miercuri, 3 iulie 2024

INCAS

 Astazi sunt trist, tare trist, asa ca nu voi vorbi despre fotbal, ci despre dezvoltarea extraordinara pe care o are fostul meu institut unde mi-am mincat tineretile.

Este vorba de INCAS, fost INCREST, fost IMFCA.
Citiva ani institutul a avut o mare inflorie cind la conducerea acestuia a fost un mare manager, Catalin Nae. M-a impresionat curatenia si chiar si WCurile erau la standad european. Lumea rea si invidioasa insa l-a lucrat pe director, precis din invidie, sau o fi fost mina rusilor, si acuma, saracu, e acuzat de multe rele, cica peste 5 milioane de euroi.
Din nefericire a fost scos din functie si a fost aleasa o doamna, in sfirsit s-a ajuns la valori europene unde doamnele trebuie sa conduca. Tot de valori europe e vorba si atunci cind aflam ca doamna nu are studii de aviatie, lucru f bun deoarece nu va mai fi blocata in penibilitati gen aerodinamica, dinamica zborului, structuri eta. Ci doamna va avea capul limpede pt a trasa strategia europeana.
Aflu, cu deosebita mindrie ca institutul ar fi participat chiar la realizarea avionului ROMBAC!?
In prezent pe linga participarea la programe europene de cercetare spatiala (?), INCAS a participat si la elicopterul RACER, care, tineti-va bine, citez “are ca scop reducerea costurilor cu 25% pe milă marină”. As trage concluzia ca acest elicopter e unul naval deoarece merge pe mile marine. As fi curios oare ce reducere ar avea pe mile terestre, sau pe km sau Dumnezeu cu mila.
Dar asta nu-i nimic, impresionant e programul “Technologies for Green aviation” in care se va dezvolta ceva extraordinar.
La fel de mindru sunt si de „CAART – Construcția, Dezvoltarea și Operaționalizarea Infrastructurii de Cercetare-Inovare- Instruire Destinată Realizării de Studii Avansate Atmosferice și de Observare a Suprafeței Terestre”, un proiect cu un nume cam lung, dar cu atit mai important.
Nici programul “ADAMP (Ascent and Descent Autonomous Manoeuvrable Platform)” nu e de neglijat, mai ales ca are asigurata colaborarea “ATD Aerospace RS (un IMM românesc cu o experiență vastă în dezvoltarea și testarea și sistemelor de propulsie)”. Putin umilit de lipsa mea de cunostinte am cautat celebra firma ATD si am aflat ca e afla in Galati, ar fi infiintata in 2028, iar google map mi-a arata ca se afla intr-un apartamnet la bloc.
“În cadrul Programului ESA GSTP, INCAS se află în poziția centrală a unei activități de integrare a sistemelor mici”. Asta mi-a placut mult sitemele mici, or fi cu mustar!?
Mai aflam ca “Obiectivele strategice pentru următorii ani ale INCAS sunt: Consolidarea poziției de lider pe piața internă si internațională”, deci insfirsit INCAS are pozitie d elider, bravo bha!
Dar puteti citi si singuri, eu as propune-o pe duamna Adriana Stefan sa preia si echipa nationala de fotbal, ca ori aviatie ori fotbal tot un drac.
PS De ce poza din interviu e a unei cabine de avion civil? Ce are INCAS cu asta?
INTERVIU Adriana Ștefan, președinte și director general al INCAS: Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare Aerospațială „Elie Carafoli” relansează ambițiile de cercetare și dezvoltare ale industriei spațiale din România - caleaeuropeana.ro

Un comentariu:

comentati