Drumul Gazarului era un cartier de mahala care arata exact asa cum se numea. Intr-o parte era marginit de inchisoarea Vacaresti, in alta de Cocioc (delta Bucurestiului, chipurile) mai la sud de lanuri de porumb si era chiar si o vie. Mai la stinga era balamucu, Spitalul de nebuni nr 9. La „Mandravela”, in intersectie, dimineata era plin de lume, care astepta sa vada cum sunt dusi detinutii la munca. Erau dusi in camioane deschise, cine avea noroc putea sa-i arunce rudei respective o desaga cu ceva tigari sau bautura. Am stat si eu sa-i arunc unui unchi. Paznicii se faceau ca nu vedeau, de fapt primeau si ei cite ceva.
A aparut cea mai grozava carte a anului, o aventura savuroasa in lumea aviatiei anilor 70-80. Comenzi direct la avioane@gmx.de Cartea "Si noi am construit avioane" se poata procura si de la magazinul Pilotshop din Baneasa: PilotShop Baneasa Adresa: Sos. Bucuresti-Ploiesti nr. 24-28, sector 1, Bucuresti, 014052 Mobil (Vodafone): +40 770 951 700 Telefon: +4 031 425 3387 Fax: +4 031 425 3388 E-mail: office@pilotshop.ro Program de lucru: Luni-Vineri 09:00-17:00
marți, 9 octombrie 2018
miercuri, 3 octombrie 2018
Haideti la opera... sau mai bine stati acasa.
Fusei de curind la opera si vazui Arabella, de Richard Strauss. Nu, nu ma consider un cunoscator, desi merg relativ des la Opera. Aceasta Arabella nu prea e apreciata de iubitorii clasici de opera, in aceasta nu se gasesc arii, ci o combinatie muzica-cintare cumva altfel, care mie mi-a placut insa, f mult.
sâmbătă, 29 septembrie 2018
duminică, 23 septembrie 2018
Paperclip (3)
Sa rezumam intii
cele doua episoade precedente. Este vorba de programul paperclips prin care
americanii au incercat, dupa ww2, sa racoleze specialistii germani din domeniul
militar, dar nu numai. Textul se bazeaza pe amintirile unui neamt, Hans,
participant la acest program. In plus, s-a incercat sa se faca o paralela
stravezie, pastrind proportiile, cu exodul specialistilor romani dupa 90.
miercuri, 12 septembrie 2018
Paperclips (2)
Dar sa ne intoarcem la eroul nostru, Hans H Amtmann. S-a nascut in 1906, pe linga Hamburg, ceea ce ar fi insemnat automat sa intre in domeniul naval, domeniu f. dezvoltat in zona. De fapt a studiat constructii navale si chiar a inceput, pt. f scurt timp, intr-o asemenea firma, desi in anii 30, in Germania, era o criza puternica si nu era usor de gasit un job. Totusi reuseste sa se angajeze la Junkers, in domeniul aviatiei. Junkers era, pe vremea aia, una dintre cele mai mari firme de aviatie din lume. Inca din 1919 se fabricase Junkers F 13, primul avion complet metalic. F 13 era construit din dural, nituit, constructie care domina si astazi tehnologia de aviatie. Duralul fusese tocmai dezvoltat prin 1906-1909 de un neamt, Alfred Wilm. F 13 folosea si invelis de tabla ondulata, solutie care va deveni celebra la nu mai putin celebrul Junkers 52, supranumit Tante Ju.
vineri, 7 septembrie 2018
Paperclip (1)
Un bun prieten din
USA mi-a facut cadou o carte, ca un fel de multumire, deoarece si eu i-am
trimis cartea mea. Cartea este „The vanishing paperclips. America’s aerospace
secret, A personal account“, scrisa de Hans H. Amtmann, un inginer neamt care a
fost recrutat de americani dupa ww2. O carte f interesanta despre care vreau sa
povestesc.
Un comic american, Bob
Hope, atunci cind s-a adresat dezamagitului popor american care aflase de primul satelit Sputnik, a spus „E f. simplu, nemtii lor sunt mai buni decit nemtii nostrii“. In
realitate ar fi trebuit sa spuna, Rusii au mai multi nemti decit noi.
sâmbătă, 1 septembrie 2018
Cum era sa ajung la Parlamentul European
Cineva, f. bine intentionat, mi-a scris ca as putea sa-mi prezint cartea la Bruxelles. In curind va avea loc acolo conferinta:
„România și Regiunile Istorice în Anul Centenar – Cultură, Identitate, Valori Europene” .
„România și Regiunile Istorice în Anul Centenar – Cultură, Identitate, Valori Europene” .
Conferința va avea loc pe 5 septembrie, între 13:00 și 17:00.
Pentru buna organizare a trebuit sa trimit mai multe date personale care au fost intimpinate cu: "Va multumim pentru email si confirmam acreditarea. Ne bucura si ne onoreaza participarea dumneavoastra!"
sâmbătă, 18 august 2018
Hai la demonstratie!
Nu numai in Romania se demonstreaza, ci si pe aici. De exemplu am fost la o demonstratie intr-un sat undeva, in Germania profunda, un sat care se ocupa de unu dintre cele mai importante produse agricole si anume hameiul. Se stie ca aceasta e cea mai importanta planta, deoarece din aceasta se fabrica berea.
Dar sa lasam pozele sa vorbeasca:
Dar sa lasam pozele sa vorbeasca:
Trasura cu fete |
Fetite |
Nu au lipsit nici caii si ciinii |
Ia la fete neamule! |
fete pazite |
A fost aleasa printesa hameiului Kathi Maier (bruneta) |
joi, 2 august 2018
Batrinul si avioanele
Ma intorceam cu avionul din Bucuresti in Germania. Zburam cu un low cost care pretindea sa platesti suplimentar pt. a sta alaturi de nefasta. M-am gindit ca o pot elibera pe duamna sotie de prezenta mea cele doua ore cit dureaza zborul, asa ca am stat separat, eu obtinind un loc "C", adica la culoar, desi prefer sa stau la fereastra. Linga mine statea un mos, cam de virsta mea, care dupa vorba, dupa port si mai ales dupa miinile batatorite, miini care nu prea mai exista in lumea de azi a domnilor, era pur si simplu un taran. La fereastra statea un pusti de cinci-sase ani, la virsta "de ce-urilor". Era vizibil emotionat de, probabil, primul lui zbor. Punea intrebarile ca o mitraliera. Mosul incerca sa-i raspunda molcom cu dulcele accent moldovenesc. Mosul vorbea ca un inginer, cu multe dezacorduri.
La punerea in miscare a avionului a inceput sa-i explice pustiului ce se intimpla, cum e impins avionul cu un tractor, cum se indreapta pe bretea spre pista. La decolare cind s-au pus motoarele in plin pustiul a inceput sa chiuie. Fiecare faza a zborului era comentata de mos cu multa competenta folosind termeni tehnici, flaps, spoiler, eleron, profundor, tren de aterizare etc. Cind a ajuns avionul la inaltime, era si cam noros, pustiul si-a pierdut interesul si a adormit un pic.
Am profitat sa intru in vorba cu mosu si sa-l laud de cunostintele lui in ale aviatiei. Mi-a spus ca el e de la tara, unde a trait toata viata si ca acum il duce pe un nepot la taica-su in Germania. Dar intotdeauna l-a interesat aviatia, mai ales iarna urmareste emisiunile tehnice la TV. Nu m-am putut abtine si am mentionat ca si eu am lucrat in aviatie. Dracu m-a pus, mosu a inceput sa ma bombardeze cu intrebari, se vedea cu cine seamana pustiul, despre amanunte tehnice pe care nu le intelesese. Am intrat in detalii legate de motoare cu simplu si dublu flux, despre stabilitatea naturala si artificiala, despre fly by wire, APU, pilot automat, ILS, diagrama de manevra si rafala etc. Imi statea pe limba sa-i spun ca am scris o carte cu aceste subiecte si i-as fi daruit un exemplar, dar nu aveam niciunul la mine.
La un moment dat se pornesc niste turbulente puternice, pustiul se trezeste un pic speriat, dar mosul il linisteste mintenas si-ncepe sa-i explice f. competent, tocmai ce invatase privind mecanica zborului. Pe pusti il amuza leganatul avionului si se indispune un pic atunci cind acesta inceteaza.
Nefasta a avut mai mult noroc, a stat linga un tigan-tigan, care recunostea ca e tigan si i-a povestit ca el are rude in toata lumea, fusese cu doua luni in urma in Irlanda unde nu i-a placut, oamenii sunt reci, la Milano, a fost mai frumos. Era f. spalat, mirosea decent. Cind a venit stewardeza cu caruciorul a comandat din belsug si vazind ca nefasta nu comanda nimic a insistat s-o invite macar la o cafea.
La punerea in miscare a avionului a inceput sa-i explice pustiului ce se intimpla, cum e impins avionul cu un tractor, cum se indreapta pe bretea spre pista. La decolare cind s-au pus motoarele in plin pustiul a inceput sa chiuie. Fiecare faza a zborului era comentata de mos cu multa competenta folosind termeni tehnici, flaps, spoiler, eleron, profundor, tren de aterizare etc. Cind a ajuns avionul la inaltime, era si cam noros, pustiul si-a pierdut interesul si a adormit un pic.
Am profitat sa intru in vorba cu mosu si sa-l laud de cunostintele lui in ale aviatiei. Mi-a spus ca el e de la tara, unde a trait toata viata si ca acum il duce pe un nepot la taica-su in Germania. Dar intotdeauna l-a interesat aviatia, mai ales iarna urmareste emisiunile tehnice la TV. Nu m-am putut abtine si am mentionat ca si eu am lucrat in aviatie. Dracu m-a pus, mosu a inceput sa ma bombardeze cu intrebari, se vedea cu cine seamana pustiul, despre amanunte tehnice pe care nu le intelesese. Am intrat in detalii legate de motoare cu simplu si dublu flux, despre stabilitatea naturala si artificiala, despre fly by wire, APU, pilot automat, ILS, diagrama de manevra si rafala etc. Imi statea pe limba sa-i spun ca am scris o carte cu aceste subiecte si i-as fi daruit un exemplar, dar nu aveam niciunul la mine.
La un moment dat se pornesc niste turbulente puternice, pustiul se trezeste un pic speriat, dar mosul il linisteste mintenas si-ncepe sa-i explice f. competent, tocmai ce invatase privind mecanica zborului. Pe pusti il amuza leganatul avionului si se indispune un pic atunci cind acesta inceteaza.
Nefasta a avut mai mult noroc, a stat linga un tigan-tigan, care recunostea ca e tigan si i-a povestit ca el are rude in toata lumea, fusese cu doua luni in urma in Irlanda unde nu i-a placut, oamenii sunt reci, la Milano, a fost mai frumos. Era f. spalat, mirosea decent. Cind a venit stewardeza cu caruciorul a comandat din belsug si vazind ca nefasta nu comanda nimic a insistat s-o invite macar la o cafea.
Abonați-vă la:
Postări (Atom)