duminică, 19 martie 2023

Somnanbula

Vi s-a intimplat vreodata sa va intre noapte in pat o muiere, frumusica si tinerica? Sa zicem ca da, ei cum procedezi in asemenea situatii? Asa ceva a patit Bogdan Talos, un roman din Cluj, care se afla intr-o excursie intr-un sat din Elvetia. De fapt el mai fusese pe acolo si avusese o aventura cu una, care chiar ramasese gravida ca erau interzise chiuretajele, va amintiti.
Fata, Amina, chiar era gata sa se marite, dar a prins-o barba-su in camera la Talos si n-a mai vrut-o.
Si a inceput scandalul, ea a zis ca e nevinovata, Elvino a zis ca-i curva, mama lui Amina, ca orice mama, a zis ca de fapt Lisa e curva si ca fata ei e fata cuminte. Bogdan era si el nevinovat, ca de fapt el o pindea pe Lisa, si era cu ochii pe Tereza, mama lui Amina.
Pin-la urma s-a dovedit ca de fapt nimeni nu e vinovat deoarece Amina era somnambula si umbla noaptea prin camerele altora. Mi se pare ceva f periculos, ii multumesc lui Dumnezeu ca am fost ferit de asa ceva.
Desigur, inteligentii mei cititori si-au dat seama ca am fost la Oper am Rhein si am vizionat La Somnanbula, opera lui Vincenzo Bellini. Cred ca e cea mai frumoasa opera vazuta vreodata de mine. Si chiar cel mai superlativ lucru poate avea un superlativ si mai mare, e fost Amina, interpretata de o australianca, nascuta in Muaritius, care si arata ca o mauritana. O cheama Stacey Alleaume.
Nu am gasit-o pe Somnanbula, d-aia v-o bag pe Violeta, dupa spusele lui Stacey, un rol pe care l-ar juca toata viata.
P.S Nu ma omor dupa baritoni, si de aceea il admir pe Bogdan, un mare bas.

2 comentarii:

  1. Cautand spectacolul am dat de un site interesant https://operavision.eu pe langa clipul cu prezentarea spectacolului https://www.youtube.com/watch?v=2l4hBfuB-iE Bellini e un compozitor fain de tot. Norma in afara de Casta Diva pe care o stie toata lumea are un final al actului 1 superb si niste duete foarte melodice. Daca vreti sa vedeti o opera dezlanata cu personaje care invart aiurea pe scena si timpi morti cautati "La donna del lago" de Rossini pusa in scena la Met cu Joyce di Donato.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Din pacate exista o multime de montari dezastroase care strica multe opere celebre. Regizori "inventivi" ii pun pe bietii interpeti sa faca niste chestii aiuristice.

      Ștergere

comentati