Natura m-a inzestrat cu gene tari, e clar ca sunt din spermatozoizi campion, desi nu prea mai sunt tinar totusi ma misc, inca, joc chiar fotbal, beau si fumez. Am zis fumez? Nu, nu mai fumez de circa un an si asta m-a imbolnavit. De fapt ma simteam f. bine, nu as fi avut nici un motiv a ma lasa de fumat, da propaganda din mass media, cicalitu nefestii, discriminarea, suferinta de a sta in frig cu tigarea palmata, nu poti sa intrii intr-o circiuma sa fumezi linistit, calatoriile cu avionu, insistentele dentistei, ma rog tot ce inseamna in ziua de azi presiune psihologica si-a facut efectu, m-am lasat de fumat, de aproape un an.
A fost un an f. greu, nu sunt de loc mindru de mine, la inceput am fost f. nervos, extrem de nervos, am compensat cu mincare si dulciuri si bautura, am luat fro 7 kg. am ajuns la 83. Ma simteam de rahat, nu mai puteam respira, mi se puneau circei la fiecare miscare, nu-mi mai puteam incheia pantofii. M-am dus la doctor, mi-am facut analize, colesterol 270, tensiune 160, eram un vrac, desi doar cu 6 luni inainte totu era top, am devenit, dupa o zi pe alta, un caz medical.
Am schimbat ceva, ceva la mincare, mai putina slanina, oua de loc, nici un fel de dulciuri, am crescut cantitatea de bautura si muuult, mult sport, ba bicicleta, ba inot, ba ceva fitnes, mi-am luat un aparat de casa, fotbal oricum. Inainte de Craciun am fost din nou la doctor, totu perfect, 130 tensiune, colesterol 160.
Doctoru mi-a explicat, totu s-a-ntimplat din cauza lasatului de fumat, stressu provocat mi-a dat peste cap tot organizmu, corpu nostru e mai dastapt decit noi! Nefasta zice ca tare bine ar fi daca m-as lasa si de bautura, nu prea-mi vine, cine stie ce alte dereglari ganglionare mi se mai intimpla, mi-e frica, nu vreau sa risc!
A aparut cea mai grozava carte a anului, o aventura savuroasa in lumea aviatiei anilor 70-80. Comenzi direct la avioane@gmx.de Cartea "Si noi am construit avioane" se poata procura si de la magazinul Pilotshop din Baneasa: PilotShop Baneasa Adresa: Sos. Bucuresti-Ploiesti nr. 24-28, sector 1, Bucuresti, 014052 Mobil (Vodafone): +40 770 951 700 Telefon: +4 031 425 3387 Fax: +4 031 425 3388 E-mail: office@pilotshop.ro Program de lucru: Luni-Vineri 09:00-17:00
vineri, 13 ianuarie 2012
vineri, 30 decembrie 2011
Guten Rutsch!
Multelor ciudatenii germane le apartine si urarea de An Nou "Guten Rutsch!" cu varianta romaneasca "Gututen Rutsch". O urare cel putin ciudata, tradus inseamna ceva de genu "alunecare usoara"; am intrebat in stinga si-n dreapta de unde vine asa o urare, unde e logica impecabila a limbii germane sa-i urezi cuiva "Alunecare usoara"? Cum adica alunecare usoara? Poate ca vrun poet si-ar putea imagina ca mergi din an in an, alunecind si cumva ar fi posibil la pragu dintre ani sa fie o denivelare, un hirtop, ma rog poetii.. stiti cum sunt!
Altii spun ca ar veni din ebraica ראש השנה טוב – Rosch ha schana tov, care ar insemna „un cap bun (inceput) de an" si ca unii ar fi auzit si ar fi tradus in germana drept guten Rutsch.
De fapt nu conteaza, important e ca avem o ocazie de a face un chef, de a ne bucura, cu familia, cu prietenii, asa ca
Un An 2012 fericit urez tuturor!
Altii spun ca ar veni din ebraica ראש השנה טוב – Rosch ha schana tov, care ar insemna „un cap bun (inceput) de an" si ca unii ar fi auzit si ar fi tradus in germana drept guten Rutsch.
De fapt nu conteaza, important e ca avem o ocazie de a face un chef, de a ne bucura, cu familia, cu prietenii, asa ca
Un An 2012 fericit urez tuturor!
joi, 22 decembrie 2011
Citeva idei despre fericire.
Sper ca stiti ca si destinele personajelor literare sint la mila Domnului. Chiar in mai multe chipuri decit ale noastre, consumatorii de personaje si-ntimplari literare. Iar creatorul de-ntimplari si personaje literare e supus unui dublu destin, suferind si soarta personajelor sale. Dar exista si-un avantaj pentru el - intelege, de aici, ca nu e bine sa fii prea apropiat de propriile tale creatii, asa cum numai Creatorul poate-ntelege. Atita doar ca nu se si poate distanta suveran - asa cum numai Cel de Sus poate.
Daca ma-ntrebati pe mine, a-nchide o poveste e cum ai ingropa o mare iubire, poate chiar iubirea vietii tale. Dar de ce m-ati intreba? Si de ce va spun toate astea?
Poate pentru ca on revient toujours aux grands amours - credeti-ma!
***********************
Acest pasaj imi aminteste de munca mea intr-o mica firma, proiectam de dimineata pina seara tirziu, si chiar la sfirsit de saptamina tot felu de masini, bizdiganii, care se-nvirteau, gifiiau, faceau scandal, puneam in ele o particica din sufletu meu. Dupa ce treceau chinurile facerii, cind copilu era deja sanatos si vioi, lacomu de patron vindea masinile. Eram atit de trist, ca si cind m-as fi despartit de copilu meu, uneori vizitam, in timpu meu liber, clientii doar ca sa vad daca progeniturile mele mai sunt in viata. Ii intrebam de muncitori, cum functioneaza dracovenia, eram fericit sa aud de bine.
*******************
Am primit deja un cadou de Craciun, poate unu din cele mai frumoase cadouri, o carte, scrisa de Inima rea, poate ati auzit de el, unu dintre cei mai remarcabili forumisti. Sunt mindru ca i-am cistigat prietenia.
Va recomand cartea cu caldura! Daca nu se vede bine-n poza, ISBN 978-973-7632-24-1
P.S Nu sunt autorizat sa dau informatii despre identitatea autorului, conteaza? E unu dintre noi, poate mai bun, sau..?
Daca ma-ntrebati pe mine, a-nchide o poveste e cum ai ingropa o mare iubire, poate chiar iubirea vietii tale. Dar de ce m-ati intreba? Si de ce va spun toate astea?
Poate pentru ca on revient toujours aux grands amours - credeti-ma!
***********************
Acest pasaj imi aminteste de munca mea intr-o mica firma, proiectam de dimineata pina seara tirziu, si chiar la sfirsit de saptamina tot felu de masini, bizdiganii, care se-nvirteau, gifiiau, faceau scandal, puneam in ele o particica din sufletu meu. Dupa ce treceau chinurile facerii, cind copilu era deja sanatos si vioi, lacomu de patron vindea masinile. Eram atit de trist, ca si cind m-as fi despartit de copilu meu, uneori vizitam, in timpu meu liber, clientii doar ca sa vad daca progeniturile mele mai sunt in viata. Ii intrebam de muncitori, cum functioneaza dracovenia, eram fericit sa aud de bine.
*******************
Am primit deja un cadou de Craciun, poate unu din cele mai frumoase cadouri, o carte, scrisa de Inima rea, poate ati auzit de el, unu dintre cei mai remarcabili forumisti. Sunt mindru ca i-am cistigat prietenia.
Va recomand cartea cu caldura! Daca nu se vede bine-n poza, ISBN 978-973-7632-24-1
P.S Nu sunt autorizat sa dau informatii despre identitatea autorului, conteaza? E unu dintre noi, poate mai bun, sau..?
luni, 19 decembrie 2011
Craciun
Nu stiu cum se face, da in perioada asta se-nghesuiesc sarcinile de munca si nu prea gust nceputu sabatorilor de Craciun. Azi, de ex., am fost pa drumuri, am luat un englez de la aeroport si am mers cu el la un laborator, unde am facut niste incercari. Pa drum, in masina, dupa ce am epuizat subiectele profesionale, am trecut la small talk, subiectu Craciun. Mi-a povestit cum se petrece Craciunu in Anglia, desi el era un pic amestecat, ma-sa era nemtoaica si ta-su englez. Nu prea era entuziasmat de obiceiurile engleze, zicea ca se face curcan si niste prajituri, Christmas pie and Christmas pudding, dupa explicatiile lui nu era prea incintat de ele.
M-a intrebat cum se face la noi! I-am povestit de obiceiurile romanesti. Sarmale, porcarii, salata de boef, caltabosi (mi-a trebuit mult timp sa-i explic ce e aia caltabosi), piftie si ca desert, mai ales, cozonac. Nu mi-a fost usor sa-i explic ce-i aia cozonac, ce-l mai simplu e sa-i zici ca-i un fel de panettone, cine are legatura cu italienii stie ce-i aia. I-am povestit cit stress am avut la sf. de saptamina ca nefasta a facut cozonac. Desigur sunt fericit ca avem, de doi-trei ani, o masina care framinta, inainte trebuia sa-i framint io cu mina, sa-i bat, era munca de vro doua ore, transpiram, ia tinea de lighean si io ii bateam.
Englezu a ramas mut, zice, la un moment dat, "Nici macar bunica nu mai face prajituri in casa!".
Nefasta e la concurenta cu vecina, nemtoaica, ieri au facut schimb de produse, nemtoaica face cu fi-sa chiar si piine-n casa, de fapt eu nu prea maninc cozonac, da miroase demential, nu numai in casa, miroase toata strada!
Craciun fericit!
P.S Poza e un exemplu din productia de anu asta, doar un exemplu, daca sunt bine informat e vorba de vro 6 cozonaci, mai mici mai mari. Oare ajung?
PPS Io am tocat nucile, tare greu e sa toci nucile, da tare bune sunt, nu concep cozonac fara nuca!
M-a intrebat cum se face la noi! I-am povestit de obiceiurile romanesti. Sarmale, porcarii, salata de boef, caltabosi (mi-a trebuit mult timp sa-i explic ce e aia caltabosi), piftie si ca desert, mai ales, cozonac. Nu mi-a fost usor sa-i explic ce-i aia cozonac, ce-l mai simplu e sa-i zici ca-i un fel de panettone, cine are legatura cu italienii stie ce-i aia. I-am povestit cit stress am avut la sf. de saptamina ca nefasta a facut cozonac. Desigur sunt fericit ca avem, de doi-trei ani, o masina care framinta, inainte trebuia sa-i framint io cu mina, sa-i bat, era munca de vro doua ore, transpiram, ia tinea de lighean si io ii bateam.
Englezu a ramas mut, zice, la un moment dat, "Nici macar bunica nu mai face prajituri in casa!".
Nefasta e la concurenta cu vecina, nemtoaica, ieri au facut schimb de produse, nemtoaica face cu fi-sa chiar si piine-n casa, de fapt eu nu prea maninc cozonac, da miroase demential, nu numai in casa, miroase toata strada!
Craciun fericit!
P.S Poza e un exemplu din productia de anu asta, doar un exemplu, daca sunt bine informat e vorba de vro 6 cozonaci, mai mici mai mari. Oare ajung?
PPS Io am tocat nucile, tare greu e sa toci nucile, da tare bune sunt, nu concep cozonac fara nuca!
vineri, 16 decembrie 2011
miercuri, 30 noiembrie 2011
luni, 28 noiembrie 2011
Dacia laudata de nemti
In ultimu nr. al revistei Auto Bild, o revista f. citita in Germania, e un articol consacrta Daciei.
Il redau in germana
Es gibt Erfolgsgeschichten, die das Leben schreibt. Dacia ist so eine. Die rumänische Tochter von Renault hat hierzulande kaum einer zur Kenntnis genommen, als sie 2005 als Aschenputtel startete. Heute sind Typen wie Duster und Sandero die logische Normalo-Alternative zu entrückten Neuwagenpreisen der Premiumhersteller, und Heerscharen von Handwerkern ventilieren den Kauf eines Kombis der Marke. Dacia also ein Autobauer, mit dem gerechnet werden kann. In Zukunft mehr als je zuvor, denn auch die meisten Neuwagen-Angebote kommender Dacia-Generationen tummeln sich im freundlich vierstelligen Bereich. Und den Service erledigt der Renault-Händler um die Ecke – höchst kompetent im Übrigen, wie der Werkstatt-Test von AUTO BILD in diesem Jahr ergab. Was ist das Geheimnis von Dacia? Kein Geheimnis: Die Marke spielt nicht in der ersten Liga, hat keine Starallüren und baut preiswerte Autos, die nicht mit Zipperlein nerven und überdies keine Rätsel aufgeben. Autos zum Leben – auch wenn das andere Hersteller für sich beanspruch(t)en, die längst das unterste Preissegment verlassen haben. Genau dort dreht Dacia jetzt auf, bringt in den nächsten fünf Jahren neun neue Modelle. Auf einer einzigen Plattform. So läuft es rund im Automobilbau, der die Masse Mensch mit ihren Möglichkeiten in den Mittelpunkt stellt. Demnächst sogar in Afrika, wo einige wo einige der neuen Typen entstehen.
Interesant e, mai ales, articolu din iulie, http://www.autobild.de/artikel/werkstatt-test-2011-dacia-1869025.html
Den 100.000-Kilometer-Dauertest absolvierte der MCV 1.5 dCi mit Bravour und Gesamtnote Zwei minus. Das damalige Schlusswort des Redakteurs könnte auch für diesen Werkstatt-Test stehen. Joachim Staat bilanzierte: "Dacia hat bewiesen, dass Sparen beim Autobau nicht auf die Qualität schlagen muss."
Im Überblick: News und Tests zu Dacia
Auch die Qualität der Werkstätten hat uns überrascht. Dreimal Note "sehr gut", also drei "Goldene Schraubenschlüssel". Die schlechteste Inspektion bekommt immerhin noch ein "befriedigend" ausgestellt. Damit schraubt Dacia sich an die Spitze der 25-jährigen Werkstatt-Test-Tradition von AUTO BILD. Nur Opel war 1993 mit vier "sehr gut" besser, kassierte damals aber auch zwei ungenügende Noten und behob nur 65 der insgesamt 80 Mängel. Hier bei Dacia bauten unsere Tester der Prüforganisation DEKRA 56 Mängel ein, von denen nur vier unentdeckt blieben.
P.S Am copiat textu in germana, fara sa-l traduc in romana, daca intereseaza pe cineva il voi traduce.. Oricum in linii mari masina, de fapt seria de masini Dacia, respectiv diferitele modele, e laudata, chiar se mira ca la asa pret scazut se poate oferi o asa calitate. Chiar ma gindeam sa-mi iau si io una ca am primit banii de Craciun.
Bravo baieti!
Nota, undeva in text se spune ca la testu de 100000 de km Dacia a iesit f. bine si a luat nota 2 minus, atentie notele in Germania sunt de la 1 (cea mai buna) la sase (cea mai proasta), 2 minus e f. buna, ar echivala cu nota 8 din sistemu romanesc.
sâmbătă, 19 noiembrie 2011
Salariile in Germania
Salariile sunt calculate pt. salariati cu norma intreaga, 38 ore pe saptamina, cu o vechime de 10 ani, fara functie de conducere. Nu sunt luati in calcul banii de concediu sau Craciun. Mie personal mi se pare f. putin, aceste date se contrazic cumva cu salariu mediu, mai ales ca, din aceasta statistica, rezulta ca 45% din salariati ar avea salarii de pina la 1600€. Interesant ca la calculul pensiei se considera un venit mediu de 30268€, brutto pe an, deci ca. 2500 pe luna. Ma rog, incurcate sunt caile statisticii, vorba aia nu crede decit statistica pe care ai manipulat-o personal.
miercuri, 2 noiembrie 2011
Din nou despre biciclete..
De data asta o bicicleta electrica.. nemteasca.
Si inca o inventie misto..
Si inca o inventie misto..
Update: primit de la ElCucui http://www.coroflot.com/josef_cadek/LOCUST
update, o bicicleta de la Mitzabiciclista
Abonați-vă la:
Postări (Atom)