vineri, 19 august 2022

small talk

 Dupa o seama de postari nereusite, revin cu ceva mai pamintesc.

Pe vremea cind eram in cimpia muncii, m-au trimis nemtii, pesemne vazusera ca vin din est si sunt tentat sa injur, la un curs de comunicare. Am invatat acolo o saptamina intreaga cum sa comunic, ca nefasta saraca, cind am ajuns acasa, nici nu stia cu cine mai sta de vorba.
Printre altele ne-au povestit cum sa ducem small talk, adica vine un partener, sau mergi tu, sau te intilnesti cu un partener si pe linga discutia de baza, ajungi si la un moment, la masa, pe drum, in care trebuie sa spui ceva. In primul rind trebuie evitate subiectele care pot duce la neintelegeri, nici un cuvint despre religie, fara complimente la dame, se pot interpreta, fara nationalitati, boli. Uneori chiar fotbalul poate fi o tema grea, cind e vorba de Olanda si Germania
Cel mai bine se poate vorbi despre subiecte neutre, de ex. despre vreme. Mie mi-a fost greu sa vorbesc cu englejii despre asta, fara sa-i jignesc, dar ma rog.
Mi-e teama ca si acest subiect poate fi in ziua de azi extrem de periculos. Cum o fi fost vremea pe vremea lui Traian si Decebal? Unii spun ca era f cald, d-aia purtau romanii pantaloni scurti si mineca scurta. D-aia traiau dacii in munti, unde era mai racoare.
Sau cum a fost vremea pe vremea cind Groenlanda era verde?
Cica in 1540 lacul Constanta ar fi fost aproape secat. Se mergea cu pasul pe Rin. Nu a plouat 11 luni.
In 46-47 a fost o seceta imensa in Romania, mai ales in Moldova. Si in Basarabia, cica ar fi fost si cazuri de canibalism. De atunci se numesc moldovenii sirmari. Cica mergeau pe acoperisul vagoanelor de tren si cind era o sirma peste tren striga unu, sirmaaaa si toti se culcau.
Dar si acest small talk ar putea deveni incendiar daca unu ar intreba, cum draqu, pe atunci nu prea erau masini si nici oameni, nici impozit pe codoi!? Si de aici ajungem sa ne injuram, tu esti de vina ca se distruge planeta...
Si uite si asta e un subiect care nu trebuie bagat la small talk. Atunci despre ce draq sa mai discutam, de Wagner?

2 comentarii:

  1. (• ‿ •)
    De ce neinspirate? Pur si simplu cu tehnicalitati. Iar pe tema gazelor de sist am o alta parere( nu le consider inofensive)

    Dar articolul asta e tragic( prin prisma faptului ca nu poti vorbi liber) si comic ( cum e scris) ┌( ͝° ͜ʖ͡°)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am mai avut un articol pe facebook legat de Wagner, pe care nu l-am bagat pe blog. La ala ma refeream. Privind pareri diferite, e clar si eu am in multe privinte indoieli.

      Ștergere

comentati