Problema f grea. Se da o roata de cascaval, din ala svaiter, sau gauda, din ala cu gauri.
Cum se poate taia acea roata in bucati de greutati egale?
update
Ieri am prezentat problema cascavalului, a taierii bucatilor de aceeasi greutate desi roata are densitati diferite.
Solutia a fost deja intuita, scanarea in 3D si formarea unei imagini complete, incl, a gaurilor interioare.
Cea mai eleganta metoda e LockIn Thermografie. Ceva extrem de simplu, se incalzaste cascavalul cu doar citeva grade si se urmareste cu senzori termici racirea in timp a acestuia. Zonele care se racesc mai greu sunt cele cu gauri mai mari deoarece conductivitatea termica a aerului e mai proasta decit a cascavalului. Racirea mai tirzie intr-o anumita zona da si o masura a adincimii la care se afla incluziunea de aer. Comparind feliile de imagini luate la duferente d etimp se formeaza o imagine 3D a interiorului rotii de cascaval. De aici si pina la calculul greutatii si impartirea in calupuri de aceeasi greutate nu mai e decit o munca de rutina pe car eo face calculatorul cu placere.
Tehnologia e folosita la inspectia materialelor compozite, dar si de ex. la inspectia nituirii structurilor de aviatie. Complementar se poate vibra structura si daca niturile sunt nefixate se produce o mica frecare intre nit si gaura care produce caldura. Aceasta caldura poate fi inregistrata de senzori si deci se dovedeste ca nituirea nu e in regula. https://www.frm2.tum.de/.../Expertenforum_2010_Busse.pdf
Se taie in" jumatati " obtinute prin punere in echilibru a rotii, dupa a jumatatilor, samd.
RăspundețiȘtergereinteresant...
ȘtergereIl taiem in felii ca de obicei.Apoi le cintarim ca stim care este cea mai usoare si o punem deoparte.Din celelalte taiem cite putin (aici e spilul) astfel incit sa le aducem la aceeasi greutate cu cea mai usoara.Iar ca sa imbinam utilul cu placutul,bucatelele ramase le mincam pe masura ce le taiem.
ȘtergereDaca totusi iese una mai ușoară,atunci ea fevine etalon si luam procesul de la capat si tot asa.
Artă și precizie.