Dar sa incepem cu
inceputul. Radarul a fost inventat inca din 1886 cind Heinrich Hertz a observat
ca undele radio sunt reflectate de metale. Au urmat multi
alti pasi mai marunti, sau mai mari. De exemplu Christian Hülsmeyer a
patentat un dispozitiv in 1904. Si tot asa au mai contribuit unii sau altii,
odata cu dezvoltarea aparaturii electrice si electronice.
Mie personal nu-mi
plac radarele. Chiar ma gindeam sa-mi vopsesc masina cu materiale care absorb
undele, cum e la F 35.
Dar cel mai tare au profitat de dezvoltarea
radarului englezii, care au construit inca din 1935, stiau ei ceva, o perdea de
radare in lungul coastei. Se spune
ca fara radarul englezilor azi toata Europa ar fi vorbit germana, nu numai eu,
si, nu de alta, dar cum spunea Mark Twain, „Never knew before what eternity was
made for. It is to give some of us a chance to learn German”.
Radarele au si un
dezavantaj, nu prea pot descoperi obiecte care zboara la inaltime f mica,
cladirile, dealurile, relieful optureaza undele.
Deci f rapid s-a
nascut ideea, hai sa facem radare mobile, sa le punem pe avioane, de sus ne
putem uita precum vulturii, ulii si condor pasa.
Primul avion care a
avut instalat un radar la bord, de inrterceptare, a fost unul de 220 MHz,
instalat pe Avro Anson K6260, inca din 1937.
Aici, trebuie sa
recunosc, ma voi misca pe o gheata f subtire si, mai ales voi plagia cu
nerusinare.
Va urma, dar nu prea
curind, se pare ca trebuie sa ma documentez cu inversunare si mai am si treaba
la gradina.
Acu' ce sa zic, unii se te ca odata cu reinarmarea lui Merz s-ar putea sa vorbim toata Europa germana. Oricum am vazut ca mai nou in UE au prioritate tancurile , nu tractoarele.
RăspundețiȘtergereCum spunea Nicu Stefanuta
„Degeaba ai tractoare, dar nu ai siguranță”, susține Nicu Ștefănuță, vicepreședinte al PE.
Eu întreb, ce mai fac tractoarele dacă vin tancurile peste noi? Există și o ordine naturală, nu? Că și oamenii mai întâi, în piramida lui Maslow, au nevoia de siguranță, să nu fim mâncați de lupi și de urși, și după aceea adăugăm restul nevoilor. Este normal să vrem să ne apărăm, pentru că nu sunt timpuri ușoare, suntem amenințați.
https://adevarul.ro/stiri-externe/europa/tancuri-sau-tractoare-dilema-viitorului-buget-ue-2475513.html
Unii ar putea obiecta ca politica aceasta aminteste de dilema arme sau unt
We can manage without butter but not, for example, without guns. If we are attacked we can only defend ourselves with guns not with butter.
Dar in mod sigur e doar o coincidenta intamplatoare.
Referitor la radare, poate va documentati si despre radarele antidrone, in Ucraina e acum o controversa privind radarele antidrona,un comandant ucrainian acuza Israelul ca adupa ce a vandut radare antidrona Ucrainei
https://militarnyi.com/en/news/rada-iemhr-radars-deployed-in-ukraine/
firma israeliana a vandut aceleasi radare si Rusiei
https://nikk.agency/en/israel-sold-rada/
“In fact, the Russians started shooting down our reconnaissance aircraft. Do you know why? ….. … , because Israel sold RADA radars.
Because the Israelis, very cool guys, who talk a lot about being for Ukraine, sold (to Russia – ed.) radar stations that are very effective, which are in Ukraine. They sold to us, and six months later sold to the Russians. Ukraine began to very effectively shoot down Orlans, Zalas, Lancets, and so on.
And Russia purchased (these – ed.) radar stations, and now they are destroying them as well. They shine so brightly that now our radars see them, you understand?,” he said.
Profitabil si razboiul asta din Ucraina !
Cum spunea Roosvelt,
Disunity at home—bickerings, self-seeking partisanship, stoppages of work, inflation, business as usual, politics as usual, luxury as usual these are the influences which can undermine the morale of the brave men ready to die at the front for us here.
https://www.fdrlibrary.org/address-text
Caudillo
Mie mi se para ca rusii sunt mult prea slabi sa incerce sa cucereasca Europa, bietii de ei de abia se chinuie sa ia niste sate prapadite prin Ucraina.
ȘtergereDar, lumea are nevoie de frica, pina mai deunazi era frica de distrugerea planetei, s-au cheltuit sume enorme aiurea pe mori de vint si piste de biciclete, ca economia a ajuns in colaps.
Acum e treaba cu inarmarea, nu cred ca o sa tina prea mult, guvernele, asa zise democratice sunt la pamint. Nu cred ca populatia va fi de acord sa stringa cureaua. Unde mai pui ca nemtii vorbesc serios de serviciu militar obligatoriu.
Ca unii sau altii incearca sa cistige un ban bun pe tot felul de angoase, asa a fost si asa va fi intotdeauna. Dar cineva plateste!
O stire proaspata: Producția din Germania a suferit o lovitură puternică. După cum a anunțat miercuri (8 octombrie) Oficiul Federal de Statistică (Destatis), producția reală din sectorul manufacturier a scăzut cu 4,3% în august 2025 față de iulie. Acestea sunt încă cifre preliminare. Într-o comparație pe trei luni, perioada iunie-august a avut o performanță cu 1,3% mai proastă decât perioada precedentă.
ȘtergereDezastru!
RăspundețiȘtergereStiu ca s-ar putea sa fie offtopic, dar poate mai lamuriti d-voastra o chestiune pe care media romaneasca si site-urile "militare" romanesti au ignorat o
RăspundețiȘtergerehttps://democrats-armedservices.house.gov/2024/4/tal-hearing
https://www.youtube.com/live/ZRIPEbxXfdI?si=-QfaI0gF2S30zWdI
Pe la minutul 48 Schimdt spune ceva ce nici macar presa americana n-a avut curaj sa publice
" our lack of digital infrastructure "
"it is our industry not making the investments they need to make"
Ce credeti ca a vrut sa spuna generalul Schmidt in 16.11.2024 in Congresul SUA cand s-a referit la lipsa de infrastructura digitala a industriei americane ?
Nu am suficiente informatii pt a comenta o asemenea chestie. Poate ca se vorbeste de compatibilitatea comunicatiilor intre diferite sisteme de armament sau/si trupe. Cred ca lumea digitala se dezvolta mult mai repede decit se reuseste sa se implementeze. Poate o fi vorba de IA!?
ȘtergereCaudillo
RăspundețiȘtergereVa multumesc pentru opinie. Daca d-voastra nu comentati inseamna ca e o chestie complicata.
RăspundețiȘtergereIn 16.11.2024 generalul Schmidt a mai spus niste lucruri, respectiv ca sunt probleme cu upgrade ul Block4
https://www.congress.gov/crs_external_products/R/PDF/R48304/R48304.3.pdf
As a result of the two review efforts, the JPO is defining a “Reimagined Block 4 as ‘must-have’ content to maintain competitive advantage against our adversaries.”81 According to Lieutenant General Schmidt, this “Reimagined Block 4,” is “what industry can actually deliver.” 82 “Reimagined Block 4” still requires agreement from DOD acquisition leaders, the Joint Staff, the U.S. military services, and the steering board governing the F-35 program, Schmidt wrote.83
recent a aparut un raport GAO
https://files.gao.gov/reports/GAO-25-107632/index.html?_gl=1*ey2bw*_ga*MTgyNDk3ODQzNy4xNzU5ODE3NTg1*_ga_V393SNS3SR*czE3NTk4MTc1ODUkbzEkZzEkdDE3NTk4MTc2NTckajYwJGwwJGgw
cu alte precizari
Fewer capabilities. Program officials expect to deliver fewer capabilities, generally reducing the content of the Block 4 major subprogram from how DOD has presented it in past years
Schedule delays. Program officials anticipate completing the reduced Block 4 subprogram by 2031 at the earliest, 5 years later than originally planned, with further delays for capabilities that the program pushed to future undefined modernization efforts. In 2018, the program reported that it planned to deliver the original 66 Block 4 capabilities by 2026.
Problema cu acest Block4 este ca el avea initial trecute niste cerinte de indeplinit pentru ca F35 sa ramana competitiv.
Schmidt a realizat ca aceste cerinte nu pot fi indeplinite de LM si a scos din joben acest block4 "reimagined" , respectiv ce poate oferi practic LM.
Alta problema cu Block4 este ca din ce am citit eu , Block 4 a fost trecut in contractele de vanzare in SUA si strainatate , cu cerinte clar definite, care nu mai pot fi indeplinite de LM.
De asta a aparut in presa americana ca F35 e un esec
https://responsiblestatecraft.org/f-35-failure/
F-35
US gov't admits F-35 is a failure
With some wonky, hard to decipher language, a recent GAO report concluded the beleaguered jet will never meet expectations
So, when program officials say they plan to “reduce the scope of Block 4,” they are saying the F-35 will not have all the combat capabilities that were supposed to be a part of the original design.
Nu stiu care e treaba cu Responsable statecraft
https://en.wikipedia.org/wiki/Quincy_Institute_for_Responsible_Statecraft
vad ca a fost fondat si cu bani de la Soros, acuzat si de antisemitism, etc
E extrem de complicat ce se-ntimpla si nu-mi dau seama de ce si cum. Chiar si Eurofighter e considerat nereusit/neterminat. Se planuise certificarea ca purtator de bomba atomica, nu s-a facut, se planuise tractiune vectoriala, nu a iesit.
ȘtergereThe EJ200 engine combines the leading technologies from each of the four European companies
ȘtergereDeci industriile din UK, Deutschland, Spania, Italia nu au fost în stare să pună un motor cu tracțiune vectorială pe Eurofighter!
Incredibil!
Nu știam.
"am circei, uneori ingrozitori. Am observat c-o patesc dupa sport, fusei la mare si am innotat f mult, Noaptea ma loveau niste circei hroaznici."
RăspundețiȘtergereSfatul medicului amator.
Am trecut prin asta. Nasol de tot. Dupa multe incercari (2-3 ani), am constatat ca imi lipsea potasiul (between 3,500 milligrams and 4,700 milligrams a day from tomatoes, spinach, sweet potatoes, and other fruits and vegetables). Am rezolvat-o cu suc de rosii, pina la 1 litru pe zi. Doar o perioada (2-3 saptamini), pina au disparut crampele complet, nu e ceva ce trebuie facut toata viata zi de zi. Dar am mereu la indemina 3-4 litri de suc de rosii in caz ca uit de mine si imi aluneca piciorul. Evident ca la fel de bune sint si rosiile. Maninc aproape zilnic, cu telemea greceasca.
https://www.healthline.com/nutrition/how-much-potassium-per-day
Cred ca lipsa potasiului mi-am provocat-o si fiindca foloseam un filtru de apa (ZeroWater), care retine toate metalele, ceea ce nu e bine. Apa de izvor are multe metale necesare organismului, inclusiv potasiu. Acum imi filtrez apa cu ClearlyFiltered + LARQ si potasiul ramine in apa pe care o beau.
Sarea de mare, de buna calitate, e foarte buna pentru re-mineralizare. De ex. Sel de Guérande, Celtic Sea Salt. Nu mai folosesc de mult sarea obisnuita, cu iod si albita cu clor.
Ce am mai constatat: crampele pot sa revina daca abuzez de zahar (prajiturile, strugurii si inghetata sint cele mai mari pericole, mai ales inghetata Häagen-Dazs, o bomba cu zahar - favorita mea #1, dar nu am mai mincat de un an, ca e ca un drog).
Am patit-o intr-o noapte, acum citeva luni, din cauza de tiramisu + struguri in aceeasi zi si cam fara masura. Am fugit la frigider si am dat pe git 2 pahare mari de suc de rosii. Evident ca efectul nu a fost imediat, dar mi-am reluat somnul, cam cu frica, si crampele nu au mai revenit.
Elimina piinea ALBA de griu si orice produse de panificatie (croissants etc.)! Exista solutii de inlocuire excelente. De ex., eu folosesc Ezekiel 4:9 bread. Cea mai buna piine, fara nici o discutie. Mai cumpar uneori piine nemteasca facuta de Mestemacher (Pumpernickel, Whole Rye Bread etc.)
Si alcoolul in cantitate mare, mai ales cel facut din cereale, inclusiv berea, poate sa-ti strice o noapte cu niste crampe oribile. Vinul e ok, dar sa nu aiba prea mult zahar. Exista si unele beri care nu te ataca, dar mereu uit si le incurc. Erdinger Weissbier, de ex., am testat-o alaltaieri si nu mi-a facut nici o problema, asa ca, chiar acum, ma duc sa fac un plin.
https://www.lcbo.com/en/erdinger-weissbier-541375
Fara legatura cu crampele: vezi pe YT Mesterul Manele, piesa SEX - in primul rind, dar si celelalte. :)
Crampionul.
Multumesc de sfaturi, dar eu sunt un mare mincator de rosii. Mai ales anul acesta cind am fost mult timp in Ro si cind si recolta mea a fost deosebit de buna am mincat rosii de doua ori pe zi. Beau cu placere suc de rosii, de asemenea nu maninc dulciuri.
ȘtergereDeci sunt un caz atipic.
Despre avioane si cu mahnire despre IAR 99, turcii au reusit sa obtina un export de avioane catre Spania
RăspundețiȘtergereThe most significant and unexpected component of this package is the acquisition of up to 45 advanced trainer and light combat Hürjet aircraft of Turkish manufacture, a step that not only addresses an urgent operational need but projects Spain into a new era of defence cooperation within NATO.
According to official documents published in the Spanish Official Gazette (by Royal Decree 848/2025) on 24 September 2025, Spain approved the provision of €1.04 billion in zero‑interest loans to Airbus Defence and Space for the Hürjet programme, known as the "Integrated Advanced Flight–Combat Training System" (ITS‑C).
The agreement foresees a complex and strategic industrial collaboration. The first aircraft will be produced at TAI facilities in Turkey, but will subsequently be modified and customised at Airbus DS España facilities. This localisation of part of the assembly in Spain is crucial to integrate the avionics, mission software and training systems required by the Spanish Air Force, while also ensuring significant involvement of the national industry. Hürjet deliveries are scheduled to start in 2028. The first tranche of jets will be ready for the familiarisation and training period 2029/2030, with the entry into service of the definitive Spanish‑configured variant estimated for 2031
https://www.avionews.it/item/1265799-the-spanish-air-force-will-fly-turkish-billion-euro-deal-for-45-hurjet-aircraft.html
Nu numai IAR 99, dar Spania avea trainerul ei, CASA 101!? A innebunit lumea, Turcia cumpara F 35 si Spania AVIOANE TURCESTI
ȘtergerePe langa Hurjet spaniolii se uita si la KAAN
RăspundețiȘtergereSpain is reportedly considering acquiring Turkey’s incoming fifth-generation KAAN fighter jets after shelving plans to purchase US-made F-35s in August in favor of European-built platforms.
Madrid’s alleged interest in the KAAN is tied to growing defense ties with Ankara, including the prominent presence of Turkish defense companies at the Madrid defense fair in May and Spain’s acquisition of the Hürjet training aircraft in July, according to El Economista.
https://thedefensepost.com/2025/10/06/spain-eyes-turkish-kaan-fighter/
Caudillo
Se pare ca speranta ca Spania sa intre in FCAS e deja fumata!
ȘtergereSi o stire pe care n-am inteles o , respectiv ca Indonezia va cumpara J10
RăspundețiȘtergerehe Indonesian defense minister said on Wednesday that the country is set to acquire J-10 fighter jets from China, according to Indonesian news agency Antara. A Chinese expert said that the J-10 is an aircraft with strong capabilities and high cost-effectiveness, widely believed to have been combat proven, making it a competitive and well-received option on the international arms market.
Indonesia's Minister of Defense Sjafrie Sjamsoeddin has confirmed that Indonesia is set to acquire Chengdu J-10 fighter jets from China, Indonesian news agency Antara reported on Wednesday.
https://www.globaltimes.cn/page/202510/1345766.shtml
Parca Indonezia cumparase Rafale, ar insemna ca astia cumpara avioane de tot felul
In 2022, Indonesia bought 42 French Rafale jets worth $8.1 billion, six of which will be delivered next year in efforts to modernize its ageing military hardware, according to the Reuters report
Caudillo
Se pare ca patania India Pakistan a lasat urme adinci, Rafale si-a mai pierdut din renume si vine J 10. Probabil e si o mare diferenta de pret.
ȘtergereDin pacate ,vin niste stiri din Romania in stransa legatura cu Deutchland si nu e de bine
RăspundețiȘtergere170? 134 de concedieri la ZF Timisoara
https://economedia.ro/update-noi-concedieri-legate-de-industria-automotive-in-romania-pe-segmentul-it-grupul-zf-confirma-restrangerea-activitatii-in-romania-aproximativ-160-de-angajati-raman-fara-loc-de-munca.html?uord=kV-/Iri8gW7gJm5D9IswLSVy7LkunsRWwTy7wph_J7ffgG9yJ6SPPF2KQj5iWJEJsHqwuUAVrmpsObB7oEtNPVmPPIowNFRZ7wsunvJTmTyZxWA%3DHue5tGYpHZXD9lo0ZlKCRto8
________________________________________________________________
Știre inițială. “La Timișoara, ZF TRW închide integral divizia de software automotive, afectați fiind circa 170 de ingineri software. Pur și simplu se desființează posturile, nu știm încă dacă vor primi compensații.
Răspunsul integral al reprezentanților companiei:
“Pe fondul provocărilor actuale resimțite la nivel global în sectorul automotive, ZF a anunțat ajustarea strategică a prezenței R&D din Timișoara. În urma acestei rezoluții, compania va renunța treptat la o parte dintre activitățile locației ce aveau ca obiect convertoarele și invertoarele, tehnologii care vor fi excluse din portofoliul viitor al produselor ZF. Această decizie complexă va duce la reducerea a aproximativ 134 de poziții de ingineri.
___________________________________________________________________
Naspa rau , cica e jale mare pe Linkedin
https://www.reddit.com/r/programare/comments/1o8wxtu/concedierile_zf_e_jale_pe_linkedin_ca_membru_al/
"Concedierile ZF. E jale pe LinkedIn ca membru al comunității IT din Timișoara.
Plin de postări și repostări cu oameni căutând de lucru cum încă nu am văzut în carieră din 2011 de când lucrez în domeniu."
Mai dadura si aia de la Bosch o veste "nemaipomenita"
https://economedia.ro/continua-restructurarile-in-industria-automotive-in-romania-concedieri-la-fabrica-bosch-din-cluj-compania-germana-renunta-la-170-de-pozitii.html
"Fabrica Bosch din Cluj, care face parte din divizia Mobility Electronics, renunță la 170 de poziții până la sfârșitul lunii decembrie 2025, au anunțat reprezentanții companiei germane."
Nu stiu cum au fost calculate toata nebuniile astea cu Green Deal , cu razboiul din Ucraina, cu Rusia care va cadea in genunchi in fata Occidentului din cauza prabusirii economiei ruse, dar parca ceva nu merge bine in Europa.
Caudillo
Nu stiu cum au fost calculate toata nebuniile astea... nu cred ca a calculat cineva ceva. Cind e vorba de ideologie se trece rapid in talibanism.
Ștergere