 septembrie 2025
Mircea Dinescu
Pe trei cărări
vineri, 26 septembrie 2025
Insula Thassos
Stiu ca nimeni nu mi-a remarcat absenta dar totusi tin sa spun ca am
lipsit vreo doua saptamini. Am fost plecat pe o insula, o insula romaneasca,
nu, nu Insula Serpilor, sau Insula Iubirii, nu, ci altundeva. Pe acolo erau mai
multi romani ca in Tg. Mures, sau Cluj, dupa estimarile mele peste 60%. In rest
mai erau vreo 30% ucrainieni si restul alte nationalitati conlocuitoare si
niste greci. De asemenea erau citeva mii de pisici si citeva capre.
Am observat ca poporul roman cistiga in greutate, cred ca cei 19
milioane ramasi sunt mult mai grei decit cele 22 milioane de pe vremea
impuscatului. Imbucurator e faptul ca nu numai noi bosorogii, din cauza metabolismului
incetinit, cistigam in greitate, ci mai ales tinerii mobili si puternici devin
tot mai rotunzi. Si insula de care vorbim le ofera satisfactii totale in
domeniu, ca asa vorbesc si nemtii cind vin din concediu. Indiferent unde au
fost Michu Piciu, Piramide, Groapa Marianelor, ei povestesc cum a fost
mincarea.
Iata ca au intrat si
romanii in Europa. De la miorita
laie, la cea barsana, de la trei ciobanei, Unu-i moldovan, Unu-i ungurean, Și
unu-i vrâncean, toate amerizeaza in farfuriile platou ale romanilor. Ca mioritele
grecesti sunt bolnavioare, ca au virus si se joaca cu cei trei iezi.
Da vremea a fost extraordinara. Si “locatia” a fost minunata, ca numai
spune nimeni hotel, sau pensiune, ci locatie, si la un pret destul de placut.
L-am vazut si pe
Atos, de departe, tocmai incingeau calugarii gratarele.
Dar pt mine marea, marea e totul, cred ca-n alta viata am fost peste imi
place la nebunie sa ma balacesc, chiar innot destul de binisor.
Daca mai adaug si prietenii cu care ne-am insotit, extrem de simpatici si
placuti, pot spune ca au fost citeva zile extrem de reusite, ceea ce va doresc
si voua.
Fasole verde( mov) de acasa.









.jpg)











