Titlu
50 de ani de la primul zbor al avionului IAR 93
Relatare la caldut.
Ma asteptam sa cuvinteze cu aplomb patriotic o armata de politicieni si de alte persoane care nu au avut de a face cu acest proiect. Si asteptariile mi-au fost depasite. Nu mi-am imaginat sa existe atitia secretari de stat, si secretare, atitea organizatii care concura la zborul aviatiei romane pe cele mai inalte culmi.
Luarile de cuvint, de la o doamna in volanuri roz, cu o voce suava, la vocile tunatoare a multor generali, au dovedit fara indoiala ca acest avion a fost o culme a tehnologiei.
Nimeni nu a spus insa, daca a fost atit de bun, de ce a fost oprit brusc de la zbor si taiat!?
De asemenea au fost laudati, fara rezerve, putinii batrinei supravietuitori participanti direct la proiect. Eu am primit chiar un breloc, de care sunt f mindru, altii, mai merituosi, au primit chiar medalii si diplome. Nimeni insa nu a mentionat ca dupa 90 o mare parte din acesti teribili specialisti au fost aruncati pe strada, unii fiind nevoiti sa ia drumul bejeniei, maturind, carind, taiind lemne in folosul capitalistilor.
Inflacararea cuvintatorilor a atins cote paranoice, prezentindu-se o "continuitate" a aviatiei, de la IAR 80, la 99, 93. S-a mentionat chiar IAR 35, pardon, F 35, adica bietul IAR 99 ar deveni scoala pt acesta incepind cu anul 2035.
Astea au fost doar putine impresii la caldut, vor urma, poate, altele la rece, sau chiar si mai rece.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
comentati